Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنقدر که مدیران ورزش کشور این روزها به سفرهای لاکچری در کشورهای درجه اول اروپایی می روند، وزیر خارجه ایران هم تا این حد پرواز به قاره سبز را تجربه نمی کند.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از سفر چند روزه تاج رییس فدراسیون فوتبال به پاریس برای حضور در اجلاس فیفا و ای اف سی که البته دلیل قانع کننده ای نیز داشت، حالا خبر رسیده است که رئیس کمیته ملی المپیک برای شرکت در مراسم افتتاح ساختمان IOC راهی سوئیس می‌شود!

اینگونه دعوتنامه ها معمولا برای همه مسوولان رسمی کمیته های ملی المپیک کشورها ارسال می شود و مشخص نیست این حد از عطش و ولع برای رفتن به سفرهای اینچنینی نزد مسوولان ورزش جمهوری اسلامی به چه دلیل است؟ متاسفانه این رویه در دوره وزارت سلطانی فر (برخلاف دوره وزارت گودرزی) به شدت افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب مسوولان هم در پاسخ احتمالا خواهند گفت هزینه ها اسکان و یا حتی پرواز برعهده میزبان بوده است اما آنهایی که در عرصه مدیریت ورزش کارکشته و بلد هستند خوب می دانند که حساب و کتاب ها در اینگونه سفرها چگونه است.

بعضی دیگر نیز برقراری ارتباط با مدیران جهانی و یا برگزاری جلسه صمیمانه برای منافع کشور را دلیل این سفرهای لوکس روی صندلی های فرست کلاس ذکر می کنند اما در مراسمی مثل افتتاح ساختمان کمیته بین المللی المپیک (IOC) که تیرماه انجام می‌شود، نمی توان هدف خاصی را برای ورزش کشور متذکر شد. به همین دلیل سفر سیدرضا صالحی امیری رئیس غیرورزشی کمیته ملی المپیک به سوییس را نمی توان سفر پربار و ضروری برای ورزش ایران قلمداد کرد به خصوص اینکه کشور در شرایط بغرنج اقتصادی است و مردم هم درگیر معاش روزمره خود هستند و چنین برنامه هایی نمی تواند چندان خوشایند قشر رو به افزایش ضعیف جامعه باشد.

موضوع وقتی جالب می شود که بدانیم صالحی امیری قرار است به همراه یک عضو از هیات اجرایی و کمیسیون بین الملل کمیته، به سوئیس سفر کند. احتمالا این فرد قرار است نقش مترجم را برای رییس که هیبتی دیپلماتیک دارد را ایفا کند. صالحی امیری و هیات همراه اول تیر به سوئیس سفر می‌کنند و امیدواریم این سفر به یکی از زیباترین و گرانترین کشورهای دنیا خوش بگذرد.

کاش مدیران ارشد ورزش ایران به جای این سفرهای خارجی، تلاش می کردند تا حداقل یک سالن ورزشی نیمه کاره و رهاشده از بین هزاران مکان ورزشی دورافتاده در شهرستان ها که توسط دولت احمدی نژاد در دامن ورزش کشور به یادگار گذاشته شد، بیش از آمار فعلی تکمیل و به بهره برداری می رسید. پروژه هایی که سالهاست در غبار بی توجهی رها شده و مدیرانی چون صالحی امیری و سلطانی فر رغبت نمی کنند به ان سرکشی کرده و جویای شرایط ساخت و بهره برداری شان شوند. همچنین پروژه های متعدد ساختمان های اداری در مجموعه هایی چون آزادی ، سالهاست که نصفه کاره به امان خود رها شده اند و میلیاردها تومان بودجه کشوری زیر باران و آفتاب و باد مراحل فرسایش را طی می کنند.

با این حال باید پرسید اگر شرایط بودجه ای و مدیریتی ورزش کشور، تا این حد عالی و ممتاز است که مدیران بالادستی چپ و راست به سفر برون مرزی می روند و کمتر فرصتی را برای تفرج و تماشای قاره سبز از دست می دهند، چرا شاهد اینهمه نابسامانی و کسری اعتبار برای سفرهای خارجی مهم تیمهای ورزشی ایران هستیم؟ 

تماشای قیچی کردن روبان ساختمان جدید کمیته بین المللی المپیک مهمتر است یا رسیدگی به امور زمین مانده ورزش ایران که در باتلاق بی کفایتی های مدیران اغلب غیرمتخصص اش غوطه ور است اما فریادش به جایی نمی رسد. متاسفانه شاهدیم که نمایندگان مجلس نیز هر از گاهی ، عزم استیضاح می کنند اما اغلب نیت شان نه اصلاح ضعف های عمده ورزش که مقاصد خاص در حوزه های انتخابیه همچون شرط بندی یک دروازه بان در تیم تبریزی یا سوت اشتباه علیه داور در فلان بازی لیگ علیه تیم استان شان است.

نویسنده: مجید کوهستانی

منبع: تابناک

کلیدواژه: صالحی امیری کمیته ملی المپیک سفر سوییس سوییس سفر خارجی لاکچری شینزو آبه حیات شبانه ژاپن نزار زاکا آیت الله محقق کابلی جولیان آسانژ هادی حق شناس تروریسم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

 روح‌الله امراللهی،سخنگوی شورای شهر قم  امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شورا‌ها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سفر اسفندماه مدیران شهری به یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار کرد: این سفر‌ها مسبوق به سابقه بوده و حداقل در هفت سال گذشته مدیران عامل و کارشناسان قطار شهری برای بازدید از کارخانجات و بررسی و تأمین تجهیزات پروژه قطار شهری قم به کشور‌های خارجی سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد شهرداری قم دو عضو شورای شهر قم به عنوان ناظر دعوت شدند و دیگر اعضای آن سفر نیز مأموریت‌های خاص خودشان را داشتند، به عنوان مثال مدیرکل حراست شهرداری به درخواست دستگاه‌های مربوطه بوده و جنبه نظارتی داشته یا معاون مالی و اقتصادی شهرداری به منظور پیگیری انعقاد قرارداد حضور داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: در این سفر، موضوع خرید و تأمین سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات مورد پیگیری قرار گرفت و پیش‌پرداخت‌های اولیه خرید دو دستگاه نیز واریز شد.

امراللهی با بیان اینکه گزارش کامل این سفر در هیئت مدیره سازمان قطار شهری ارائه شده است، گفت: کارشناسان سازمان قطار شهری در سفر‌های قبلی حضور داشتند و حضور اعضای شورا نیز به عنوان ناظر در این گونه سفر‌ها مرسوم است و موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که در این سفر حضور داشتند، در چارچوب مأموریت کاری خود دعوت شده بودند.

وی افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز برای حضور در این سفر دعوت شده بود که شاید به دلیل مسائل شخصی حضور پیدا نکردند.

شایان ذکر است محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در واکنش به این بخش از اظهارات روح‌الله امراللهی عنوان کرد: بنده این دعوت را اجابت نکردم، چون به تشخیص من آن سفر اصلاً ضرورتی نداشت و ربطی هم به مسائل شخصی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه