Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حکم عزل این دو مقام وزارت کشور روسیه امروز پنجشنبه در پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین منتشر شده است.
در این حکم گفته شد که یوری ولادیمیرویچ دویاتکین از ریاست اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان پلیس مسکو و آندره پاولویچ پوچکوف از سمت ریاست اداره غرب شهر مسکو زیر نظر وزارت کشور عزل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوان گولونوف خبرنگار پایگاه اینترنتی روسی مدوزا که در سالهای اخیر مقاله هایی درباره فساد مالی در بین مقام های روس نوشته بود هفته گذشته به جرم نگهداری مواد مخدر توسط ماموران پلیس دستگیر شد و گفته شد که بشدت کتک خورده است.

دستگیری وی موجی از اعتراضات مدنی را در روسیه بدنبال داشت چرا که همکاران وی در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که او هیچ گاه نزدیک مواد مخدر نشده است چه برسد به اینکه مقدار قابل توجه ای ماده مخدر یا روانگردان را در خانه خود نگهداری کند.

افزایش اعتراضات باعث شد موضوع به پرسش خبرنگاران نزدیک به دولت از دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تبدیل شود و او در واکنش گفت که دفتر ریاست جمهوری این پرونده را به سرعت بررسی خواهد کرد.

ساعاتی پس از وعده پسکوف، ولادیمیر کولوکولتسف وزیر کشور روسیه در نامه ای به رئیس جمهور خواستار برکناری دو مقام ارشد این وزارتخانه شد و اعلام کرد که پیگیری قضایی پرونده ایوان گولونوف خبرنگار تحقیقی پایگاه اینترنتی روسی «مدوز» پایان یافته و او آزاد شده است.

پیش از آزادی این خبرنگار در شبکه های اجتماعی روسیه فراخوانی برای تظاهرات در روز چهارشنبه در راستای فشار بر دستگاه قضایی روسیه برای آزادی این خبرنگار منتشر شد.

گولونوف پس از آزادی در جمع خبرنگاران گفت که هیچگاه ماده مخدر مصرف نکرده است با این وجود در تجمع اعتراضی روز چهارشنبه که در حمایت از او برگزار می شود نیز شرکت نمی کند.

شهردار مسکو نیز از مردم خواست با توجه به پایان یافتن پرونده، از برگزاری تجمع بدون مجوز خودداری کنند.

روز گذشته اما حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در همین رابطه تجمع کردند و پلیس مسکو بیش از ۲۰۰ نفر از جمله آلکسی ناوالنی معروفترین رهبر مخالفان دولت روسیه را که هر از چند گاهی به صورت موقت و به دلیل شرکت در تجمع های غیرقانونی بازدشت می شود را دستگیر کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اتهام رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پشت تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا است، «توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی» دانست.

ماریا زاخارووا در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ادعاهای «نانسی پلوسی» را نمی توان چیزی جز اهانت به آمریکایی‌ها و دموکراسی تصور کرد.

در روزهای اخیر، تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ای برای اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کمک‌های آمریکا به تل‌آویو به‌ویژه پس از تصویب بسته جدید کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو تبدیل شده‌اند که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا در حال سرکوب آن است.

کد خبر 6089032

دیگر خبرها

  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟