Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@22:20:46 GMT

«شینزو آبه» به موزه ملی ایران رفت + عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۴۱۰

«شینزو آبه» به موزه ملی ایران رفت + عکس

به گزارش جماران؛ شینزو آبه – نخست وزیر ژاپن – در دومین روز حضورش در ایران، پنج‌شنبه ۲۳ خرداد از موزه ایران باستان در موزه ملی ایران دیدن کرد.

نخست‌وزیر ژاپن که از چهارشنبه ۲۲ خرداد به ایران سفر کرده است، ظهر امروز - پنج شنبه ۲۳ خرداد - از آثار تاریخی موزه ایران باستان در موزه ملی ایران بازدید کرد.

نخست وزیر ژاپن از مجموعه شهر سوخته، مجموعه چغازنبیل، نقش برجسته تالار بار عام، مجسمه داریوش، ستون‌های تخت جمشید، مجسمه مفرغی مرد پارتی، مومیایی طبیعی مرد نمکی، ظروف نقره‌ای و شیشه‌های دوره ساسانی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشیای شیشه‌ای مشابه در ژاپن نیز از محوطه‌های باستانی به دست می‌آید که نشان دهنده ارتباط تاریخی ایران و کشور ژاپن در دوره ساسانیان است.

شینزو آبه در انتهای بازدیدش دفتر یادبود موزه ملی ایران را امضا کرد.

در جریان این بازدید محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور و جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران توضیحات لازم را به نخست‌وزیر ژاپن ارائه کردند.

مرتضی رحمانی‌موحد سفیر ایران در ژاپن و میتسوگو سایتو سفیر ژاپن در ایران در این بازدید حضور داشت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ژاپن شینزو آبه نخست وزیر ژاپن موزه ملی ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط ابراز خرسندی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با "کیلم دو تامبلا"، نخست وزیر بورکینافاسو و هیئت همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت‌گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالی‌رتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه‌مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین‌برانگیز دانست.

آمادگی ایران برای توسعه مناسبات با آفریقای مرکزیامیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس