Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر اعلام روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان روز پنجشنبه در دیدار با جامعه ورزش استان اظهار داشت: نفوذ کلام ورزشکاران و پهلوانان در جامعه زیاد است و می‌توان با میانجیگری بسیاری از اختلافات را حل و مانع ورود پرونده به مراجع قضایی شد.

وی بیان کرد: گلستان ۲ برابر کشور ژاپن پرونده قضائی دارد که کاهش این پرونده ها مسوولیتی همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری کل گلستان با اشاره به مشارکت مردم برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی گفت: دادگستری استان بسیاری از جرایم را با گزارش‌های مردمی پیشگیری کرده و اگر بخواهیم منتظر گزارش و اقدام برخی دستگاه‌ها باشیم نمی‌توانیم به موقع از بروز برخی جرایم جلوگیری کنیم.

هاشمیان افزود: سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۸۰ حفاظت اطلاعات دادگستری و سامانه سجام به نشانی sajam.adliran.ir آماده دریافت گزارش تخلفات حتی در ادارات است.

وی بر لزوم استفاده ورزشکاران از کارت بیمه ورزشی در میادین ورزشی تاکید کرد و افزود: تشکیل پرونده‌های قضائی در مورد ورزشکارانی که در حین تمرین و یا مسابقه دچار مشکلاتی از قبیل آسیب دیدگی و یا فوت می‌شوند ضرورت توجه مربیان به این بخش را بیشتر می‌کند.

بهمن طیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان هم در این جلسه بر تقویت ارتباط حوزه ورزش و جوانان با دستگاه قضا تاکید و اظهار امیدواری کرد: جوانان و جامعه ورزش استان به ویژه مدال آوران و قهرمانان بتوانند نقش خود را در کاهش آسیب‌های اجتماعی به خوبی اجرا کنند.

نایب رئیس هیأت والیبال گلستان در این دیدار گفت: منشور حقوقی ورزشکاران و آشنایی با قانون کیفری در حوزه ورزش برای ورزشکاران استان گلستان تبیین شود.

منصوره ابراهیم زاده همچنین پیشنهاد کرد: شعبه قضائی برای احقاق حقوق ورزشکاران تشکیل شود تا ورزشکاران به عنوان مطالبه دادگستری، راه‌های دفاع از حقوق ورزش را بیان کنند.

۳۰۱۴/۳۰۹۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری گلستان ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی موسوی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز مهر خانواده در استان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند ا ز این رو ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شده بود.

وی گفت: تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان اشاره کرد وگفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 6096771

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است