Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:05:02 GMT

تماشاگرانی در شان پایتخت والیبال آسیا

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۰۲۸

تماشاگرانی در شان پایتخت والیبال آسیا

به گزارش ایرنا تماشاگران ارومیه ای سابقه درخشانی برای حضور در سالن های ورزشی و تشویق تیم های والیبال دارند و لقب «شهر عشاق والیبال» که از سوی فدراسیون جهانی در سال ۱۳۹۲ به ارومیه اطلاق شده است را با خود یدک می کشند؛ شهری که در کوچه پس کوچه ها و حتی دور افتاده ترین روستاهای آن عشق به والیبال موج می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قابلیت های والیبال این شهر با حمایت های نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی طی امسال و با میزبانی از لیگ ملت های والیبال بارور می شود قابلیت های والیبال این شهر با پیگیری ها و حمایت های نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی و سایر مسئولان استانی طی امسال و با میزبانی از لیگ ملت های والیبال بارور می شود و بسیاری از پیشکسوتان والیبال و کارشناسان این میزبانی را فرصتی برای توسعه ارومیه به شمار می آورند و تکرار آن را در گرو رفتارهای حرفه ای تماشاگران و برگزاری مطلوب مسابقه ها می دانند.

ضرورت داشتن نگاه ملی به میزبانی ارومیه در لیگ ملت های والیبال کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز مهمترین موضوع برای موفقیت در حفظ و استمرار این میزبانی را داشتن نگاه ملی به این مسابقات دانست و گفت: باید از رویکردهای محلی خُرد پرهیز کنیم و نگاه ملی به این رویداد ورزشی داشته باشیم‌.
هوشنگ عطاپور افزود: یکی از مهمترین نقاط قوت ما همین توجه به استاندارهای فدراسیون جهانی والیبال در میزبانی و حمایت و طرفداری از تیم های ملی است.
وی با تاکید بر اینکه دنیای ورزش، دنیای عاری از موضوعات حاشیه ای است، بیان کرد: ورزش راهی برای گفت و گو، تعامل و دوستی و وحدت بین ملت هاست به همین دلیل روح حاکم بر ورزش های بین المللی حمایت از تیم ملی و احترام به دیگر تیم هاست.
وی اضافه کرد: انتظار می رود تماشاگران ارومیه ای به حساسیت های خاص این مسابقات توجه بکنند و ضمن رعایت استانداردهای بین المللی، تیم ملی کشورمان را تشویق و حمایت کنند.
وی بیان کرد: تیم ملی ایران در سالن غدیر ارومیه به مصاف سایر کشورها خواهد رفت و هر نوع شیوه دیگر در میزبانی و حمایت می تواند اعتبار میزبانی ما را مخدوش و تکرار میزبانی را با خطر مواجه کند.
وی با تاکید بر اینکه همه علاقه مندان به ورزش و توسعه استان از هر قوم و مذهبی باید آرزوی موفقیت تیم ملی ایران و توسعه آذربایجان غربی را داشته باشند، اظهار داشت: آذربایجانی ها در ادوار گوناگون تاریخ ایران به وطن دوستی و غیرت و جوانمردی شهرت داشته اند و باید به حساسیت این مسابقات واقف باشند.
وی اضافه کرد: تضمین موفقیت ما در حفظ وحدت و همدلی در حمایت از تیم ملی کشورمان با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و ورود هر نوع حواشی به این مسابقات می تواند چهره ای نازیبا از آذربایجان غربی و شهر فرهنگی ارومیه در سطح ملی و بین المللی برجا بگذارد.
وی تصریح کرد: در این چند روز ارومیه و تماشاگران حاضر در سالن برگزاری، سوار بر امواج تلویزیونی میهمان خانه های بسیاری از ملت ها در سطح دنیا خواهند بود و چه بهتر چهره ای دیدنی و تماشایی از خود در ذهن جهانیان برجا بگذارند.
وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم با استفاده از کلیه ظرفیت های مدیریتی، انسانی و فرهنگی خود چهره ای توانمند و یکپارچه از خود به یادگار بگذاریم؛ قاعدتاً در سال های آتی نیز می توانیم میزبان ثابت این مسابقات بین المللی باشیم‌.
وی اضافه کرد: تکرار برگزاری این مسابقات در ارومیه و آذربایجان غربی می تواند فرصت های اقتصادی، گردشگری، سرمایه گذاری و توسعه ای شبیه گوانجو چین یا سوچی روسیه برای ما به ارمغان بیاورد.
برگزاری مسابقات بین المللی والیبال در ارومیه که مهد والیبال ایران است یک رویداد بسیار مهم ورزشی، فرهنگی و اقتصادی بوده و در قرن حاضر مسابقات ورزشی به ویژه در معیار و مقیاس های بین المللی فرصت اقتصادی برای توسعه مناطق و کشورهاست.
به گزارش ایرنا فردا، جمعه هفته سوم این رقابت‌ها در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه کلید می‌خورد و بسیاری از مردم جهان از تلویزیون به تماشای این رویداد و رفتارهای تماشاگران می‌نشینند و در لابلای این رویداد بین المللی نیز با قابلیت‌های ملی پوشان ارومیه تیم ایران و ظرفیت‌های این شهر آشنا می‌شوند.
تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران / چهارشنبه شب / برای شرکت در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با استقبال پرشور «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی، مسؤولان استانی و تماشاگران وارد ارومیه شد؛ در بدو ورود این تیم، صدها نفر از ارومیه‌ای ها با شعارهای والیبالی به استقبال اعضا رفتند و ورود آنان را خوشامد گفتند.
تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از جمعه این هفته تا یکشنبه آینده در قالب هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال به مصاف تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه می‌رود.
سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور چهار ارومیه‌ای فهرست ۱۴ نفری تیم ملی ایران برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال هستند.
امروز / پنجشنبه / تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها به ویژه ایران در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه تمرین می‌کنند.
این رویداد ورزشی با حال و هوای متفاوتی در ارومیه دنبال می‌شود زیرا این شهر از یک سو برای نخستین بار تعدادی از این رقابت‌های مهم بین المللی را میزبانی می‌کند و از سوی دیگر مردم علاقه مند این شهر به رشته والیبال با حساسیت بالا درخشش بازیکنان ملی پوش ارومیه‌ای را دنبال می‌کنند.
موضوع میزبانی شهر ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در اواخر سال گذشته تصویب و نهایی شد و نخستین گام‌ها برای میزبانی باشکوه و بدون مشکل در این خصوص طی این مدت برداشته شد تا نام ارومیه در تاریخ این رقابت‌ها به یادگار بماند.
طی سال‌های گذشته تنها تهران به لحاظ شرایط فنی و استانداردهای برگزاری مسابقات، استحقاق میزبانی رقابت‌های بین المللی از جمله در حوزه والیبال را داشت و در چنین شرایطی ارومیه نخستین شهر به جز پایتخت به شمار می‌رود که لیگ ملت‌های والیبال را میزبانی خواهد کرد.
میزبانی شایسته این شهر در رقابت‌های موسوم به «AVC CUP » طی سال ۱۳۸۹ خاطره خوبی در ذهن والیبال دوستان آسیایی، ایرانی و ارومیه‌ای برجا گذاشت که همین امر تجربه بسیار خوبی برای رقابت‌های بزرگ‌تری چون لیگ ملت‌های والیبال محسوب می‌شود.
پس از آن نیز رقابت‌های آسیایی دیگری به میزبانی ارومیه برگزار شد که این شهر والیبال خیز با روسفیدی از آن بیرون آمد و نام پایتخت والیبال آسیا برای این شهر تبلور یافت.
۷۱۵۶/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ایرنا لیگ ملت های والیبال سعید معروف سالن غدیر ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال

ایسنا/فارس متولی هندبال استان فارس از تایید سالن‌ها و هتل‌های شیرازی برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا توسط مسئول جهانی این رشته ورزشی خبر داد.

رئیس هیئت هندبال استان فارس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «بدر الذیاب» نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال و «احمد ابوالیل» مدیر اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا در سفر به شیراز از وضعیت سالن‌های ورزشی و هتل‌های این شهر بازدید کردند.

رضا غلامشاهی افزود: برای برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در شیراز، چند هتل را در نظر داریم که هتل‌های ۵ ستاره برای تیم‌های سطح یک و سایر هتل‌ها برای تیم‌های سطح ۲ و ۳ در نظر گرفته‌ شده‌اند.

متولی هندبال فارس با بیان اینکه همگی هتل‌ها مورد تایید و رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان قرار گرفته‌اند، گفت: آن‌ها که پیش‌تر از امکانات شهر اصفهان بازدید کرده بودند، شیراز را از نظر برخورداری از هتل‌های باکیفیت، بالاتر از شهر اصفهان قرار دادند.

وی با تصریح اینکه سالن‌های دانشگاه آزاد اسلامی صدرا و شرکت عمران صدرا برای میزبانی از این رقابت‌ها در نظر گرفته شده‌اند، گفت: امیدواریم استاندار فارس و اداره ورزش استان دست به دست هم دهند تا هر چه زودتر شاهد تکمیل سالن ۶ هزارنفری شیراز باشیم و بتوانیم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را در این ورزشگاه برگزار کنیم.

غلامشاهی در پایان گفت: با توجه به ابراز رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان، امیدواری زیادی وجود دارد که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای را در شهر شیراز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور در شیراز برگزار خواهد شد و تیم‌ هندبال نوجوانان کشورمان در گروه یک با هند و عراق همگروه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود