Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) سوئد بهترین و سوئیس بدترین کشورهای اروپایی برای زندگی خانوادگی هستند.

به گزارش یورونیوز، این گزارش براساس داده‌های جمع‌آوری شده از سوی اتحادیه اروپا و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در سال ۲۰۱۶ میلادی تنظیم شده است.

شاخص‌های مختلفی از جمله مرخصی زایمان با حقوق برای مادران و پدران و همین طور دسترسی به مهدکودک و کودکستان پیش از سن مدرسه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوئد، نروژ و ایسلند برای داشتن سیاست‌های مناسب برای زندگی خانوادگی در صدر این جدول قرار دارند. سوئیس، یونان، قبرس و بریتانیا نیز به عنوان بدترین کشورها در این زمینه شناخته شدند.

با وجود رتبه‌بندی کلی، تفاوت‌هایی در شاخص‌های موجود میان کشورهای اروپایی وجود دارد. به عنوان مثال استونی با ۸۵ هفته مرخصی زایمان با حقوق برای مادران در رتبه اول این شاخص قرار دارد. مجارستان با ۷۲ هفته و بلغارستان با ۶۵ هفته در جایگاه دوم و سوم هستند.

پرتغال، سوئد و لوکزامبورگ نیز رتبه اول تا سوم بیشترین مرخصی زایمان با حقوق برای پدران را دارند.

در زمینه امکان ثبت‌نام کودکان زیر سه سال در مهدکودک ایسلند، نروژ و سوئد پیشتازند. همچنین بیش از ۹۷ درصد کودکان ایسلندی، بلژیکی و سوئدی امکان شرکت در کودکستان را پس از سه سالگی و تا پیش از آغاز دبستان دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اروپا جامعه زندگی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی ۲ - ۰ تاتنهام/ زنبق‌ها سهمیه لیگ قهرمانان را پس زدند + فیلم

در دیداری معوقه از هفته بیست و ششم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های چلسی و تاتنهام در داربی لندن و در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف هم رفتند که چلسی موفق شد با ۲ گل مهمانش را شکست دهد.

چالوبا در دقیقه ۲۴ و جکسون در دقیقه ۷۲ گل‌های چلسی را به ثمر رساندند.

با این نتیجه امید تاتنهام برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان کمرنگ شد و خیال استون ویلای رده چهارمی که ابتدای هفته در مصاف با چلسی به تساوی رسیده بود کمی راحت شد. تاتنهام تنها تیمی است که می‌تواند رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را از دست استون ویلا خارج کند، اما با این شکست حالا شانس آنها هم بسیار کم شد و با یک بازی کمتر نسبت به استون ویلا و با هفت امتیاز کمتر نسبت به این تیم در رتبه پنجم قرار دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • چلسی ۲ - ۰ تاتنهام/ زنبق‌ها سهمیه لیگ قهرمانان را پس زدند + فیلم
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت