Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حبیب الهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هر ساله به منظور مراقبت بیشتر و ارائه خدمات درمانی بهتر به والدین شهدا، خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان برنامه ای تحت عنوان پایش سلامت در بنیاد شهید برنامه ریزی می شود تا از این طریق بتوانیم از آنها مراقبت های لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل، این پایش برای برخی از اعضای خانواده های شهدا و ایثارگران هر ماه دو مرتبه و برای برخی ۶ ماه یک بار انجام می شود که البته به دلیل برخی مشکلات با بیمه های تکمیلی این کار به طور مرتب انجام نمی شود.

حبیب الهی با بیان اینکه برخی از پزشکان پایش سلامت برای اینکه بیمه تکمیلی پرداختی های آنها را به موقع انجام نمی دهد، همکاری کمتری با بنیاد شهید دارند، اظهار داشت: امیدواریم با رفع مشکلات موجود بتوانیم برنامه های مراقبتی، توانبخشی، مددکاری، مشاوره ای و پایش سلامت خانواده های شهدا و ایثارگران را به موقع انجام دهیم.

رئیس اداره پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه برنامه پایش سلامت همه اقشار تحت پوشش است، تصریح کرد: به همین منظور پرونده سلامت برای همه گروه های هدف تشکیل شده است و برخی از جامعه هدف مانند والدین شهدا و افرادی که توانایی چندانی ندارند، به شکل فعال سراغ آنها می رویم.

وی این موضوع را هم مطرح کرد که روزانه سه نفر از خانواده های شهدا و جانبازان به ویژه والدین شهدا و جانبازان جان خود را از دست می دهند، اظهار داشت: برنامه پایش سلامت با هدف آموزش به کادر درمانی به ویژه پزشکان برای اجرای بهتر این برنامه در حال اجراست و معتقدیم باید خدمات به این افراد را حتی به سمت خدمات توانبخشی پیش ببریم چون ایران در میان کشورهای خاورمیانه در پزشکی رتبه اول را دارد اما در بخش توانبخشی رتبه پایینی داریم.

سخنگوی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید در عین حال ادامه داد: بنیاد شهید فرهنگ توانبخشی را برای گروه هدف بالا برده است و ما از سطح خانه همزمان با ارزیابی سلامت، افرادی که نیاز به خدمات توانبخشی داشته باشند، به آنها خدمات ارائه می دهیم.

طبق آمار، شمار پدران شهدا ۴۹ هزار و ۵۷۲ نفر و مادران شهیدان ۱۰۶ هزار و ۳۹۱ نفر است. بر اساس اعلام بنیاد شهید، اکنون میانگین سنی ایثارگران، جانبازان، والدین شهدا و آزادگان بالای ۵۷ سال است.

به گفته وی، بر اساس آمارهای موجود ۹۰ درصد خانواده های شهدا و جانبازان به ویژه والدین شهدا بالای ۶۵ سال سن دارند و این افراد به دلیل کم تحرک بودن نیازمند دریافت خدمات بیشتری هستند که امیدواریم برنامه پایش بتواند در این زمینه بیشتر ما را یاری کند.

مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۲۵ هزار و ۵۷۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می رسد که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایثارگران بهداشت و سلامت ما و شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و لزوم پاسداشت این مسیر انسان ساز، بر لزوم توجه جدی همه مسئولان، مدیران و نمایندگان به تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران تاکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مجلس آتی پیگیری حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان در سطح ملی خواهد بود.

همتی تصریح کرد: قطعاً از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برای افزایش خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه منتخب مردم ایلام در مجلس نسبت به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، افزود: برای پیشبرد اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند همکاری و همراهی نمایندگان مجلس هستیم.

وی تصریح کرد: تکریم و حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جزو اولویت‌های اصلی بنیاد در سال جاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکالیف قانونی خود در قبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید اهتمام ویژه داشته باشند.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۱۰۲ هزار نفری ایثارگران در استان ایلام، همکاری همه دستگاه‌ها با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای افزایش خدمات رسانی ضروری است.

کد خبر 6088653

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران