Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاریجانی با اشاره به اینکه تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی رشد ما را بگیرد، گفت: در بدترین تحریم‌ها رشد کردیم، اگر ما خودمان دست و پایمان را نبندیم تحریم‌های اقتصادی ما را به یک ابر قدرت اقتصادی منطقه‌ای تبدیل می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «محمد جواد لاریجانی» شب گذشته (چهارشنبه 22 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره روند پیشرفت دانش هسته‌ای و علوم بنیادی در کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و از شهید علیمحمدی به عنوان اولین دانشجوی دکترای فیزیک ایران و اولین عضو پسا دکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی یاد کرد و گفت: این شهید همیشه خط شکن بود و در این مسیر پیش می‌رفتند، ایشان در توسعه اولیه پژوهشگاه دانش بنیادین جزو نیرو‌های فعال بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه نسل جوان باید بدون هیچ دغدغه‌ای به حوزه‌های علمی بیایند تا بتوانیم پاسخ دشمن را بدهیم، گفت: عالمان جهان نباید از کنار این موضوع به راحتی بگذرند. دانش حوزه‌ای است که از آن به عنوان جهانی‌ترین حوزه فعالیت یاد می‌کنند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره علم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که در تفکر اسلامی در باب علم یک گذشت و سخاوت بزرگی وجود دارد و این سخاوت علمی جزء ویژگی‌ها و زکات علم است اما امروز ما شاهد ترورعلمی توسط غرب هستیم یعنی دانشمندان خوب ما را فقط به خاطر اینکه در ایران هستند در دانشگاه‌ها راه نمی‌دهند یا دانشجویان خوب ما را بیرون می‌کنند.

 

لاریجانی با بیان اینکه ترورعلمی یعنی یک ملتی را از یک امتیاز محروم کنیم، گفت: دانشجویان و دانشمندان ما باید آتش به اختیار وارد حوزه علمی شوند، هیچ بخشی از فیزیک هسته‌ای برای ما ممنوع نیست.

 

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم راه شهید علی‌محمدی را برویم باید به این بخش از معارف بشری هجوم بیاوریم، گفت: باید این بخش را در ایران رشد بدهیم، زیرا ما در صدر قرار خواهیم گرفت و یکی از کشور‌های پیشرو خواهیم شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی رشد ما را بگیرد. در بدترین تحریم‌ها رشد کردیم، اگر ما خودمان دست و پایمان را نبندیم تحریم‌های اقتصادی ما را به یک ابر قدرت اقتصادی منطقه‌ای تبدیل می کند.

 

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با تاکید دوباره بر اینکه تحریم‌ها نمی‌تواند جلوی پیشرفت اقتصادی را بگیرد، گفت: ما باید خودمان ارزش کارمان را بدانیم، ما به تک تک دانشمندان هسته‌ای افتخار می‌کنیم به خصوص آن‌هایی که شهید شدند.

 

وی با بیان اینکه برجام با مصلحت اندیشی دولت یک نوع محدودیت‌های قابل توجهی از حوزه‌های وسیعی از فعالیت‌های هسته‌ای با دید موقت برای ما ایجاد کرد، گفت: اما این موافقت‌نامه از آنجایی که از طرف همه کسانی که خود متقاضی و مدعب مذاکره بودند زیرپا گذاشته شد، ما هیچ تعهد بین‌المللی موجهی نداریم و آنها، چون دنبال دائمی شدن محدودیت‌های ما هستند این یک آژیر خطر است.

 

لاریجانی با تاکید بر اینکه ما باید هرچه زودتر نشان دهیم که این تعهدات را نمی‌پذیریم و حق ملت ما کمتر از حق هیچ کشوری نیست و ما از دانشمندان اروپا و آمریکا کمتر نیستیم آن‌ها نمی‌توانند بگویند، چون شما ایرانی هستید در این حوزه وارد نشوید.

 

وی در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه ترامپ به هیچ وجه حاضر نیست هیچ درگیری نظامی جدیدی به خصوص در حوزه‌های منطقه و به ویژه مربوط به ایران راه بیندازد در توضیح ان گفت: این امر به بهای شانس ریاست جمهوری در آینده تمام می‌شود و این در زمینه محاسبه داخلی است.

 

لاریجانی با اشاره به رفت و آمدهای اروپاییان به کشورمان گفت: رفت و آمد‌ها برای آن است که ما غل و زنجیر‌ها را پاره نکنیم ما نباید به این چیز‌ها راضی باشیم آن‌ها نمی‌خواهند برجام را اجرا کنند و تهدید هم برای ما مسئله‌ای ندارد پس در نتیجه ما را می‌خواهند سرگرم کنند.

 

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: برداشت من از این رفت و آمد‌ها این است که نباید فریب بخوریم چرا که اکنون وقت گذشته است یا برجام را باید بدون، چون و چرا اجرا کنند که در آن صورت دو شرط دارد یکی اینکه ما نفت خود را آزادانه بفروشیم و دیگر اینکه درآمد نفتی خود را آزادانه معامله کنیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خبرگزاری شبستان اردبیل نیروی انتظامی فارس استان بوشهر شیراز اشتری حسین اشتری فرمانده ناجا سردار اشتری محمد جواد لاریجانی تحریم ها تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، استاندار در بازدید از پارک علم و فناوری استان گفت: این استان دارای دو منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی است که بر این اساس باید بر پایه صادرات، تولید محصول داشته باشیم.
محمد کرمی با اشاره به موضوع پشتیبانی دیجیتال دستگاه‌ها گفت: دستورات و اقدامات آموزشی لازم برای بهره‌مندی از شرکت‌های داخل استان انجام شده و به دستگاه‌ها نیز برای بهره گیری از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخل استان تاکید شده است.
استاندار سیستان وبلوچستان اذعان کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریا، حوزه کشاورزی و معادن مهم است و با ایجاد شرکت‌های مختلف در این حوزه‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های نهفته به تولید محصولات و ایجاد کارخانه‌های متنوع دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به حضور شرکت‌های توزیع از استان‌های دیگر در این استان گفت: فقط در منطقه سیستان ۴۰ هزار کارت بازرگانی، مجوز واردات ۹۰۰ قلم کالا و مجوز‌های که مختص استان سیستان و بلوچستان است داریم که با توجه به این پتانسیل‌ها می‌توان شرکت‌های توزیع را در داخل استان ایجاد نمود.
کرمی با بررسی دلایل تشکیل نشدمن شرکت‌های دانش بینان در استان افزود: دانشگاه‌ها باید از دوران دانشجویی و دانش آموزی جوانان و نوجوانان را با عرصه کار و فعالیت تولیدی آشنا کنند و فقط به ارائه مطالب تئوری اکتفا نکنند.
استاندار تصریح کرد: از جوانان به خصوص جوانان خوش استعداد این استان انتظار می‌رود که در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان حضور فعال داشته باشند.
وی به اهمیت پتانسیل و آموزش‌های انجام شده حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: بحث کریدور شمال و جنوب، حضور کشور‌های آسیای میانه و همچنین کشور‌های اطراف دریای خزر از عوامل گسترش تجارت در استان است که باید به نحو مطلوب از آنها بهره‌برداری کنیم.
استاندار در پایان به همکاری بانک‌ها، حضور اساتید، بومی سازی دستور العمل ها، طراحی و برنامه ریزی دقیق کار‌ها و برگزاری جلسات با حضور بانک ها، مدیران کل و مجموعه اعضا پارک علم و فناوری تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد