Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه ضمن اعلام این‌که آنکارا در حال حاضر سیستم‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ ساخت روسیه را خریداری کرده و این سیستم‌های موشکی ماه آینده میلادی ارسال خواهند شد، بار دیگر تاکید کرد که این توافق با مسکو تغییرناپذیر است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی‌ صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشست حزب عدالت و توسعه، گفت: نمی‌گویم که ترکیه سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ را خریداری خواهد کرد، چرا که در حال حاضر این سیستم‌ها را خریداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما این توافق را نهایی کرده‌ایم.

اردوغان خاطرنشان کرد که توافق اس ۴۰۰ با مسکو نه تنها به دلیل قیمت آن بلکه به دلیل انتقال تکنولوژی و احتمال تولید مشترک جذاب بوده است.

وی در واکنش به برنامه‌های آمریکا برای کاهش مشارکت آنکارا در برنامه جنگنده‌های اف ۳۵ به علت خرید سامانه‌های اس ۴۰۰، گفت: ترکیه نه تنها یک مشتری بلکه یک شریک در تولید جنگنده‌های اف ۳۵ است که بیش از یک میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌ گذاری کرده است.

اردوغان اظهار کرد، این سامانه‌ها دفاعی هستند و هجومی نیستند و ترکیه هرگز زمانی که تمایل به اتخاذ تدابیری در زمینه دفاع دارد از احدی سوال نمی‌کند. زمینه برای تمام کسانی که در این باره تمایل به همکاری دارند فراهم است

وی افزود: من به رئیس جمهوری آمریکا گفتم ما سامانه‌های پاتریوت را می‌خریم اگر آن را با همان شرایط اس ۴۰۰ تحویل دهید اما آنها نتوانستند به ما بله بگویند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ما در پایان ماه جاری میلادی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ژاپن دیدار خواهیم کرد و نشست‌هایی را برای آن زمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. من امیدوارم مذاکرات متقابلی در خصوص این مسائل صورت گیرند.

پنتاگون هفته گذشته به ترکیه گفته بود که اگر دولت آنکارا برنامه‌های خود را برای خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه پیش ببرد، خرید جنگنده‌های اف ۳۵ توسط ترکیه را متوقف خواهد کرد؛ اظهاراتی که باعث تشدید اختلافات دیرینه و شدید میان این دو متحد ناتو شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست اردوغان اس400 سامانه دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق