Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در آئین آغاز جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر که در اسفراین برگزار شد، با اشاره به صدور مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاری در این استان اظهار داشت ما با این اقدام تلاش داریم تا شرایط مناسب‌تری را برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم کنیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر همواره بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تاکید کرده و توصیه کرده‌اند که رویکردها به سمت تکیه بر توان داخلی باشد و در این مسیر قشر خدوم عشایر، می‌توانند نقش مؤثری در حوزه اقتصاد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شجاعی گفت: باید فرایندها برای سرمایه گذاری و تولید تسهیل شود.
وی در باره حمایت از عشایر گفت: اکنون تمام توان و همت دولت بر این است که شعار اقتصاد مقاومتی محقق شود و بدون شک عشایر غیرتمند نقش زیادی در توسعه و رونق اقتصادی ایفا می‌کنند.

جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر، روز پنجشنبه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان استانی در مجموعه تاریخی شهر بلقیس اسفراین گشایش یافت که تا فردا ادامه دارد.

این جشنواره ملی که با مشارکت عشایر ۱۴ استان کشور برپا شده، با برنامه‌هایی چون موسیقی محلی، پخت غذاهای سنتی و محلی عشایر، مسابقات ورزشی بومی و محلی و همچنین مسابقات فرهنگی و نشست با سران قبایل و طوایف عشایر همراه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، از برنامه‌های دیگر جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در اسفراین برپایی نمایشگاه صنایع دستی است که در آن توانمندی‌های این قشر به نمایش گذاشته شده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین ۶۰ کیلومتری بجنورد قرار دارد و ۱۱ درصد جمعیت آن را عشایر تشکیل می‌دهند.

جامعه عشایری کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود و استان خراسان شمالی ۳۰ هزار نفر عشایر دارد.

۷۱۸۵/‏۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بخش خصوصی خراسان شمالی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در برنامه «بهارستان دوازدهم» گفت: گاهی اوقات در خصوص حجاب می خواهیم روشنفکرانه صحبت کنیم و بگوییم باید با کار فرهنگی همراه باشد. شما فرهنگی روی بچه های خودتان کار کنید ولی اگر ضمانت اجرایی نباشد همان بچه حرف شما را گوش نمی‌کند. زمانی می خواستند بستن کمربند را فرهنگ سازی کنند، آیا جریمه نکردیم؟ بگیر و ببند نکردیم؟ ضمانت اجرای آن را با قانون تضمین نکردیم؟ با این روش بستن کمربند در ماشین تبدیل به فرهنگ شد. ما در فرهنگ خود حجاب داریم حتی در زمان کوروش کبیر. خود غربی ها هم حجاب دارند، فیلم های وسترن را نگاه کنید یکی از آنها دامن کوتاه ندارد؛ این طبیعی است انسان باید حجاب داشته باشد. آخرین مسئول در کشور نیروی انتظامی است ولی الان شده اولین، همین موضوع را به سردار رادان گفتم که شما سخت ترین کار را به عنوان اولین کار شروع کردید./دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود