Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه شبکه تلویزیونی ایندیا تودی دیدار نخست‌وزیر هند با رئیس‌جمهوری کشورمان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای را تایید کرده و گفته‌اند که تحریم‌های نفتی ایالات متحده آمریکا موضوع اصلی این دیدار خواهد بود. ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برخی منابع آگاه در شبکه تلویزیونی ایندیا تودی تایید کرده‌اند که نارندا مودی، نخست‌وزیر هندوستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای با دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین دیدار میان رهبری دو کشور پس از بازگشت مجدد مودی به قدرت در هند محسوب می‌شود. پیش از این در جریان برگزاری انتخابات، سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند گفته بود که تصمیم‌گیری در خصوص واردات نفت هند از ایران پس از برگزاری انتخابات صورت خواهد گرفت.

پیش از این پس از اعمال دور جدید تحریم‌های ایالات متحده آمریکا با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران، هند سفارش جدیدی برای نفت از ماه ژوئن ثبت نکرده بود. این مساله‌ای است که تهران را نگران کرده است.

برخی منابع به ایندیا تودی گفته‌ است که این نخستین دیدار پس از انتخابات است و ممکن است اقدامی برای یافتن راه حل سریع برای این مشکل است و فضایی برای هر دو طرف تا دیدگاه‌ها و ایده‌ها و دشواری‌های خود را مطرح کنند. گفته می‌شود هند با چالش‌هایی جدی در تصمیم‌گیری برای موازنه در این امر، به طوری که هم از ایران حمایت دیپلماتیک به عمل آورد و نیز خود را در مقابل دشورای‌های آمریکایی قرار ندهد، مواجه است.

این منابع همچنین گفته‌اند که گفت‌و‌گوی روحانی و مودی «متمرکز بر تصمیم چگونگی حرکت به پیش خواهد بود».

هند کاملا شفاف و واضح به تهران توضیح خواهد داد که نمی‌تواند بانک‌ها، شرکت‌های عمومی و کمپانی‌های نفتی خود را در معرض تحریم‌های ایالات متحده قرار دهد. در مقابل اما برای فهم شرایط تهران، هند می‌خواهد راه‌حل‌هایی را برای بهترین حمایت دیپلماتیک از ایران، از جمله حق صلح‌آمیز استفاده از فناوری هسته‌ای، صورت دهد.

این رسانه‌ هندی در ادامه می‌نویسد: هند همچنین می‌بایست سهام خود در بندر چابهار را نیز در نظر بگیرد که برای سهامداران در افغانستان بسیار مهم است و یک آلترناتیو برای پاکستان فراهم می‌آورد. ایالات متحده آمریکا نسبت به اهمیت استراتژیک این موضوع آگاه است و چالش‌های پیش‌روی ساخت و ساز در این پروژه و مسیر را از میان برداشته است. اما برای ایران، این موضوع پذیرفته شده نیست که نقش آن به عنوان یک تامین‌کننده بزرگ انرژی از میان برود. در حال حاضر هند به تمامی گزینه‌ها برای تامین نفتی که از ایران وارد می‌کرد، فکر می‌کند. هند همچنین تضمین‌کننده انرژی برای غول‌های نفتی غرب آسیا و از ایالات متحده بوده است.

در این ماه نارندا مودی، نخست‌وزیر هند با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در حاشیه نشست گروه20 دیدار خواهد کرد.

پیش از این منابع هندی خبر از حضور نارندا مودی در نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در بیشکک، پایتخت قرقیزستان داده بودند. دیدار با روسای جمهور چین و روسیه از جمله دیگر دیدارهای مودی در بیشکک خواهد بود. اگرچه برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی از احتمال دیدار او با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز مطرح کرده بودند، اما همچنان برخی تحلیل‌گران احتمال آن را اندک می‌دانند.

همچنین رسانه‌های هندی اعلام کرده‌اند که هواپیمای مودی در پرواز به بیشکک به جای استفاده از آسمان پاکستان، مسیر دریای عمان و آسمان ایران را انتخاب کرده است.

چرا آمریکا نمی‌تواند پتروشیمی ایران را تحریم کند؟حضور میرضیایف در نشست‌های سیکا و شانگهایسفر روحانی به قرقیزستان برای شرکت در نشست سران عضو "شانگهای"گزارش تسنیم| آیا رؤسای جمهور ایران و ازبکستان در بیشکک و دوشنبه دیدار خواهند کرد؟

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قرقیزستان اخبار"هند"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرقیزستان اخبار هند قرقیزستان اخبار هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران