Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بیشترین اعتبارات و بودجه‌ها در حوزه اعتیاد زمانی هزینه می‌شوند که افراد درگیر اعتیاد شده اند و به درمان نیاز دارند.

آزاده اولیایی، کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به اینکه خانواده اولین نقش را در پیشگیری از اعتیاد دارد، گفت: در کنار خانواده ها، دولت و حاکمیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید وظایف متعددی را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور ما سازمان بهزیستی به عنوان یکی از اصلی‌ترین متولیان در امر پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کند.

کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که فعالیت‌های این سازمان در حوزه پیشگیری با محوریت آگاه سازی پیگیری می‌شوند، اظهار داشت: در موضوع پیشگیری ما همیشه با افرادی مواجه هستیم که هنوز گرایشی به اعتیاد پیدا نکرده اند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های پیشگیرانه باید افراد را در قبال اعتیاد واکسینه کنند.

آزاده اولیایی با اشاره به برنامه‌های اجتماع محور سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، توضیح داد: برنامه‌های اجتماع محور همیشه از خود مردم و به وسیله مردم و برای خود مردم تهیه و اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌های اجتماع محور همیشه به تناسب نیاز‌های هر منطقه و استان به صورت مجزا تنظیم می‌شوند.

کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که تمامی دستگاه‌های کشور در قبال معضل اعتیاد مسئول هستند، توضیح داد: در عین فعالیت متولی‌های متعدد در حوزه اعتیاد در کشور متاسفانه نهاد خانواده در امر پیشگیری متولی مشخصی ندارد.

وی با اشاره به این که نیاز‌های گروه هدف در پیشگیری از اعتیاد دستخوش تغییر قرار گرفته اند، تصریح کرد: امروزه فضای مجازی بهترین رسانه برای انتقال آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد است.

آزاده اولیایی با اشاره به این که رویکرد‌های مختلف در حوزه اعتیاد امروزه بر روی درمان متمرکز شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین اعتبارات و بودجه‌ها در حوزه اعتیاد زمانی هزینه می‌شوند که افراد دچار اعتیاد شده اند و به درمان نیاز دارند.

وی افزود: هر ۱ دلار هزینه برای پیشگیری می‌تواند حداقل ۱۰ دلار صرفه جویی را در امر درمان اعتیاد به همراه داشته باشد.

کارشناس دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که پیشگیری از اعتیاد به بازاریابی اجتماعی نیاز دارد، اظهار داشت: سرمایه گذاری در گروه‌های همتای اعتیاد می‌تواند برنامه‌های پیشگیرانه را در مسیر مطلوبی پیش ببرد.

وی ادامه داد: شایسته است که آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد در مدارس به واسطه دانش آموزان شاخص و مورد اعتماد به سایر دانش آموزان منتقل شود.

آزاده اولیایی خاطر نشان کرد: متاسفانه خانواده‌های ایرانی در امر پیشگیری از اعتیاد متوجه حساسیت نقش خود نیستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان بهزیستی خانواده نوجوانان اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی