Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@21:11:03 GMT

یادداشت: ویلموتس؛ مهاجم و متوازن؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۴۷۳۷

یادداشت: ویلموتس؛ مهاجم و متوازن؟

آیا سرمربی جدید بلژیکی در میان مدت قادر خواهد بود با افکار تهاجمی، تیمی متوازن در همه خطوط راهی میدان کند؟

به گزارش ورزش سه ، مراسم غسل تعمید مارک ویلموتس با دو نمایش مقابل سوریه و کره، آبرومندانه تر از سطحی برگزار شد که غالب جامعه فوتبال ایران انتظار داشت.


مرکز دیده بان فوتبال واقع در شهر نوشاتل سوییس ماه ژانویه 2019 در گزارشی مبسوط، آمار تمامی بازی های 35 لیگ فوتبال اروپا را در دو فصل پیاپی یعنی 70 قهرمانی به دقت تحلیل کرده و در انتها به نتیجه زیر رسیده است:


"تمام تیم های جاه طلب حداقل می باید معادل حریف خود مالک توپ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

70 قهرمان 35 لیگ در دو فصل در کل بازی ها به طور متوسط 57 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته اند. همه شاخص های بررسی شده نشان می دهند که برای یک بازی، یک تیم گاهی می تواند مالکیت توپ را به حریف بسپارد، خصوصا زمانی که از حریف پیش است، این استراتژی در درازمدت جواب نمی دهد. در واقع این تیم ها بعد از دریافت گل اول بازی بدون آنکه توانایی ایجاد فشار کافی بر روی حریف داشته باشند، متحمل ریسک زیادی می شوند".

 


پروسه تغییر سبک بازی تیم ملی ایران و میل به مالکیت توپ درست بعد از جام جهانی روسیه و در نخستین بازی تدارکاتی با ازبکستان در تهران کلید خورده بود، لذا ادامه آن روند با تفکرات تهاجمی تر سرمربی جدید طبیعی به نظر می رسید. اما می توان حداقل به سه نکته دور از انتظار اشاره کرد:


1. پرس مدافعین و دروازه بان در "سئول" و تحمیل مالکیت 51 درصدی با درصد پاس و پاس سالم بالاتر از کره، آن هم توسط تیمی خسته از یک فصل فوتبالی که تنها یک هفته زیر نظر کادر فنی با تفکرات جدید بوده است.


2.  مهاجمان تیم ملی بعد از رهایی حریف از پرس مجبور نبودند تا نیمه خودی به عقب برگردند و باز در کار دفاعی مشارکت کنند.


3. مدافعین کناری، آزادی زیادی برای نفوذ به یک سوم دفاعی کره داشتند.


در عین حال نشانه هایی نیز از وجه شناور بازی ملی پوشان دیدیم که ما را نسبت به بازی های آینده کنجکاوتر می کنند. از نظر آرسن ونگر مهمترین عامل موفقیت تیم های ملی در یک تورنمنت مسئله "توازن تیمی" است. آیا مارک ویلموتس در میان مدت قادر خواهد بود با افکار تهاجمی، تیمی متوازن در همه خطوط راهی میدان کند؟ در منطق فوتبال، موفقیت سرمربی مترادف با موفقیت تیم و به تبع آن رضایت هواداران است.

 

شاهین اشکان

مارک ویلموتس (سرمربی) تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمپین ستاره ها مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دروازه‌بان شماره 80 پوشید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، صنعت نفت آبادان در دیدار اخیرش با نتیجه دو بر یک مقابل هوادار تهران شکست خورد تا یک قدم دیگر به سقوط نزدیک شود، اما جدا از مسائل فنی و نتیجه این بازی، گلر زردپوشان پیش از شروع بازی به یاد ساسان حسینی، هم‌تیمی مصدوم خود بود.

پیام پارسا در عکس تیمیِ قبل از دیدار اخیرشان مقابل هوادار تهران، لباس شماره 80 ساسان حسینی در صنعت نفت را بر تن کرد تا این چنین به هم‌تیمی خود که اخیرا با آسیب دیدگی مواجه شده، دلگرمی بدهد.

ساسان حسینی در تمرینات هفته گذشته صنعت نفت آبادان در یک صحنه با پارگی آشیل پا مواجه شد تا ادامه فصل را از دست بدهد و نتواند تیمش را در حساس‌ترین زمان همراهی کند تا گلر تیمش در دیدار مقابل هوادار به یاد او باشد.

مهاجم مصدوم صنعت نفت آبادان امیدوار است در اواسط دور رفت فصل آینده لیگ برتر به میادین برگردد و بتواند شرایط تمرینی و بازی به دست بیاورد.

دیگر خبرها

  • دومفریز، آرناتوویچ و کاربونی گزینه‌های فروش اینتر برای تامین بودجه؛ اینزاگی مهاجم می‌خواهد
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • پوستکوگلو: باخت تقصیر سه مهاجم تاتنهام بود
  • قطعی: رم علیه بند خرید هم‌تیمی سردار
  • افشاگری حسینی؛ سرمربی حریف وسط زمین با بازیکن تیمم مذاکره کرد!
  • ابراهیم صادقی: همین آقای کوپال ناظمی!
  • عنایتی: آلومینیوم حریف سرسختی است
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • قول جالب پپ به خبرنگار: شماره‌ام را یادداشت کن!
  • یک دروازه‌بان شماره 80 پوشید (عکس)