Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا رضایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: همزمان با هفته محیط زیست یک پرنده جغد کوچک که مدتی قبل به دلیل مصدومیت توسط دوستداران محیط زیست شهرستان نایین به این اداره تحویل گردیده بود مورد درمان و تیمار داری قرار گرفت.

وی افزود: این پرنده جغد کوچک پس از طی مراحل کامل درمان در طبیعت شهرستان نایین رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شایان ذکر است این پرنده از حشرات و جوندگان کوچک و گاهی از پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و بر خلاف مرغ حق که مستقیم پرواز می‌کند، به شکل آشکاری به صورت موجی بالا و پایین می‌رود (به تناوب با بال زدن سریع و بسته نگه داشتن آن) تفاوت جغد کوچک با جغد خالدار کوچک، خال‌های قهوه‌ای شکم و زیر تنه است، که در جغد کوچک به صورت طولی دیده می‌شود، در صورتی که در جغد خالدار کوچک، خال‌های سینه و شکم عرضی است. که مشخصات ظاهری و زیستگاه آن به شرح ذیل می‌باشد.

مشخصات ظاهری: این پرنده، ۲۲ سانتیمتر طول دارد، سرگرد، تارک صاف و پاهایش بلند است. در طول روز غالبا روی ساختمان‌ها و پایه ها‌ی برق و در فضای باز می‌نشیند، تارک و پس سر، به صورت مشخصی، با خال‌های سفید و روتنه و بال‌ها با خال‌های سفید چرکی دیده می‌شود. همچنین، زیر تنه به شکل آشکاری با لکه‌های بزرگ تیره، به صورت راه راه طولی، مشاهده می‌شود. چشم‌ها زرد و حاشیه‌ی آن سفید است.

صدا: صدای این پرنده در هنگام قلمرو خواهی، شبیه «کوووا-» که در انتها «کیو» شنیده می‌شود و در هنگام احساس خطر، یک سری نت، شبیه «کیپ- کیپ- کیپ» را تکرار می‌کند.

زیستگاه این پرنده متغیر است و در خرابه ها، کشتزار‌های وسیع، زمین‌های بایر و سنگلاخی وشکاف درختان به سر برده و در سوراخ‌های ایجاد شده در زمین، دیوار‌ها با سوراخ درختان آشیانه می‌سازد.

انتهای پیام/م

 

رها سازی یک جغد پس از درمان در زیستگاه های نایین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله