Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی با تاکید بر اینکه میانگین روزانه ۴.۵ فقره تصادف واژگونی در جاده های خراسان جنوبی اتفاق می افتد، گفت: امسال متوفیان تصادفات جاده ای استان ۶۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز (23 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد اما سومین استان پهناور کشور است و 11 درصد راه های آسفالته کشور در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه سهم استان از بزرگراههای کشور 2.5 درصد است اما این جاده ها هم بیشتر باند دوم هستند تا بزرگراه، گفت: در حال حاضر 10 هزار و 292 پل در راه های خراسان جنوبی وجود دارد که 7 هزار و 352 مورد در جاده های اصلی و 2 هزار و 940 مورد در جاده های فرعی است.

 


رضایی با بیان اینکه در استان 27 نقطه حادثه خیز شناسنامه دار داریم که در سالیان گذشته هشت نقطه اصلاح شده و اکنون 19 نقطه باقی مانده است، افزود: در این نقاط نیز اقدامات ایمنی اولیه انجام شده اما باید اصلاح شود و همچنین 30 نقطه پرتصادف نیز در استان وجود دارد.

 


وی با اشاره به فعالیت 10 هزار و 469 نفر راننده در حمل و نقل بار و مسافر استان، ادامه داد: باید تمام وسایل نقلیه مسافربری دفترچه پلیس راه اخذ کنند که در سال گذشته 358 دفترچه تعویض شده و از ابتدای امسال نیز 29 دفترچه اخذ شده است.

 


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 277 فقره گواهینامه از رانندگان متخلف در استان ضبط شده، عنوان کرد: در سه ماهه امسال نیز 80 فقره گواهینامه ضبط شده است.

 


رضایی از توقیف یک هزار و 414 وسیله نقلیه متخلف در سال جاری خبر داد و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است.

 


وی با تاکید بر اینکه امسال متوفیان و مجروحان تصادفات استان افزایش یافته، بیان کرد: در سال جاری 49 فقره تصادف فوتی به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است.

 


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه 64 نفر امسال در تصادفات جاده ای استان فوت کردند، گفت: متوفیان تصادفات در مدت مشابه سال گذشته 38 نفر بوده که امسال میزان متوفیان 68 درصد افزایش داشته است.

 


رضایی به وقوع 420 فقره تصادف جرحی در جاده های استان اشاره کرد و ادامه داد: در این تصادفات 797 نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است.

 


وی میزان تصادفات خسارتی استان در سه ماهه سال جاری را 491 فقره اعلام کرد و افزود: امسال 17 درصد برخورد با تخلفات رانندگی و 50 درصد برخورد با حوادث حادثه ساز خراسان جنوبی افزایش داشته است.

 


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری از 706 خودرو توقیفی تعداد 612 فقره به دلیل حوادث حادثه ساز توقیف شدند.

 


رضایی با تاکید بر اینکه میانگین روزانه 4.5 فقره تصادف واژگونی در جاده های استان خراسان جنوبی اتفاق می افتد، گفت: متوفیات تصادفات بر اثر واژگونی خودرو در سطح کشور 31 درصد بوده اما در خراسان جنوبی 45 درصد است.

 


وی با اشاره به اینکه 9 درصد متوفیان تصادفات جاده ای استان عابران پیاده هستند اما در کشور 13 درصد است، افزود: همچنین 13 درصد متوفیان تصادفات خراسان جنوبی موتورسواران اما در سطح کشور 17 درصد بوده است.

 


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در فوت در محل حادثه در کشور 59 درصد و در این استان 64 درصد است، عنوان کرد: تصادفات شبانه در خراسان جنوبی 38 درصد است که 4 درصد از نرم کشوری بیشتر است.

 


رضایی با اشاره به اینکه 62 درصد متوفیان تصادفات جاده ای استان بر اثر ضربه به سر فوت کردند، افزود: متوفیان ضربه به سر در کشور 42 درصد بودند که در خراسان جنوبی 13 درصد بیشتر است.

 


وی بیان کرد: در سه ماهه امسال 46 درصد حوادث رانندگی در راه اصلی، 44 درصد در راه های روستایی و 10 درصد در راه های فرعی استان خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

 


رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه 55 درصد تصادفات استان به دلیل واژگونی و خروج از جاده بوده، گفت: باید شیب شیروانی در جاده های استان اصلاح و دهانه پل ها ایمن سازی شود.

 


رضایی با اشاره به اینکه 18 درصد تصادفات در سطح جاده های استان در روزهای پنج شنبه بوده، افزود: از ساعت 12 ظهر تا 20 شب بیشترین حوادث رانندگی استان رخ داده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه 73 درصد عامل اصلی حوادث رانندگی استان به خاطر عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز است، گفت: خودروهای سواری با 64 درصد بیشترین تقصیر را در وقوع تصادفات جاده ای استان داشته است.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بیشترین سن رانندگان مقصر هم بین 20 تا 40 سال است، افزود: 50 درصد افراد فوت شده در تصادفات جاده ای 15 تا 40 سال سن داشته اند.

 

رضایی به نوع مجروحان و متوفیان حوادث جاده ای استان اشاره کرد و ادامه داد: 19 درصد مجروحان موتورسواران و سه درصد متوفیان نیز عابران پیاده بودند.

 

وی بیان کرد: سرنشینان خودرو 54 درصد مجروحان و 40 درصد متوفیان حوادث رانندگی هستند لذا باید سرنشینان برای کاهش ان آمار ضمن بستن کمربندی ایمنی به عنوان همیاری پلیس به راننده برای رعایت رعایت قوانین و مقررات تذکر بدهند.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه 46 درصد متوفیان تصادفات جاده ای استان در بیمارستان فوت کردند، افز.د: باید حضور در صحنه اورژانس سریع تر و خدمات درمانی در بیمارستان بهتر ارائه شود.

 

رضایی با اشاره به آتش سوزی در برخی از تصادفات، تاکید کرد: یکی از معضلات این است که امداد جاده ای و آتش نشانی جاده ای در استان نداریم و باید تماشاچی باشیم تا خودروها در این تصادفات بسوزند لذا باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

 

وی با بیان اینکه بر اثر سیلاب‌های امسال 204 پل، 158 آبنما و 78 کیلومتر از راه های اصلی خراسان جنوبی آسیب دیده است، گفت: همچنین 170 پل، 486 آبنما و 209 کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان نیز آسیب دیدند.

 

 رئیس پلیس راه خراسان جنوبی تاکید کرد: محور شهداد – نهبندان بر اثر سیلاب تخریب شده و همچنان مسدود است.

 

رضایی با اشاره به اینکه قرارگاه کاهش تصادفات در خراسان جنوبی ماهانه تشکیل و تصادفات تحلیل می شود، عنوان کرد: این قرارگاه همچنین در شهرستان ها نیز برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در طرح تابستانی امسال پلیس راه به صرت ویژه از خودروهای نامحسوس هوشمند استفاده خواهد شد، گفت: تاکنون 226 ورودی غیرمجاز به جاده‌های اصلی در 30 کیلومتری شهرها مسدود شده است.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل مجلس وهابیت خبرگزاری شبستان مسجد دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انتظامی فارس شیراز روزنامه شبستان بیرجند مجروحین متوفیان تصادفات تصادف جاده ای واژگونی خودرو رئیس پلیس راه خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد احمدی، ظهر سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی یک ماه گذشته بیش ۳۵ مترمربع تابلو اطلاعاتی و همچنین ۱۱۱۰ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: تابلوهای اطلاعاتی برای آگاهی دادن به رانندگان از شرایط راه‌ها و امکانات موجود در جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر در کاهش احتمالی خطرات جاده‌ای تأثیر بسزایی دارد...

احمدی ادامه داد: افزون بر این نیز با توجه به نقش این تابلوها در کمک به گردشگران و توریست‌ها برای یافتن مناطق توریستی و گردشگری، توجه و سرمایه گذاری در استفاده متناسب از این نوع تابلو ها می‌تواند در بلند مدت، افزایش بهره‌وری در صنعت توریست و گردشگری منطقه را در پی داشته باشد که این اداره کل توجه ویژه‌ای بر انجام این مهم دارد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین به منظور ارتقا سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، طی این مدت بیش از ۳۰۰ متر حفاظ بتنی (نیوجرسی) و گاردریل، در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت خسارات سوانح ناشی از خروج وسیله نقلیه از راه و به تبع آن افزایش تعداد جان باختگان ناشی از این گونه حوادث، پرداختن به مسئله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: از این رو اصلاح شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها است که در طی این مدت، در بیش از ۳ کیلومتر از محورهای استان انجام شده است و این اداره کل به دلیل اهمیت بالای این عملیات در کاهش تعداد و شدت سوانح، در انجام آن اهتمام ویژه‌ای داشته و دارد.

کد خبر 6099343

دیگر خبرها

  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر