Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این آیین که جمعی از فعالان فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خیرین مدرسه ساز حضور داشتند، نماز میت بر پیکر وی به امامت آیت الله محمد امامی کاشانی برگزار شد و سپس پیکر وی به سمت بهشت زهرای تهران بدرقه شد.
علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سید جواد حسینی مهر سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش از حاضران در این مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، ناصر قفلی نائب رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز، علی اصغر فانی، فرشیدی وزیران اسبق آموزش و پرورش، محسن افشانی شهردار سابق تهران و جمعی از خیرین مدرسه ساز در آیین وداع با مرحوم حافظی حضور یافتند.
محمدرضا حافظی، فردی بود که زندگی خود را صرف کار خیر مدرسه سازی برای فرزندان این سرزمین کرد تا نام و یاد و قدم‌های خیرش همواره بر سر در مدارس ایران بدرخشد.
وی در سال ۱۳۱۰ در شهر برجرود به دنیا آمد. در خانواده‌ای متمول و در عین حال خیّر و فرهنگ دوست پرورش یافت. او در جوانی در حوزه علمیه تحصیل کرد و در ادامه مدتی در آلمان سکونت داشت و موفق به کسب مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه نیوپرت کالیفرنیا شد.
حافظی را می‌توان از پیشگامان و خیرین در عرصه مدرسه سازی به شمار آورد که زندگی و سرمایه خود را سال‌ها در این عرصه به کار برد و جمع کثیری از خیرین مدرسه ساز را شناسایی و به این سمت و سو هدایت کرد.
وی از سال ۱۳۷۸ به تاسیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور همت گمارد و ریاست آن را بر عهده داشت که اکنون حدود ۳۰ هزار عضو دارد و ثمره حضورش در این مجمع در کنار دیگر خیرین کشور به یادگار ماندن هزاران مدرسه به صورت خیرساز در اقصی نقاط کشور است.
شامگاه بیستم خردادماه امسال یعنی تنها یک روز پیش از درگذشت وی، در آیینی با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از کتاب حافظی رونمایی شد که وی به دلیل بیماری و بستری شدن در بیمارستان، قادر به حضور در مراسم نبود.
در آیین تشییع این بزرگمرد، از وی به عنوان فردی یاد شد که همواره به دنبال ایرانی مترقی و کودکانی شاد و عالم بود و در این مسیر به تاسیس مدارس در جای جای این کشور همت گمارد تا پایه های پیشرفت نسل های آتی را مستحکم کند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این آیین، مرحوم حافظی را مایه افتخار این کشور توصیف کرد که همواره به فکر تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین بود.
حسینی اظهار داشت: هرچند امروز این بزرگمرد را از دست داده ایم اما اندیشه و توان و ایمانش در نظام تعلیم و تربیت جاری خواهد بود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز نظام تعلیم و تربیت یک مرد بزرگ را از دست داد که دست و دلش برای مدرسه سازی بود و می گفت علت اینکه این همه مدرسه ساختنم این بود که خودم در مدرسه خیرساز درس خواندم.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اموزش و پرورش خیران مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فتحی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیران از اصلی‌ترین بازوهای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته خیران ۹۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه پراخت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ بیش از نیمی از تعهد خیران در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد خیران مدرسه ساز استان اصفهان یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در کنار ۱۰۰ نفر پرسنل اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره برداری از ۴۵۰ طرح آموزشی و پرورشی را در دستور کار دارند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سهم بسیار خیران در ساخت مدارس استان اصفهان افزود: می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدارس استان اصفهان به صورت مشارکت صد در صدی خیران ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری نیز ابراز کرد: ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بسیاری از این طرح‌ها در پروژه‌های مسکن مهر و مناطق پر جمعیت ساخته خواهد شد.

کد خبر 6098034

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۰ خیرمدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس