Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:41:41 GMT

طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در تفت اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۵۶۷۲

طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در تفت اجرا می شود

دکتر محمد دریجانی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران استان افزود: مقدمات اجرایی این طرح در شهرستان‌های میبد و اردکان هم در دستور کار قرار دارد و در نظر داریم طرح یاد شده تا پایان سال در استان کامل کنیم.

وی اظهار داشت: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بیمه سلامت یزد تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه‌های کاغذی انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل انجام است، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.

دریجانی گفت: این طرح در بخش دولتی و زیر مجموعه دانشگاهی امکانات آن در حال حاضر فراهم نیست اما در بخش خصوصی شامل داروخانه‌ها، مراکز سونوگرافی، رادیولوژی و مطب‌ها و غیره زیر ساخت‌ها آن ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین از اول اردیبهشت ماه سالجاری پرونده‌های کاغذی بیماران در بیمارستان‌های دولتی استان حذف شده و رسیدگی به اسناد بیماران به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

دریجانی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که بین بیمه سلامت و کمیته امداد استان منعقد شد دفترچه مددجویان این نهاد توسط این اداره کل صادر می‌شود که تاکنون سه هزار دفترچه برای مددجویان صادر شده که هفت هزار باقی مانده هنوز اقدام نکردند که از آنها می‌خواهیم نسبت به صدور دفترچه خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مطالبات فروردین ماه سالجاری مراکز دولتی و بخش خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت به مبلغ ۱۵.۵ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.
مدیرکل بیمه سلامت یزد بابیان اینکه باقی‌مانده مطالبات طرف‌های قرارداد به‌زودی پرداخت می‌شود، افزود: این نهاد به‌روزترین سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات مردم در راستای بیمه است، لذا در جهت هرچه بهتر ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اهتمام ویژه‌ای داریم.

مدیر کل بیمه سلامت یزد تصریح کرد: در زمینه کمبود دارو در استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

مجموع بیمه‌شدگان سلامت استان یزد ۳۵۳ هزار و ۵۰۲ نفر اعلام شده که از این تعداد ۸۲ هزار و ۳۸۷ نفر کارمندان دولت، ۱۴۸ هزار و ۳۲۵ نفر روستاییان و بقیه اقشار مختلف ازجمله خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان، طلاب و دانشجویان هستند.
استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

۲۰۸۸/‏‬ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان یزد وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، شباهنگ افزود: علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. خانم شباهنگ اضافه کرد: ۴۲ هزار نفر در دهک‌های اول تا پنجم تحت پوشش بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت