Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت،‌ قربانعلی محمدپور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی انتقاداتی که در مورد فرآیند بازیافت پسماند پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی و خارج چهارچوب است زیرا روند یادشده کاملاً تحت نظارت و کنترل سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه شاید برخی از اشتغال جوانان این استان ناراضی بوده و نمی‌خواهند این موضوع در لوشان به نتیجه برسد عنوان کرد: سرمایه‌گذار بومی 16 میلیارد تومان برای این واحد بازیافت هزینه کرده و تمام مقررات زیست محیطی را هم طبق توافقات رعایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور استفاده مؤثر از ظرفیت‌هایی که دولت و قانون در جهت ایجاد اشتغال و کسب و کار فراهم کرده است را متذکر شد و تصریح کرد:‌ برخی انتقاداتی که به موضوع بازیافت پسماندهای پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی است زیرا کارخانه مذکور از وظایف و تکالیف خود عدول نکرده است.

وی نگرانی‌های مردم و نخبگان گیلانی در مورد انتقال و بازیافت پسماندهای پتروشیمی را ناشی از ارتقاء سطح فرهنگ محیط زیستی استان دانست و اظهار داشت: با تصمیم استاندار و حضور اساتید دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه در محل کارخانه لوشان نگرانی‌ها تا حد زیادی برطرف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه در گذشته 3 واحد تصفیه روغن در حوزه لوشان وجود داشت عنوان کرد: 2 واحد از این کارخانجات به دلایلی تعطیل و تنها یک واحد موفق به ادامه فعالیت‌های خود شد به همین علت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت جهت احیاء یکی از این واحدها اقدام کرد.

محمدپور با اشاره به اینکه خط تولید روغن کارخانه لوشان با خط بازیافت پسماندهای پتروشیمی تعویض شده است خاطرنشان کرد:‌ اینکه در یک استانی عمل بازیافت انجام و در استان دیگر تعطیل می‌شود از نبود تکنولوژی لازم در آن منطقه برای بازیافت اصولی و علمی پسماندهای پتروشیمی حکایت دارد.

وی وجود ریسک آلودگی زیست‌محیطی به مراتب پایین‌تر واحد بازیافت پسماند پتروشیمی در مقایسه با واحد تصفیه روغن در لوشان را متذکر شد و گفت: تمام فعالیت‌های کارخانه بازیافت لوشان از مرحله صفر تا 100 توسط 20 دوربین مداربسته رصد می‌شود بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از گله بزرگ‌ترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی در این جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حمزه عشوری امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از چهار رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

وی افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

عشوری با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، تصریح کرد: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط‌بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.

وی ادامه داد: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: تنوع سرزمینی و ویژگی‌های آب و هوایی، استان گیلان را به تابلوی متنوع و چشم‌نواز از حیات وحش در شمال ایران تبدیل کرده است.

کد خبر 747472

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی