Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@02:02:06 GMT

در آرزوی رقص قلم

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۴۲۴۸

در آرزوی رقص قلم

سمفونی نقش‌جهان را عده‌ای به صدای کالسکه‌هایش می‌دانند و عده‌ای با صدای کارگاه‌های پولکی و گز سازی‌اش، اما بخشی دیگر از این سمفونی صدای ضرب‌آهنگ چکش است. چکشی که قلم را به رقص درمی‌آورد و قلمی که در میان سکون فلزهاطرح میزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هرکدام طرحی دارند و رنگی، یکی طرح تاکستان و برگ و گل و مرغ  و دیگری طرحی مشبک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی بر تن مس نشسته و دیگری بر روی طلا و نقره نقش بسته‌اند و طرح هنرمند را جان بخشیده‌اند. هنرمندانی که هرکدام به تفکیک سبک خود را دارند و اینکار را با تمام سختی‌اش با عشق انجام می‌دهند. برخی از آن‌ها موی در راه این عشق سپید کرده‌اند و عده‌ای راه را برای جوان‌ترها باز گذاشته‌اند و کسانی که دیگر توان کار کردن را ندارند، اما روحشان پر می‌کشد برای نواختن دوباره پشت میز قلم‌زنی...

زیر آسمان سپاهان، هر گوشه این شهر که مهد فرهنگ و هنر است، لعبتی به‌جا مانده که شناسنامه زنده هنر این مرزوبوم است. در میان پیشکسوتان عرصه هنر، همان‌هایی که گمنام‌اند و کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد، هستند کسانی که با رویای دوباره کار کردن روزگار می‌گذرانند.

علی ظریفی از همین دست پیشکسوتان است. از همان‌هایی که سرد و گرم روزگار را چشیده و موهایش را پشت میز قلم‌زنی سپید کرده و اکنون از سرآمدان و پیشکسوتان هنر قلم‌زنی به حساب می‌آید و حالا که در بستر بیماری است مدیران شهری و هنرمندان به دیدارش می‌روند تا قدردان زحماتش باشند و بگویند که او را فراموش نکرده‌اند.

منزلش در یکی از محله‌های بومی و اصیل اصفهان است. یک سالی را در بستر بیماری گذرانده و اکنون که برای بازدید به خانه‌اش آمده‌اند، روی مبل تک نقرِه کنار اتاق نشسته و باقدرت می‌گوید که یک سال و اندی را در برابر این بیماری دوام آورده است. لبخند میزند و نگاه نافذش بر عمق جانت می‌نشیند.

در منزلش هنر در هر ذره و هر طرف هویدا است. گویی روح هنرمند هنر را زنده می‌کند. از هنر می‌گوید و هنرمندان، که جامعه را از فساد پاک می‌کنند و چراغ راه‌ و راهنما هستند، به کارش افتخار می‌کند و گه گاهی دل‌تنگی‌اش برای کار راه گلویش را سد می‌کند و اعتراف می‌کند دل‌تنگی‌اش را برای دوباره کار کردن. دستمال‌کاغذی که به ناخودآگاه طرح میزند رویان گواه این دلتنگی است.

در این دیدار، علی ظریفی میزبان علیرضا تابش، دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوان، محمد عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و چند تن از اصحاب رسانه بود. با گرمی و مهمان‌نوازی همیشگی‌اش از میهمانان پذیرایی کرد و از احوال هنرمندان و هنر اصفهان گفت. مانند همیشه هنرمند را به تاک تشبیه کرد و مرگ تاک را به مسابِ مرگ هنرمند دانست. میگوید هنرمندان روح و ذهن و جسمشان را فدای جامعه می‌کنند و سم جامعه را می‌گیرند.

مهمانان در گپ و گفتی با این هنرمند از پیچ و خم هنر قلمزنی پرسیدند هنری که سال ها است استاد با آن زندگی کرده است و پس از چندی برای این گوهر ناب آرزوی سلامتی می کنند و به سختی از استاد و هنر بی نظیرش جدا می شوند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان محمد عیدی هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما

فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سمای استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام رونمایی ازهشت کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از یک سو و پژوهش و نوشتن از سوی دیگر، به آگاهی‌بخشی و توانمندسازی بیشتر نسل آینده که دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان کشور هستند، کمک بسیاری خواهد کرد؛ چراکه راه سازندگی، پیشرفت و بالندگی کشور در گروه دانش‌افزایی، اندیشه‌ورزی و نگه‌داشت آن است.

وی اضافه کرد: از دانش‌آموزان پژوهشگر پشتیبانی خواهیم کرد و در راستای چاپ و انتشار داستان‌های آنان با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی و والدین اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 

به گزارش انا، در آیین گرامیداشت هفته معلم از کتاب‌های آرزوی نیلوفر، ماجراجویی در جنگل، پروانه کوچولوی تنها، دختر دریا، دریاچه نقره‌ای، سفر به فضا، در آرزوی دیدن دریا و کتاب در جستجوی مادر که توسط دانش‌آموزان پایه سوم تا ششم دبستان دخترانه و به کمک آموزگاران این آموزشگاه نوشته و طراحی شده بود رونمایی و از دانش‌آموزان این آموزشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آرزوی غم‌انگیز دختربچه بلوچ
  • سفری خاطره انگیز با تور تایلند آرزوی سفر
  • محرم فقط یکروز آرزوی باخت سپاهان را دارد!
  • آرزوی آزمون برای امباپه برآورده نشد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • (ویدئو) آرزوی مارادونا که توسط پله برآورده شد
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌