Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا از روز جمعه ۲۴ خرداد ماه به میزبانی ایران درشهر تبریز برگزار می‌شود و تا تاریخ یکم تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت. در این رقابت‌ها ۱۲ تیم حضور دارند که در ۴ گروه ۳ تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند و این مسابقات قرار است که در سالن پور شریفی شهر تبریز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین دوره این رقابت‌ها که سال گذشته در تایلند برگزار شد تیم‌های ایران، عراق و تایلند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را به دست آوردند.

گروه بندی تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها به شرح زیر است:
گروه اول: ایران، افغانستان، هنگ کنگ
گروه دوم: تایلند، لبنان، قرقیزستان
گروه سوم: زاپن، ویتنام، تاجیکستان
گروه چهارم: عراق، اندونزی، تایوان

لازم به یادآوری است که از هر گروه ۲ تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند.

در اولین دوره این رقابت‌ها که سال گذشته در تایلند برگزار شد تیم‌های ایران، عراق و تایلند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

تیم ملی فوستال ایران در اولین بازی خود روز جمعه از ساعت ۳۰: ۱۹ به مصاف تیم هنگ کنگ خواهد رفت.

در زیر گزارشی از تیم‌هایی که هر کدام به عنوان مدعی قهرمانی به شمار می‌روند به اختصار شرح داده شده است:

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران

در گروهی که تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران قرار گرفته است تیم‌های افغانستان و هنگ کنگ حضور دارند و می‌توان گفت که یکی از حریفان سر سخت ما در این گروه تیم افغانستان است. زیرا آنها به خوبی با فوتسال ایران آشنایی کامل دارند و سبک بازی ایرانی‌ها را به خوبی می‌شناسند و می‌توان گفت که سبک فوتسال ایران و افغانستان به یکدیگر شباهت نزدیکی دارد.

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران تا قبل از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا چند اردو و بازی تدارکاتی را برگزار کرده است که می‌توان گفت: اویل سال تیم ملی امید ایران، در ۲ بازی دوستانه به مصاف تیم ملی امید روسیه رفت که در آن بازی به یک باخت و یک تساوی بسنده کرد.

تیم فوتسال امید ایران پس از این رقابت به کشور چین تایپه رفت و در آن جا در تورنمنت چهارجانبه شرکت کرد که تیم‌های ژاپن، اندونزی و اردن در آن حضور داشتند و تیم ملی امید ما در پایان این تورنمنت در رده سوم قرار گرفت. نکته نگران کننده این رقابت‌ها این بود که تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران پس از آن که موفق شد تیم‌های ژاپن و اردن را شکست دهد در آخرین بازی خود به مصاف تیم اندونزی رفت و در کمال تعجب و شگفتی تن به شکست داد و زنگ خطر را به صدا در اورد. در آن بازی بازیکنان تیم ملی امید ایران فهمیدند که نباید در هیچ بازی تیمی را دست کم بگیرند و تا آخرین لحظه برای پیروزی باید مبارزه کنند.

پس از این تورنمنت ملی پوشان زیر ۲۰ سال ایران به کشور بازگشتند و تمرینات خود را در تهران پیگگیری کردند در کنار تمرینات خود چند بازی تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری فوستال برگزار کردند که می‌توان به تیم‌های شاهین کرماشناه، مقاومت البرز و شاهد تهران اشاره کرد.

تیم فوتسال زیر ۲۰ سال عراق

تیم فوتسال زیر ۲۰ سال عراق که در دور گذشته این رقابت‌ها توانست به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند و بعد از ایران در رده دوم قرار گرفت/ عراق در دور گذشته خود را به عنوان یک تیم شگفتی ساز در این رقابت‌ها معرفی کرد. عراقی‌ها توانستند در مرحله یک چهارم نهایی تیم قدرتمند و مدعی ژاپن را با شکست بدرقه کنند و خود را به عنوان پدیده آن رقابت‌ها معرفی کردند.

تیم فوتسال عراق در دور جدید این رقابت‌ها که در ایران برگزار می‌شود در گروه چهارم این رقابت‌ها با تیم‌های اندونزی و تایوان قرار گرفته است و می‌توان گفت که عراق گروه به نسبت راحتی را در اختیار دارد.

هر چند که تیم اندونزی هم از تیم‌های خوب آسیاست. فراموش نکنیم که همین تیم اندونزی در تورنمنت اخیری که در کشور چین تایپه برگزار شد موفق شده بود که تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران را با شکست مواجه کند. عراق اگر بخواهد به مانند ایران این تیم را دست کم بگیرد اندونزی می‌تواند حریف سختی برای این تیم باشد.

تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ژاپن

ژاپن چه در فوتبال و چه در فوتسال همیشه از تیم‌های صاحب نام آسیا بوده است که هر جا مسابقه‌ای برگزار می‌شود می‌توان ژاپن را یکی از پایه‌های اصلی فینال آن رقابت‌ها دانست.

تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ژاپن در دور قبل رقابت‌های قهرمانی آسیا که در کشور تایلند برگزار شد در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب تیم عراق شد شاید بتوان گفت که ژاپنی‌ها خود را از قبل برنده این بازی دانستند و به همین دلیل بازی را دست کم گرفتند و حکم حذف خود را با دستان خودشان صادر کردند.

هر چند تیم ملی فوتسال عراق هم در آن رقابت‌ها یک شگفتی را به وجود آورد و تا فینال مسابقات بالا رفت، اما تیم ژاپن همیشه در رقابت‌های آسیایی بعد از ایران یک پای فینال بوده است.

حال تیم فوتسال ژاپن در دور جدید رقابت‌های قهرمانی آسیا در گروه سوم در کنار ویتنام و تاجیکستان قرار گرفته است و باید دید که این تیم در دور جدید این رقابت‌ها چه نتایجی را می‌تواند کسب کند.

تیم فوتسال ژاپن در رده‌های پایه فوتسال بسیار محکم و با قدرت کار کرده است و باید ژاگن را یکی از تیم‌های پایه ساز چه در فوتبال و چه در فوتسال باید دانست.

در پایان لازم به یادآوری است که ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در تلاش است که جام را در خانه نگه دارد. این تیم روز سه شنبه، قبل از سفر به تبریز به شهر مقدس مشهد سفر کردند و پس از زیارت حرم مطهر، اما رضا (ع)، قرار است یک جلسه تمرین در مشهد داشته باشد و پس از آن از همان جا راهی شهر تبریز خواهند شد، تا اولین بازی خود را روز جمعه برابر تیم هنگ کنگ برگزار کنند.

هم چنین لازم است که گفته شود، اعضای کمیته فوتسال در تلاش است که میزبانی خوبی را برای تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها فراهم کند.

بیشتر بخوانید

متاسفیم، افتخارآفرینی تان را چشمی ندید و گوشی نشنید 

پیام تبریک وزارت ورزش پس از قهرمانی تیم فوتسال زیر 20 سال در آسیا

بازگشت افتخارآفرینان فوتسال زیر 20 سال به ایران

انتهای پیام/

تیم ملی فوستال زیر ۲۰ سال در مسیر آسیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات

به گزارش خبرگزاری مهر، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.

در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کد خبر 6087953

دیگر خبرها

  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • مروری بر آخرین خبرهای ورزشی استان
  • جام‌جهانی ووشو| نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند
  • نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند