Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:37:19 GMT

رفتارهای اقتصادی حوزه کشاورزی نیازمند تجدید نظر است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۶۲۱۳

رفتارهای اقتصادی حوزه کشاورزی نیازمند تجدید نظر است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشاورز صبح پنج شنبه در مراسم افتتاح پروژه های سومین روز از هفته جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: هنر همه ما این است که کارهایمان بر اساس طرح های پایدار از منظر اقتصادی و اجتماعی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه از هر قطره آب باید برای تولید و اشتغال استفاده کنیم، بیان کرد: باید تجدید نظر اساسی در برخی رفتارهای اقتصادی در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز با اشاره به هوشمندی برخی کشاورزان در تولید ادامه داد: آن کشاورزی که در فضای گلخانه ای با مصرف تنها پنج هزار متر مکعب آب ۱۰۰ تن خربزه تولید می کند دریافته که شرایط سود اقتصادی در حوزه کشاورزی امروزه چگونه است.

وی افزود: بسیاری از کشاورزان در استان های کویری و در شرایط کمبود آب اقدامات بسیار چشمگیری در حوزه کشاورزی انجام می دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزی بدون بهره وری بالا در حوزه آب مطلوب نیست، گفت: می توان از تجربه کشاورزان سایر استان ها در راستای افزایش بهره وری آب و توسعه محصولات استفاده کرد.

کشاورز با اشاره به ضرورت تغییر تکنیک ها، استفاده از سیستم های کم آب بر و مدیریت آب در حوزه کشاورزی اظهار کرد: راه حل های بسیاری برای ارتقاء بهروری، رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی در کشور ما وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر شرایط باید نسبت به نسخه های قدیمی رفتارهای اقتصادی در حوزه کشاورزی با دیده تردید نگاه کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید بهترین مدل های کشاورزی کم آب بر را در قائن ببینیم و شرکت های کشاورزی دولتی نیز در این زمینه پیشتاز باشند.

کشاورز افزود: نباید با تصور رودخانه های پرآب قدیمی و شرایط گذشته برای کشاورزی و تولید محصول برنامه ریزی کرد چرا که در این صورت به موفقیت نخواهیم رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در خراسان جنوبی نشاء چغندر قند، نشاء پنبه و کشاورزی حفاظتی را پیگیری می کنیم.

کد خبر 4639732

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند عباس کشاورز وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها