Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن میرعماد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشاورزان با مدیریت اصولی و فرهنگ سازی باید کشت محصولات کشاورزی به صورت غرقابی را کنار بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: دولت در سال های گذشته از اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی حمایت کرده که باید برای تحقق این برنامه ها کشاورزان نیز تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جها کشاورزی سمنان گفت: شاید بسیاری از کشاورزان با رویکرد سطحی و کوتاه مدت به درآمد سالانه خود در کشت غرقابی توجه داشته باشند اما تولید محصول به شیوه های سنتی در بلندمدت کشور را در تولید محصولات راهبردی با مشکل مواجه می کند.

میرعماد تصریح کرد: ارایه تسهیلات بدون بازپرداخت ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون ریالی به کشاورزان به ازای یک هکتار ایجاد سامانه های نوین آبیاری از اقدامات مثبت دولت برای صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سمنان از استان های شاخص در نصب سامانه های نوین آبیاری است، گفت: در سه سال گذشته طرح اصلاح الگوی کشت در بیش از ۲۰ هزار هکتار از عرصه های کشاورزی سمنان انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: با برنامه ریزی اصولی تلاش می شود تا سال ۱۴۰۰ دست کم ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمنان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شود.

اجرای سامانه های نوین پیش از دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی استان سمنان ۱۶ هزار هکتار بود و اکنون به بیش از ۳۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی سامانه آبیاری نوین بهره وری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان