Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصری با تاکید بر اینکه ما نیازی به اقتصاد بدون نفت نداریم، گفت: باید بودجه بدون نفت باید داشته باشیم. اقتصاد کشور باید از بودجه آلوده نفت پاک شود و مشخص شود که اداره کشور نیاز به چه مقدار بودجه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا مصری» شب گذشته (چهارشنبه 22 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به بررسی موضوع راه‌های رسیدن به اقتصاد بدون نفت می پرداخت با اقداماتی که دولت در این زمینه انجام داده است اشاره کرد و گفت: پیش نویس طرح دولت برای کاهش وابستگی به نفت تهیه شده است و 4 محوری که رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه کرد تقویت نهادی بودجه، هزینه کرد کارها، درآمدزادیی پایدار و ثبات سازی اقتصاد کلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح این طرح با اشاره به اینکه در کشور بیشتر مشکلات عملیاتی است، گفت: بسیاری از مباحث تکراری و مباحث نظری است. در محور اول که تقویت نهادی بودجه است کسی مخالف آن نیست. هزینه کرد کارها نیز نشان دهنده این است که برای پولی که دریافت می کنیم میزان مطلوبیت درنظر گرفته شود و نیازها را برطرف کند.

 

وی با بیان اینکه کاراکردن کارها مفید است اما بخشی مثل پرداخت حقوق اجتناب ناپذیر است، افزود: منظور از دولت حاکمیت است از این رو وقتی بحث بودجه مطرح می شود به همه بخش هایی بودجه مربوط می شود پس نگرش کاراکردن هزینه ها به حاکمیت و دولت مربوط است.

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه قالب و ساختار دارد، گفت: قالب آن همان قالب چهل ساله است و تغییر آنچنانی نداشته است بنابراین باید گفت زمانی بودجه نفت را بودجه جاری می توان جدا کرد که درآمد جاری را صرف هزینه جاری کشور کرد. اگر خواستیم نفت را از بودجه جدا کنیم، مالیات، عوارض را کل بودجه دولت قرار دهیم.

 

مصری با تاکید بر اینکه ما نیازی به اقتصاد بدون نفت نداریم، تصریح کرد: باید بودجه بدون نفت باید داشته باشیم به طور مثال نروژ نفت دارد ولی نفت وارد اقتصاد آن کشور نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید از بودجه آلوده نفت پاک شود و مشخص شود که اداره کشور نیاز به چه مقدار بودجه دارد، افزود: برای این کار باید در ابتدا درامدهای مالیاتی کشور مشخص شود.

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت اقتصاد نهاد متولی اقتصاد کشور است، گفت: در اقتصاد ظرفیت های تولید باید احیا شود.

 

وی با اشاره به اینکه بودجه دخل و خرج یکساله دولت است و اقتصاد از بودجه متفاوت است، خاطرنشان کرد: اگر بودجه را از نفت جدا کنیم می توانیم نهاد اقتصاد کشور را برای پاسخگویی به مسائل اقتصادی کشور مشخص کنیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس مسجد دهه کرامت نیروی انتظامی فارس اردبیل روزنامه مریم داوری استان بوشهر امام جمعه کازرون مصری اقتصاد بدون نفت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید