Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین محصولات کشاورزی استان سمنان در شهرستان میامی تولید می‌شود بنابراین ساخت و راه اندازی صنایع تبدیلی موجب رونق اقتصادی منطقه و اشتغال جوانان خواهد شد.
وی با بیان اینکه به رغم تولیدات گوناگون کشاورزی، حتی یک واحد فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در میامی وجود ندارد افزود: این امر در دراز مدت با کاهش کیفیت محصولات تولیدی باعث دلزدگی کشاورزان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی میامی باید با برگزاری همایش‌های سرمایه گذاری متعدد دنبال شود اظهار داشت: با معرفی این ظرفیت‌ها به فعالان اقتصادی می‌توان برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در این شهرستان گام‌های مناسبی برداشت.
وی با اشاره به تولید ۳۷ درصد گندم استان در میامی گفت: بارندگی‌های چندماه گذشته، در افزایش تولید گندم و جو امسال تأثیر بسزایی دارد.
محمدی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

محمدی با بیان اینکه دراستفاده از وسایل نوین کشاورزی، شهرستان میامی عملکرد مناسبی دارد تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزرعه‌های شهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است.
وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده و تا پایان سال در یک هزار هکتار اجرایی خواهد شد.
مدیرجهاد کشاورزی میامی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی استان سمنان در شهرستان میامی تولید می‌شود افزود: باید با به روزرسانی تجهیزات کشاورزی برای افزایش کشت و فرآوری این محصولات تلاش کرد.
محمدی اظهار داشت: اعتبارهای لازم برای راه اندازی کارگاه‌های غیرفعال و نیمه فعال جذب شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود هفت میلیارد ریال برای احداث دامداری‌های صنعتی جذب شده است، اظهار داشت: بیشتر روستاییان به کشاورزی و دامداری سنتی مشغول هستند که قرار است با جذب این اعتبارها ساماندهی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از تشکیل کارگاه‌های گوناگون برای ارائه آموزش‌ها و کشت محصولات جدید و با ارزش خبر داد و گفت: در چند روز آینده ۲۰ هکتار از مزرعه‌های کشاورزی زیر کشت گل محمدی می‌رود.

محمدی ترویج کشت زعفران در چند سال گذشته را برای ارتقای وضعیت اقتصادی کشاورزان مفید خواند و گفت: کاشت، داشت و برداشت این محصول ارزشمند بسیاری از خانواده کشاورزان را مشغول بکار کرده و نقش بسزایی در اقتصاد پایدار خانواده‌ها دارد.
وی بااشاره به بارندگی و وقوع سیلاب در برخی زمین‌های کشاورزی شهرستان افزود: در بخش مرکزی سیلاب به جاده‌های بین مزارع و در بخش کالپوش هم کولاک وبرف شدید علاوه بر راه‌های کشاورزی به مزارع نیز خسارت وارد کرد.

از آنجا که ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان روستایی بوده و به کار کشاورزی و دامداری اشتغال دارند، حدود نیمی از سال را بیکار هستند، ساخت واحدهای فرآوری در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تأثیرگذار خواهد بود.
شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.
سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.
میامی در شرق استان سمنان، با ۲ بخش مرکزی و کالپوش با ۴۹ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آنها در روستاها به کشاورزی، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

۷۳۵۷/‏۶۱۶۷ /‏۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد