Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@16:18:56 GMT

نقش و جایگاه استارتاپ ها در صنعت بیمه

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۲۵۲

نقش و جایگاه استارتاپ ها در صنعت بیمه

به گزارش اکوفارس به نقل از ایزی بیمه، در میان کسب و کارها و خدمات، حوزه بیمه و بیمه‌گری به عنوان یکی از سه ضلع مثلث بورس، بانک، بیمه از جمله حوزه‌های پرمخاطب، پرکاربرد و جذاب چه برای عرضه‌کنندگان خدمات بیمه و چه برای مشتریان این خدمت می‌باشد. با توجه به گستره و تنوع خدمات بیمه‌ای این نیاز روز به روز ملموس‌تر می‌شود و افراد بیشتری در جستجوی یافتن راهکار مناسب جهت پوشش نیازهای بیمه‌ای خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طی سال‌های اخیر استارتاپ‌های فروش آنلاین بیمه از نظر تعداد، رشد چشم‌گیری داشته‌اند و هر روزه شاهد نمایش نام‌های جدیدی روی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر و فضای تبلیغات دیجیتال هستیم که یکی از همین استارتاپ‌ها را معرفی می‌کنند. دریافت خدمات سریع و با کیفیت در این فضا در وهله اول موجب افزایش رضایتمندی مشتریان بیمه و در ادامه موجب توسعه بازار و افزایش درآمدزایی این کسب و کارهای الکترونیکی شده که یک رابطه برد – برد برای طرفین در پی خواهد داشت.

جدای از این موضوع، مدیریت مؤثر ارتباط با مشتریان و ارتقا سطح رضایتمندی آنها در کنار کنترل مطلوب عملکرد شبکه فروش مستلزم افزایش سرعت، دقت و کیفیت فرایندهای کاری است که این مهم نیز تا حد زیادی وابسته به مکانیزاسیون فرآیندها و استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات است.

ناگفته نماند که برخی از نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه با راه‌اندازی وب سایت و معرفی محصولات و خدمات خود، قدم در این مسیر گذاشته‌اند و این امیدوار کننده است اما قطعاً وجود یک وب سایت پاسخگوی همه نیازها نیست.

حال سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که راهکار شبکه فروش و نمایندگان و کارگزاران بیمه برای مهاجرت از ساختار سنتی به ساختار مدرن و مکانیزه و تبدیل این تهدید به فرصت چیست؟!

یکی از استارتاپ‌های حوزه insurtech که در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ نیز حضور پیدا کرده و محصول بیمه‌ای خود را عرضه نموده ایزی بیمه است.

حامد بهروز، مدیر پروژه ایزی بیمه، این محصول را چنین معرفی می‌کند: ایزی بیمه یک سامانه یکپارچه تحت وب است که ضمن ایجاد بستر ارائه خدمات بیمه الکترونیکی به دفاتر نمایندگی بیمه، مکانیزاسیون فعالیت‌های داخلی و شبکه فروش آنها را در یک فضای ساده و کاربرپسند فراهم می‌کند. این سیستم مبتنی بر تکنولوژی رایانش ابری بوده و بدون اینکه دفاتر بیمه را با دردسرهای ناشی از نگهداری و توسعه مواجه نماید، امکانات مورد نیاز آنها را در یک فضای امن و مطمئن و بدون محدودیت زمانی و مکانی به آنها ارائه می‌کند.

ایزی بیمه تا این مرحله کاملاً با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بر اساس تلاش ۱۸ ماهه یک تیم ۹ نفره مرکب از متخصصین حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات و خبرگان صنعت بیمه توسعه یافته و از ابتدای سال ۱۳۹۸ عملیاتی شده و در دسترس نمایندگان و کارگزاران بیمه قرار گرفته است.

مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

ارائه بستر مناسب، امن و سریع به منظور مدیریت عملکرد و مکانیزه نمودن فعالیت‌های بیمه‌ای نمایندگی / کارگزاری اعم از فعالیت‌های بیمه‌گری، مالی و بازاریابی

ارائه میز کار هوشمند جهت مدیریت عملکرد کاربران نمایندگی / کارگزاری در بستر اینترنت

تعریف ساختار سازمانی و شبکه فروش و ایجاد بستر یکپارچه جهت نظارت بر کلیه کاربران

ارائه بستر خدمات یکپارچه بیمه‌ای آنلاین به مشتریان نمایندگی / کارگزاری

مکانیزه نمودن ثبت درخواست و صدور بیمه نامه شبکه فروش و ثبت کلیه مستندات و تاریخچه در خواست‌ها

ایجاد بستر تعامل و ارتباط با مشتریان به صورت آنلاین و در لحظه و ثبت برخط درخواست‌ها و سفارشات

تجهیز نمایندگان و کارگزاران بیمه به بیمه الکترونیک و امکان ارائه خدمات آنلاین

نظارت سیستمی و ارزیابی عملکرد شبکه فروش و بازاریابان

ارائه گزارشات مدیریتی جهت ارزیابی و نظارت

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسعود مثنوی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست‌ که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.
وی تصریح کرد در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم‌ نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

دیگر خبرها

  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟