Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، یحیی کمالی پور، نماینده جیرفت و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با پارسینه با اشاره به اینکه بر اساس آمار و ارقامی که داریم مانند سطح زیر کشت، تعداد معتادان، دسترسی به مواد مخدر و مصرف مواد مخدر در محیط‌های بسته مانند زندان و جا‌های دیگر برای جامعه دردی دوا نکرده، گفت: نتیجه می‌گیریم که اقدام یک جانبه ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر نه تنها نتوانسته جلوی این حجم از استفاده موادمخدر را بگیرد بلکه تا حدودی نا کارآمد جلوه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



  مبارزه با مواد مخدر صرفا مبارزه فیزیکی و قضایی نیست

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بر اساس آمار و ارقامی که داریم مانند سطح زیر کشت، تعداد معتادان، دسترسی به مواد مخدر و مصرف مواد مخدر در محیط‌های بسته مانند زندان و جا‌های دیگر، نتیجه می‌گیریم که اقدام یک جانبه ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر نه تنها نتوانسته جلوی این حجم از استفاده مواد مخدر را بگیرد بلکه تا حدودی نا کارآمد جلوه کرده است.

وی همچنین گفت: اصلاح_قانون مواد مخدر در بحث اعدام هم بیانگر همین نتیجه بود که جامعه علمی و دانشگاهی ما به آن رسیده بود. در حال حاضر شیوع استفاده از مواد مخدر صنعتی به جای سنتی در میان جوانان و دانش آموزان این زنگ خطر را به صدا در آورده که برای مبارزه با مواد مخدر راهی جز کنترل و نظارت فرهنگی و اجتماعی در #خانواده نداریم.

کمالی پور گفت: امروز جامعه از نبود پایش آماری از خانواده‌هایی که ممکن است در بحث مواد مخدر آسیب پذیر باشند، رنج می‌برد. مطمئنا حاشیه نشینی، فقر و اعتیاد خانواده‌ها موجب آسیب پذیری فرزندان خانواده نسبت به استفاده از مواد مخدر می‌شود.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  ما نمی‌توانیم مسایل فرهنگی و اجتماعی جامعه را نادیده بگیریم و توقع داشته باشیم که همه چیز گل و بلبل شود. قطعا چنین اتفاقی نمی‌افتد. برای مثال سرپرست یک خانواده در نقاط محروم را به علت حمل مواد مخدر دستگیر و یا اعدام کرده ایم، اما آسیب شناسی نکرده ایم که چه اتفاقی افتاده که این فرد به حمل مواد مخدر روی آورده است. مطمئنا آن سرپرست خانواده از فقر و فلاکت دست به چنین کاری زده است و ممکن است اعضای آن خانواده هم همین مسیر را بروند و اگر این مسیر را بروند یعنی اینکه ما یک شاخه را زده ایم و بوته را قوی کرده ایم و این وضعیت کنونی مبارزه با مواد مخدر است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان گفت: به نظر می‌رسد نهاد‌های متولی مبارزه با مواد مخدر که کم هم نیستند اگر می‌خواهند مشکل مواد مخدر را حل کنند ابتدا باید منافذ مصرف مواد مخدر را ببندند و کنترل کنند. در این شرایط شاهد خواهیم بود اگر خروار‌ها مواد مخدر در وسط خیابان هم ریخته باشد کسی به آن نگاه نمی‌کند. ضعف ما در این جا است و باید آن را پوشش داد. در حال حاضر هم شاید زمان برای کنترل و نظارت_اجتماعی و فرهنگی استفاده از مواد مخدر شاید دیر شده باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مواد مخدر دانش آموزان اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن

در ایران، گیاهی خودرو و بسیار مفید وجود دارد که هم اکنون در فصل رویش آن هستیم. این گیاه نه تنها در آشپزی کاربرد دارد بلکه به عنوان دارو نیز مصرف می‌شود.

«شنگ»، گیاهی خودرو و مفید از خانواده کاسنیان، از اردیبهشت تا تیر در مناطق کوهستانی ایلام ایران می‌روید. با فرا رسیدن بهار و پایان سرما، این گیاه خوراکی و دارویی سر از خاک بر می‌آورد.

به گزارش فرطب، شنگ که با نام‌های دیگری همچون آلاله شنگ، ریش بز خالدار، اشلنگ، یمنیه، قندرون، سنسفیل، تسلسفیل، اسپلنج، اسفلنج و یملیک شناخته می‌شود، به دلیل خواص بی‌شمارش، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله، به تفصیل به بررسی خواص و کاربردهای این گیاه پرداخته‌ایم.

خواص دارویی گیاه شنگ در طب سنتی

گیاه شنگ که در طب سنتی استفاده‌های فراوانی دارد، در درمان زخم‌های گوارشی و مشکلات ریوی مفید است. به دلیل داشتن خواص قابض، در درمان خونریزی‌های رحمی و دستگاه تنفسی و همچنین برخی انواع اسهال کاربرد دارد. پودر گل و ریشه شنگ برای تسریع در التیام زخم‌های چرکی و سوختگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، و ریشه آن برای سم‌زدایی بدن به کار می‌رود.

مصرف شنگ: خواص و کاربردهای آشپزی و درمانی

شنگ را می‌توان به شکل جوشانده استفاده کرد یا از برگ‌های آن برای ساخت ضماد به منظور درمان زخم‌ها بهره برد. ریشه این گیاه که خواص اصلی آن را داراست، به صورت دم‌کرده مصرف می‌شود، گرچه طعم تلخ آن ممکن است کمی ناخوشایند باشد. پزشکان طب سنتی، ریشه و برگ‌های خشک شده‌ی شنگ را پودر کرده و برای استفاده‌های خارجی با دیگر ترکیبات گیاهی مخلوط می‌کنند.

غذاهای محلی ایران با استفاده از شنگ

آش شنگ به عنوان یک غذای سنتی ایرانی با سبزی کوهی شنگ تهیه می‌شود که شامل موادی چون نخود، لوبیا چیتی، عدس، نمک، فلفل، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و سیر است و طعمی عالی دارد. شنگ همچنین به عنوان چاشنی در سالادها و سایر غذاها استفاده می‌شود. شنگ‌پلو، که با تفت دادن شنگ خردشده با پیاز و گوشت قیمه و ادویه تهیه می‌شود، پس از آبکشی با برنج مخلوط و دم کشیده می‌شود، نمونه‌ای دیگر از غذای محلی پرطرفدار است.

جمع بندی

گیاه شنگ، با خواص دارویی و غذایی فراوان، یکی از گیاهان خودروی محبوب در طب سنتی ایران است. این گیاه در درمان زخم‌ها، مشکلات گوارشی و ریوی به کار می‌رود و همچنین به عنوان یک ماده غذایی مغذی در آشپزی سنتی ایران، به خصوص در تهیه آش و شنگ‌پلو، استفاده می‌شود. افزایش آگاهی نسبت به فواید این گیاه می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هویت تهدیدکنندگان دی‌ماریا: تروریست‌های مواد مخدر
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • پایگاه امداد و نجات بندر کری کلنگ‌زنی شد
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • یحیی تکذیب کرد: پای تعهدنامه در میان نیست!
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه