Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@10:12:05 GMT

ترامپ: اگر بتوانیم با ایران کنار بیاییم عالی است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۶۳۷

ترامپ: اگر بتوانیم با ایران کنار بیاییم عالی است

به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه گفت در صورتی که این کشور بتواند با ایران کنار بیاید، عالی است.

او در ادامه سخنانش گفت: «اگر نتوانیم [با ایران کنار بیاییم] هم عالی است.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد ایران در منطقه و دنیا تروریسم به راه انداخته است. او گفت ایران می‌داند برای اینکه بیشتر تحریم نشود بایستی از انجام چه کارهایی خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی امروز چهارشنبه دو فرد و یک شرکت در عراق را به بهانه ارتباط با ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

ترامپ شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اعتراف کرده بود که حکومت کشورش با تحریم‌ها معیشت مردم ایران را هدف گرفته است. او در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا به گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز با مقام‌های ایران امیدوار است گفت: «امیدوارم درباره ایران همه چیز خوب پیش برود. ایران کشوری است که به خاطر این همه تحریم و مسائل دیگر به کشور کاملاً متفاوتی نسبت به زمانی که من اینجا آمدم، تبدیل شده است.»

او در ادامه تصریح کرد: «ایران کلی مشکلات دارد و من دوست دارم به آنها برای حل این مشکلات کمک کنم. ببینیم چه پیش می‌آید، ولی آنها تورم شدید دارند. پولشان بی‌ارزش شده است. نمی‌شود یک قرص نان خرید. کلی مشکلات در ایران هست و این کشور نسبت به دو سال و نیم پیش خیلی فرق کرده است. حوزه‌های بزرگی تحریم بودند ولی فکر می‌کنم بزرگترین و مهم‌ترین کار وقتی بود که من توافق هسته‌ای ایران را لغو کردم که توافق ناکارآمدی بود.»

بهمن‌ماه سال گذشته هم «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس تلویحاً اعتراف کرده بود که کاخ سفید روی ایجاد آشوب در ایران در نتیجه تحریم‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است. وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا خروج از برجام موجب تغییر رفتار ایران شده است یا خیر گفت: «اوضاع برای مردم ایران خیلی بدتر شده و به نظر ما این به خیزش مردم ایران و تغییر رفتار رژیم منجر می‌شود.»

غیر از این گفته‌های صریح برخی رفتارهای دولت آمریکا هم گویای واقعیت‌هایی در زمینه تحریم‌ها است. به عنوان مثال، کاخ سفید در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، در حالی که ایرانی‌ها در سراسر دنیا سرگرم جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان بودند با صدور چندین بیانیه به طور مکرر درباره احتمال نقض قوانین تحریم‌ها هنگام کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هشدار می‌داد.

دولت ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. این تحریم‌ها از مردادماه و آبان‌ماه سال گذشته اجرایی شده‌اند.

تصمیم ترامپ برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی به مخالفت با آن برخاسته است.

دولت ترامپ ادعا می‌کند هدف از تحریم‌ها آوردن ایران پای میز مذاکره است، اما روزنامه نیویورک‌تایمز هفته گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد پیشنهادهای ترامپ برای مذاکره با ایران جدی نیست و او قصد دارد سیاست دولت خود را جایی بین دیپلماسی و تهدید نظامی قرار دهد؛ بدون آنکه قصد عملی کردن هیچیک را داشته باشد.

آمریکا ۲۰۰۰ نیرو به لهستان می‌فرستد
ترامپ در اظهاراتش شامگاه چهارشنبه از قصدش برای اعزام ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی به لهستان خبر داد.

پیش از این رسانه‌ها خبر داده بودند ترامپ به دنبال گسترش حضور نظای خود در لهستان است و در این راستا قصد دارد علاوه بر اعزام نظامیان جدید اقدام به استقرار پایگاه‌های دائمی در این کشور کند.

منبع:فارس کپی متن خبر برچسب ها: دونالد ترامپ آمریکا ایران

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن – تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

 «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درباره احیای مذاکرات رفع تحریم‌ها و مذاکرات مستقیم میان تهران – واشنگتن گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران اظهار نظر نمی‌کنم، اما باید بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم.»

پیش از این، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا درباره برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخصوص وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تأمین حقوق ملت، به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران همواره از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده کرده است.

او تصریح کرد: کسی که زیر میز دیپلماسی زد، نه جمهوری اسلامی ایران، بلکه آمریکا بود. شرکای آمریکا در توافق برجام هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خلاء خروج غیر قانونی آمریکا از توافق برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: لذا جمهوری اسلامی ایران مطابق خط مشی حکیمانه‌ای که مقام معظم رهبری تبیین و امر فرمودند، در مسیر بی اثر سازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این مسیر توفیق‌های زیادی به دست آورده است.

کنعانی ادامه داد: موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی و در دیدار با طرف‌هایی که در موضوع برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه می‌توانند ایفای نقش کنند یا نقش تعریف شده و سازمانی دارند مطرح می‌شود، دیدگاه‌ها شنیده می‌شود و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت