Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تشویق به حمایت از تولیدات داخلی باید از دغدغه‌های دانشگاه باشد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در اجلاس رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: امام حسن عسگری (ع) در کتابی که از ایشان نقل شده است می‌فرماید، دانشمندان بد ضررشان به جامعه بیشتر از آسیب سپاه یزید بر یاران امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: دانشمند بد مسیر جامعه را عوض و انسان بد پرورش می‌دهد که در این صورت نقش و ارزش علم و جایگاه عالم در نظام دینی اسلامی پایین می‌آید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری به دانشگاه‌ها دارای سه کارویژه است که اولاً دانشگاه را ایشان محل حل مشکلات کشور می‌دانند که جای حل مسائل جامعه در قالب‌های مختلف است.

وی ادامه داد: رهبری معتقد است هیجانی حل کردن مشکلات موجب پیچیدگی آن می‌شود. دانشگاه محل حل خردمندانه مسائل کشور است. توجه به شیوه‌های تولید و تشویق به حمایت از تولیدات داخلی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... باید از دغدغه‌های دانشگاه باشد. افزایش سرعت انتشار محتوا‌های متنوع و تغییراتی که به‌صورت جهانی و سراسری در سبک زندگی‌ها مواجه هستیم، توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کارویژه دوم دانشگاه‌ها ازنظر مقام معظم رهبری این است که یک مجموعه‌ای از جوانان جامعه در اختیار دانشگاه قرار دارد و مدیریت دانشگاه نقش به‌سزایی در تربیت جوانان مؤمن دارد.

رستمی ادامه داد: مدیریت چنین شرایطی باید در بستر علمی صورت بپذیرد که دانشگاه باید این رسالت تربیت را عهده‌دار بوده و نقشی برای استاد و نظام آموزشی طراحی کرده باشد.

وی افزود: سومین کارویژه رهبری تحول مستمر و دائمی دانشگاه است؛ بنای دانشگاه همواره در کشور در مسیر مسائل و مصلحت‌های جهانی و اسلامی بوده است، دانشگاه‌ها مبتنی بر دین‌گریزی بنا شده بود که امروزه علاوه‌بر رفع و اصلاح این روش‌ها بناست دانشگاه‌ها با نگاه به مصلحت‌های داخل کشور عمل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند