Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@01:05:11 GMT

با رانت بدون هیچ مماشاتی برخورد خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۷۱۰۸

با رانت بدون هیچ مماشاتی برخورد خواهیم کرد

وزیر صنعت معدن و تجارت خطاب به مسئولین تصمیم گیر در کشور و استان‌ها گفت: انتظار داریم مسئولین تصمیم گیری سریع داشته باشند حتی اگر قرار است جواب ردی هم داده شود، سریع تصمیمات خود را اعلام کنند تا سرمایه‌گذار معطل تصمیم گیری‌ها و بروکراسی‌های اداری نماند. رضا رحمانی در نشست بررسی و پیگیری مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به اهداف خود از سفر به این استان، عنوان کرد: هدف اصلی از این سفر بازدید از معادن جنوب استان کرمان است که این سفر از طریق بندرعباس انجام شد و در آینده نزدیک سفر کاملی به هرمزگان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: با توجه به حضور در بندرعباس تصمیم گرفتیم در نشستی با حضور استاندار و مسئولان این استان به بررسی وضعیت حوزه صنعت، معدن و تجارت در هرمزگان بپردازیم.   وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های حوزه معدن این وزارتخانه در سال جاری تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید یکی از محورهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تمرکز بر روی فعالیت‌های حوزه معدن و شکوفایی فرصت‌های استثنایی موجود در این بخش است.   رحمانی خاطرنشان کرد: در کشور ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معادن وجود دارد که فعال سازی معادن جدید، توسعه مطالعات برای اکتشاف معادن جدید و نوسازی معادن فعال از جمله اهداف تعیین شده در این حوزه است.   وی بیان کرد: استان هرمزگان نیز از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه معادن برخوردار است و زنجیره گسترده‌ای از فلزات در معادن این استان وجود دارد که باید برای اکتشاف آن اقدام کنیم.   وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: به سازمان‌های زمین شناسی و ایمیدرو مأموریت داده‌ایم تا در راستای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های معدنی همکاری لازم را با استان‌ها داشته باشند.   رحمانی صیانت از تولید و اشتغال موجود و احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال را از دیگر اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و عنوان کرد: کشتی‌سازی یکی از صنایع مهم و محوری موجود در هرمزگان است که ارائه سفارش ساخت و تعمیرات کشتی از سوی شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش به مجموعه ایزوایکو در بندرعباس مورد تاکید بوده و به طور جدی پیگیری خواهد شد.    ورود کالاهای مشابه تولید داخل ممنوع!   رضا رحمانی در سفر به جنوب استان کرمان و در حاشیه بازدید از معادن شهرستان فاریاب نیز گفت: در دولت و در راستای حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید، تاکید بر این موضوع داریم که جلوی واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، گرفته شود؛ زیرا اگر از این کار جلوگیری نشود یک ظلم و ستمی به نیروهای جوان این مرز و بوم کردیم و در همین راستا محکم بر سر این موضوع ایستاده و در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای لازم را خواهیم کرد.   وی از برگزاری منظم جلسات شورای معادن در وزارتخانه سخن گفت و افزود: شورای معادن برای عدم معطلی کار معادن است و اگر تفویض اختیار در حوزه معادن به استان‌ها دادیم، در راستای چابک سازی و اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر پروژه‌ها در این بخش بوده است.   وی با اشاره به پیگیری‌های شورای معادن عنوان کرد: خوشبختانه با تفویض اختیارات داده شده به استان‌ها در حوزه معادن، تا قبل از پایان سال ۹۷، هیچ پرونده‌ای پشت نوبت نمانده و این روند را در سال جاری نیز با سرعت و کار بیشتری ادامه خواهیم داد زیر در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است دیگر نمی‌توان به صورت عادی کار کرد و کار دیگر روز تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد.   رحمانی در پایان خطاب به مسئولین استانی و معاونین و مشاوران خود اعلام کرد: انتظار داریم حداکثر تشویقات و تخفیفات لازم در بخش معادن در جنوب استان کرمان لحاظ شود همچنین بر این موضوع نیز تاکید داریم که از رونق تولید بدون محدودیت حمایت کرده و در برخورد با رانت نیز هیچگونه مماشاتی را نداشته باشید.   وی خاطر نشان کرد: همواره تاکید داریم که در هر منطقه‌ای که معدنی وجود داشته و فعال است، جذب نیروهای آن معدن تا مدرک دیپلم از همان منطقه و از مدرک دیپلم تا کارشناسی از همان استان و از مدرک کارشناسی ارشد به به بالا از سایر مناطق کشور جذب نیرو صورت گیرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: باید ۲۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید گلشنی منفرد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم تجلیل از کارگران نمونه معدن انگوران از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن در آینده نزدیک شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم، افزود: دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس باید ۲,۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

گلشنی منفرد در ادامه با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است، گفت: امید است با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

کد خبر 748892

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن