Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@16:06:34 GMT

بانک‌ها از مال مردم برج ۳ هزار میلیاردی می‌سازند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۲۶۵۱

بانک‌ها از مال مردم برج ۳ هزار میلیاردی می‌سازند

به گزارش جهان نيوز، سید حسن حسینی شاهرودی ضمن اشاره به بنگاه‌داری بانک‌ها، تاکید کرد: متاسفانه املاک و اموال برخی بانک‌های دولتی در شهرهایی مانند تهران حبس شده‌اند که بسیاری از آن‌ها را می‌توان در مناطقی از تهران مانند آجودانیه و … به وضوح مشاهده کرد.
  وی افزود: برای مثال برجی ۳۰ طبقه با ۶۰ هزار مترمربع زیر بنا در شهر تهران هم اکنون جزء اموال یکی از بانک‌های دولتی وجود دارد که سه هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده لذا باید گفت منابعی که در این برج صرف می‌شود قاعدتاً منابع بانک نیست بلکه پول مردم است اما منافع آن به جیب مردم نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امید به تصویب بانکداری بدون ربا
نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: بانک‌ها به موجب ماده ۳۴ قانون پولی و بانکی فقط ۴۰ درصد منابع را می‌توانند در حوزه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری صرف و خرج کنند اما فقط همین یک برج ۳۰ طبقه در آجودانیه تهران مصداق آن است که کل آورده سرمایه‌گذاران یا مردم در آن حبس می‌شود.

حسینی شاهرودی بیان کرد: طبق قانون پولی و بانکی کشور، بانک‌ها از حضور در برخی موارد چون املاک و مستغلات منع شده‌اند و اولتیماتومی هم به بانک‌ها مبنی بر خروج آن‌ها از بنگاه داری و واگذاری املاک مازاد آنها داده شده است.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم شاهد تصویب قانون بانکداری بدون ربا باشیم و به دنبال آن دولت هم اراده کند و این اصلاحات عمیق و اساسی در نظام بانکداری به وجود آید.

منبع: مهر کپی متن خبر برچسب ها: بانک مرکزی مردم عابربانک

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: بانک مرکزی مردم عابربانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: با هدف رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت همه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور انجام می‌شود.
سامانه خودنویس جهت رفاه حال مردم و بمنظور نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.
 محمد جامع می‌گوید: از ابتدای سال جاری تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند.
دریافت شناسه رهگیری در این سامانه علاوه بر مشاوران املاک برای مردم نیز امکانپذیر است.

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان