Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در اين گزارش به معرفي 4 تبلت برتر مقرون‌به‌صرفه و اقتصادي در بازار ايران خواهيم پرداخت.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از شکوفايي تلفن‌هاي هوشمند، عصر تبلت‌ها نيز آغاز شد، اين مدل محصولات با وجود نمايشگر بزرگ، قابليت‌هاي بسياري دارند و دليل فروش بالا اين محصولات نيز همين قابليت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از طرفي در شرايط امروزه خريد محصولات مقرون‌به‌صرفه و با ارزش خريد بالا رواج پيدا کرده و خريداران حاضر نيستند مبلغ هنگفتي براي هر نوع کالايي بپردازند.
از اين رو بسياري از شرکت‌هاي توليد کننده تبلت، مدل‌هاي ميان‌رده با کيفيت بالا و قيمت مناسب را به بازار عرضه کردند تا بتوانند نياز اين بخش از بازار را تامين کنند.
در حال حاضر برند‌هايي مانند لنوو، سامسونگ، هوآوي، ايسر و حتي ايسوس، تبلت‌هاي ارزان قيمتي در بازار به فروش مي‌رسانند که در ادامه بهترين آن‌ها را معرفي خواهيم کرد.
در اين گزارش 4 تبلت اقتصادي برتر و پرطرفدار بازار ايران را معرفي خواهيم کردف مدل‌هايي که علاوه بر کيفيت بالا، قيمت مناسبي دارند و به همين دليل، خريداران زيادي به دنبال آن‌ها هستند. با ما همراه باشيد:
تبلت لنوو Tab 3 ، 7 Plus
لنوو تبلت‌هاي ارزان قيمت بسياري دارد، سري تب 7 و تب 3 اين شرکت شامل مدل‌هاي متفاوت و اقتصادي است که ارزش خريد بالايي دارد، اما با توجه به آن‌که کيفت تبلت نيز در اين گزارش به عنوان يکي از مشخصه‌ها لحاظ شده، مدل تب 3، 7 پلاس که از پرفروش‌ترين تبلت‌هاي بازار نيز هست، به شما معرفي مي‌گردد.
يکي از دلايل فروش بالا تب 3، 7 پلاس، استفاده از پردازنده شرکت کوکالکام است، ديگر مدل‌هاي اين سري از پردازنده مدياتک استفاده مي‌کنند. مشخصات اصلي لنوو Tab 3 ، 7 Plus شامل:
اندازه نمايشگر 7 اينچ
پردازنده اسنپدراگون 410
دوربين اصلي 5 مگاپيکسلي
حافظه رم با ظرفيت 2 گيگابايت
حافظه داخلي 16 گيگابايت
اندرويد 6.0
باتري 3500 ميلي‌آمپر
لنوو اين تبلت را با بدنه تمام پلاستيکي طراحي کرده که کيفيت متوسطي دارد، در جلو نمايشگر 7 اينچي با رزولوشن 1280 در 720 و تراکم 210 پيکسل در اينچ قرار گرفته است.
در پشت قاب تنها دوربين اصلي و طرح نام لنوو ديده مي‌شود، دوربين تکي با سنسور 5 مگاپيکسل به طور قطع براي تصويربرداري حرفه‌اي مناسب نيست و تصاويري معمولي ثبت خواهد کرد، عدم وجود فلش يک نقطه ضعف براي اين مدل به حساب مي‌آيد که در مواقع تاريکي، مي‌توانست به کيفيت تصوير کمک کند.
لنوو در اين مدل از پردازنده شرکت کوالکام استفاده کرده، تراشه چهار هسته‌اي اسنپدراگون 410 در کنار پردازنده گرافيکي Adreno 306 مي‌تواند از پس کار‌هاي عادي روزمره کاربران بربيايد.
در کنار اين مشخصات، 2 گيگابايت حافظه رم و 16 گيگابايت حافظه داخلي نيز در نظر گرفته شده، البته حافظه داخلي با کارت حافظه تا 64 گيگابايت قابل ارتقاء است.
پشتيباني از دو سيم‌کارت و اينترنت پرسرعت 4G از ويژگي‌هاي مثبت اين مدل است که براي ارتباط تلفني و اتصال به اينترنت کارايي دارد.
باتوجه به قديمي بودن اين مدل، اندرويد 6.0 مارشملو بر روي آن قرار گرفته شده است، اگر سال توليد براي شما اهميت دارد مي‌توانيد از تبلت‌هاي جديدتر لنوو استفاده نماييد. باتري با ظرفيت 3500 ميلي‌آمپر و قابليت OTG از ديگر ويژگي‌هاي اين مدل هستند.
قيمت حدودي لنوو Tab 3، 7 Plus در بازار ايران: يک ميليون و 700 هزار تومان
تبلت سامسونگ گلکسي تب «A 7»
گلکسي تب A 7 اينچ را مي‌توان يکي از ارزان‌ترين تبلت‌هاي سامسونگ و يکي از ارزان‌ترين مدل‌هاي سري گلکسي تب A در بازار ايران ناميد که با ويژگي‌هاي خوب و سخت افزار با کيفيت، طرفداران زيادي پيدا کرده است.
اين تبلت در سال 2016 معرفي شده و مانند ديگر تبلت‌هاي معرفي شده در اين مقاله جزو تبلت‌هاي جديد بازار محسوب نمي‌شود. از ويژگي‌هاي اصلي گلکسي تب A 7 اينچ مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
اندازه نمايشگر 7 اينچ
پردازنده اسپردتروم SC7731
دوربين اصلي 5 مگاپيکسلي
حافظه رم با ظرفيت 1.5 گيگابايت
حافظه داخلي 8 گيگابايت
اندرويد 5.1
باتري 4000 ميلي‌آمپر
بدنه اين مدل نيز از پلاستيک ساخته شده و نمايشگر آن 7 اينچ است، صفحه نمايش‌هاي 7 اينچي جزو محبوب‌ترين سري تبلت‌هاي بازار هستند و سامسونگ نيز مدل اقتصادي خود را اين اندازه به بازار روانه کرده است.
استفاده از پنل IPS LCD، رزولوشن 1280 در 800 و تراکم 216 پيکسل در هر اينچ از ديگر ويژگي‌هاي گلکسي تب A 7 اينچ محسوب مي‌شود.
سامسونگ اين تبلت را در دو نسخه با پردازنده‌هاي اسنپدراگون 410 و اسپردتروم SC7731 عرضه کرده که نسخه اسپردتروم آن در بازار ايران يافت مي‌شود.
اين پردازنده 32 بيتي چهار هسته‌اي ساخت شرکت اسپردتروم چين است و قدرت پردازشي نزديک به اسنپدراگون 410 دارد.
مقدار حافظه رم 1.5 گيگابايت و حافظه داخلي 8 گيگابايت خيلي مطلوب نيست، اما قابليت انجام کار‌هاي سبک را دارد.
ناگفته نماند که ظرفيت حافظه با کارت ميکرو SD تا 128 گيگابايت قابليت ارتقاء دارد. دوربين اصلي در پشت با سنسور 5 مگاپيکسل و دوربين سلفي در جلو با سنسور 2 مگاپيکسل جاي گرفته‌اند همچنين پشتيباني از اينترنت 4G، اندرويد 5.1 و باتري با ظرفيت عالي 4 هزار ميلي‌آمپر از ديگر ويژگي‌هاي اين تبلت هستند.
قيمت حدودي سامسونگ گلکسي تب A 7 اينچ در بازار ايران: يک ميليون 800 هزار تومان
تبلت ايسوس زن‌پد 8.0 Z380KNL
تبلت‌هاي سري زن‌پد ايسوس يکي از محبوب‌ترين مدل‌هاي تبلت اين شرکت هستند که در مدل‌هاي متنوع توليد شده‌اند و به‌خوبي فروش مي‌روند.
مدل زن‌پد 8.0 Z380KNL يکي از اين مدل‌هاي پرطرفدار است که با کيفيت مناسب و قيمت خوب، توانسته نظر مثبت خريداران را جلب کند. مشخصات اصلي اين مدل شامل:
اندازه نمايشگر 8 اينچ
پردازنده اسنپدراگون 410
دوربين اصلي 5 مگاپيکسلي
حافظه رم با ظرفيت 2 گيگابايت
حافظه داخلي 16 گيگابايت
اندرويد 6.0
باتري 4000 ميلي‌آمپر
ايسوس در اين مدل زن‌پد از نمايشگر 8 اينچي استفاده کرده نسبت به دو مدل قبلي معرفي شده، اندازه‌اي بزرگتر دارد، از ويژگي‌هاي خاص اين صفحه نمايش مي‌توان به روکش جذب اثر انگشت، لايه محافظ گلوريا گلس 1 و فناوري Tru2Life ايسوس اشاره کرد که کاربرد‌هاي فراواني دارند.
زن‌پد 8.0 داراي پردازنده چهار هسته‌اي اسنپدراگون 410 است که فرکانس پردازشي آن به 1.2 گيگاهرتز مي‌رسد، اين پردازنده در کنار تراشه گرافيکي Adreno 306 و 2 گيگابايت حافظه رم براي استفاده روزانه مناسب هستند.
حافظه داخلي نيز 16 گيگابايت است که با کارت حافظه قابليت ارتقاء تا 128 گيگابايت را دارد. ايسوس در اين مدل از دوربين اصلي 5 مگاپيکسل و دوربين سلفي 2 مگاپيکسل استفاده کرده است که خيلي روي کيفيت آن‌ها نمي‌شود حساب باز کرد.
اندرويد 6.0، پشتيباني از اينترنت 4G و OTG از ديگر ويژگي‌هاي زن‌پد 8 اينيچي ايسوس است. اين مدل از باتري با ظرفيت 4 هزار ميلي‌آمپر بهره مي‌برد که حجم بالايي است و زمان زيادي شارژ نگه‌مي‌دارد.
قيمت حدودي ايسوس زن‌پد 8.0 Z380KNL در بازار ايران: 2 ميليون 700 هزار تومان
تبلت ايراني نارتب مدل NT821
انصاف نيست که در ميان تبلت‌هاي باکيفيت بازار، حرفي از محصول جديد نارتب به ميان نيايد. اين تبلت جديد با ويژگي‌هاي فراوان و قيمت مناسب توانسته به سرعت تبديل به مدلي محبوب در بازار ايران شود.
اين تبلت 8 اينچي طراحي زيبا و رنگ‌بندي جذابي دارد، اين مدل در نام مناسب براي کودکان و نوجوانان است، اما بزرگسالان نيز مي‌توانند از اين محصول استفاده کنند و هيچ محدوديت سني در نظر نگرفته شده است.
ويژگي‌هاي مهم اين تبلت:
اندازه نمايشگر 8 اينچ
پردازنده مدياتک MT6737
دوربين اصلي 5 مگاپيکسلي
حافظه رم با ظرفيت 2 گيگابايت
حافظه داخلي 16 گيگابايت
اندرويد 7.0
باتري 4000 ميلي‌آمپر
بدنه اين تبلت نيز مانند ديگرمدل‌هاي مشابه از پلاستيک ساخته شده، در جلو قاب، نمايشگر 8 اينچي با پنل IPS LCD و کيفيت HD قرار گرفته، در پايين قاب، بلند‌گو و دکه‌هاي خانه، بازگشت و برنامه‌ها ديده مي‌شود و در بالا نيز دوربين سلفي با سنسور 2 مگاپيکسل جاي دارد.
در اين تبلت از پردازنده مدياتک MT6737 استفاده شده که به عنوان يک تراشه ميان‌رده کيفيت خوبي دارد، همچنين تراشه گرافيکي Mali-T720 و 2 گيگابايت حافظه رم نيز براي پردازش‌هاي سبک مناسب است. اين مدل داراي 16 گيگابايت حافظه داخلي است که با کارت حافظه تا 32 گيگابايت قابليت ارتقاء دارد.
يکي از ويژگي‌هاي اين تبلت برنامه‌ها و قابليت‌هاي متنوعي است که به صورت پيش‌فرض بر روي آن نصب شده، برنامه‌هاي مديريتي کودکان براي والدين و برنامه‌هاي کمک آموزشي بسياري که مي‌تواند ساعت‌ها کودکان و نوجوانان را سرگرم کند و در فهم دروس مختلف نيز به آنان کمک کند.
پشتيباني از اينترنت 4G، OTG و دو سيم‌کارت همزمان از ديگر قابليت‌هاي تبلت نارتب است. باتري با ظرفيت مطلوب 4 هزار ميلي‌آمپر نيز براي مدتي طولاني شارژ نگه مي‌دارد و از اين بابت خيال خريداران را راحت خواهد کرد.
قيمت حدودي نارتب مدل NT821 در بازار ايران: يک ميليون و 200 هزار تومان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته

ایسنا/قم مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: مصرف گاز طبیعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با صرفه جویی ۳.۹ همراه بوده است.

مرتضی خوش لهجه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مقدار صرفه‌جویی در حالی است که طی سال گذشته ۲۰۸ مشترک صنعتی و همچنین ۱۰هزار و ۹۸۴ مشترک در دیگر بخش‌ها به شمار مشترکین استان اضافه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه این میزان صرفه‌جویی یک دستاورد برای استان قم محسوب می‌شود، تصریح کرد: همچنین میزان گاز مصرفی صنایع نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر با ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به صورت کلی یک سوم مصرف سالانه گاز استان به مشترکین خانگی تجاری، آموزشی و عمومی اختصاص دارد، عنوان کرد: این رقم در فصل سرد سال حدود ۷۰ درصد مصرف گاز طبیعی استان را شامل می‌شود.

خوش لهجه بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان قم مصرف شد که این مقدار برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون متر مکعب بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه استان قم دارای ۴۵۸ هزار و ۲۶۱ مشترک است که از این مقدار ۴ هزار و ۵۸۶ مشترک متعلق به بخش صنعتی و کشاورزی است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز، مصرف گاز در بخش خانگی، بیش از ۳.۳ درصد صرفه جویی به ثبت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • معرفی جان سخت‌ترین خودروها در جهان (+عکس)
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • گوشی Honor 200 Lite چه مشخصاتی دارد؟