Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:25:00 GMT

بزرگداشت بیستمین سالگرد مداخله ناتو در کوزوو

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۷۷۱۸

بزرگداشت بیستمین سالگرد مداخله ناتو در کوزوو

مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد ورود ناتو به کوزوو در این کشور با حضور برخی از مقامات پیشین آمریکا از جمله بیل کلینتون و مقامات محلی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نق از خبرگزاری آناتولی، بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، مادلین آلبرایت وزیر خارجه پیشین این کشور و ژنرال وست کلاک که فرماندهی نیروهای ناتو را در بمباران یوگسلاوی سابق در سال ۱۹۹۹ بر عهده داشت، در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلینتون در سخنرانی خود اعلام کرد: حملات هوایی ناتو به مدت ۷۹ روز ادامه داشت و باعث پیروزی جنگ شد و مردم کوزوو توانستند صلح را به دست آورند.

آلبرایت نیز اعلام کرد: جنگ کوزوو جنگ میان قاتلان وحشی و مستبد علیه دموکراسی بود اما ناتو توانست قوی ظاهر شود.

وی ادامه داد: تصمیم آسانی نبود ما مذاکرات بسیاری انجام دادیم. کلینتون می‌خواست مطمئن شود که کوزوو در امن و امان خواهد بود. در زمان آغاز بمباران وی مرا فراخواند و گفت که جنگنده‌ها به پرواز درآمدند و من به او اطمینان دادم که ما کار درست را انجام می‌دهیم.

در ادامه این مراسم رئیس جمهوری کوزوو نیز اعلام کرد: اتحادیه اروپا، آمریکا در سال ۱۹۹۹ یک گام قابل توجه و بزرگی برداشتند.

بمباران ناتو علیه یوگسلاوی بین ۲۴ مارس تا ۱۰ ژوئن سال ۱۹۹۹ میلادی صورت گرفت. این عملیات ناتو با اعلام اینکه مقامات یوگسلاوی دست به پاکسازی قومی هزاران آلبانی تبار در کوزوو زده و باعث تحریک یک فاجعه انسانی در آنجا شده‌اند، انجام گرفت.

کوزوو به صورت یکجانبه در ۱۷ فوریه ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد. بیش از ۱۰۰ کشور عضو سازمان ملل متحد این جمهوری را به رسمیت شناختند. صربستان، روسیه، چین، ایران، اسپانیا، یونان و شماری دیگر از کشورها و رژیم صهیونیستی هنوز استقلال کوزوو را به رسمیت نشناخته‌اند. صربستان سال ۲۰۱۱ تحت فشار بروکسل، مذاکراتی را برای عادی‌سازی روابط با آلبانی‌تبارهای کوزوو با میانجیگری اتحادیه اروپا آغاز کرد اما به نظر می‌رسد این مذاکرات در بن بست به سر می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کوزوو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قم، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم بزرگداشت شهدای واقعه جانسوز مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ عصر امروز در محل این مدرسه علمیه برگزار شد.   گفتنی است همزمان با بیست و پنجم شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، در دوم فروردین سال ۱۳۴۲، مجلس سوگواری شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله العظمی گلپایگانی در مدرسه فیضیه برگزار شد که عوامل حکومت پهلوی با برهم زدن این مراسم، به ضرب و شتم طلاب و مردم پرداختند و به طرز وحشیانه‌ای طلاب علوم دینی را به شهادت رساندند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم
  • چهره خندان ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری + عکس
  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)
  • جلوگیری از نوازندگی یک دختر در مراسم سالگرد شهید مطهری | فیلـم
  • برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس
  • (تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری
  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان