Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:10:29 GMT

روزانه ۲۰ ساعت برق رایگان برای کشاورزان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۳۳۹۱

روزانه ۲۰ ساعت برق رایگان برای کشاورزان

وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان پیش رو اقدامات مختلفی را مد نظر قرار داده و در این میان، یک برنامه تشویقی برای کشاورزان نیز در نظر گرفته شده است. به طوری که اگر کشاورزان طبق این برنامه عمل کنند، می‌توانند روزانه ۲۰ ساعت از برق به صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، سال‌هاست که طرحی در قالب همکاری مشترکین کشاورزی با صنعت برق در حال اجراست که طبق آن کشاورزان متعهد می‌شوند در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپ‌های آب اقدام و در بقیه ساعات آن روز، برق به‌صورت مجانی تحویل مشترکین مورد نظر داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه اجرای این طرح نشان داده است که در ساعات پیک بار شبکه، برای جلوگیری از اعمال خاموشی ناخواسته، به مشترکین صنعت برق کمک شد و هم‌چنین صورت حساب برق مصرفی کشاورزان همکاری کننده نیز با کاهش قابل ملاحظه‌ای صادر شد.

همکاری با کشاورزان هنوز در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و این وزارت‌خانه یکی از ۱۱ محوری که امسال برای گذر از پیک در نظر گرفته است را به تشویق کشاورزان اختصاص داده است.

در این راستا کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق، چاه‌های کشاورزی خود را خاموش کنند و در این صورت می‌توانند در ۲۰ ساعت بعدی از برق رایگان استفاده کنند. برآوردها حاکی از آن است که سال گذشته از این طریق ۷۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برق کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند

حسن اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روز انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: سیلوهای خرید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین عوامل تشخیص و ذیحساب و ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام در سیلوها جهت نظارت بر روند خرید مستقر می‌باشند.

اسماعیلی عنوان کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

کد خبر 6090486

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای