Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود محمدی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی مبارزه با مفاسد اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین افزود: خیلی از دستورهای که در حوزه قانون عفاف و حجاب داریم به درستی انجام نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کارمندان ادارات دولتی و کارکنان نهادهای خصوصی اعتقاد چندانی به رعایت عفاف و حجاب ندارند و نمی توان از آنها برای امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه انتظار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در بیشتر موارد شاهد هستیم که خیلی از پرسنل و کارمندان بیمارستان، دانشگاه و حتی ادارات دولتی اعتقادی به رعایت عفاف و حجاب ندارند و نمی‌توان انتظار داشت این افراد فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به دیگران توصیه کنند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر هنگام تصویب به رعایت عفاف و حجاب در همه اماکن عمومی تاکیدکرده است و از نظر قانونی کمبودی نداریم.

محمدی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در جامعه متناسب با هجمه‌های دشمن نیست، اظهار داشت: ویژگی کار فرهنگی دیربازده است و دستگاه‌های متولی نباید از این بابت خسته شوند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: همواره یک غفلت بزرگ در خصوص شبیخون فرهنگی در جامعه صورت گرفته و علت آن تدریجی بودن و نرم افزاری بودن این پدیده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به آمار تهیه شده در یکی از مدارس مبنی بر وجود تنها پنج روزه دار در یک کلاس ۴۵ نفره اشاره کرد و گفت: اگر قرار است که تصمیم مناسبی در رابطه با تقویت امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم، باید یک بررسی کلی در تمام مدارس استان صورت پذیرد و آمار جامعی تهیه شود.

محمدی با بیان اینکه پایه تربیت جامعه در مدرسه و خانواده شکل می گیرد، توضیح داد: دانش آموزان ما پس از ۱۲ سال تحصیل در مدارس هنوز مهارت های زندگی را یاد نگرفته اند و کلاسهای مدرسه فقط به فعالیت یک طرفه معلمان خلاصه شده است.

وی عنوان کرد: در آموزش و پرورش دارای سند تحول بنیادین هستیم و با وجود برگزاری جلسات بین اولیا و مربیان می توان راهبرد و سیاست مناسبی را در حوزه تربیت صحیح فرزندان و رعایت عفاف و حجاب در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک خاطرنشان کرد: این جلسات باید صرفه نظر از بیان مشکلات، به خروجی مطلوب و مصوبات لازم منجر شود تا برای هر دستگاه تعیین تکلیف کنیم که چه وظایفی برعهده دارند.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه عفاف و حجاب این شهرستان با بیان اینکه جامعه سالم درگرو حجاب و عفاف است، گفت: نهاد‌ها ودستگاههای اجرایی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید برنامه‌های جامع و عملی داشته باشند.

حسن عباسی افزود: اجرای دستورالعمل های ابلاغی مرتبط بر رعایت حجاب و اصل امر به معروف و نهی از منکر در سطح اداره ها ضروری و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد هم در این نشست حجاب و عفاف را زیربنای تحکیم بنیان خانواده و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست.

حجت الاسلام آقا محمدی، با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف ویژه شرعی هر انسان مسلمانی است،افزود: توجه به امر پوشش و رعایت حجاب برای زنان و مردان توصیه اکید قرآن کریم به بندگان است.

آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی ایرانی اسلامی و انتقال آن به نسل جوان، بسترسازی برای حفظ اصالت و ارزشهای دینی، برگزاری کارگاههای آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی و تبیین ابعاد و ثمرات حجاب و عفاف در جامعه، از دیگر موضوعهای مطرح شده در این نشست بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه