Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@21:00:03 GMT

حمله هوایی سعودی به پایتخت یمن

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۰۴۳۸

شبکه المسیره یمن امروز پنجشنبه از حمله هوایی «ائتلاف عربی» (ائتلاف سعودی-آمریکایی) به صنعاء خبر داد.

المسیره ظهر امروز نوشت: هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی، صبح امروز پنجشنبه، سلسله حملاتی هوایی به مناطقی در پایتخت، انجام دادند.

در توضیحات خبر المسیره آمده است که «شش حمله به مقر نیروهای ویژه در منطقه الصباحه در غرب پایتخت انجام شد و دو حمله نیز به منطقه الصیانه در محله الثوره در مرکز پایتخت صورت گرفت که به منازل شهروندان و غیرنظامی‌ها آسیب زد اما کسی از غیرنظامی‌ها آسیب ندید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساعاتی بعد،‌ «ائتلاف عربی» ضد یمن اعلام کرد که حملاتی به صنعاء انجام داده و در آن «اهدافی نظامی» را منهدم کرده که «امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» را تهدید می‌کرده است. 

المسیره گزارش کرد: ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در چهار سال جنگ عادت کرده که به مناطق غیرنظامی حمله کند، بخصوص پس از آنکه ضرباتی دردناک از ارتش یمن و کمیته‌های مردمی دریافت می‌کند».

به گزارش «روسیا الیوم»، ائتلاف سعودی توضیح داد که «عملیاتی که نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی اجرا کردند، با قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و عرف آن تطابق دارد». این ائتلاف ادعا کرد که اهداف منهدم شده شامل «انبارهای موشک»، «انبار سلاح» و «کارگاه‌های ساخت آن [موشک/سلاح]» است.

عربستان در سال اول جنگ علیه یمن نیز چند بار ادعا کرد که انبارهای موشکی یمن را منهدم کرده و توان شلیک موشک را از ارتش یمن سلب کرده است.

در بیانیه ائتلاف سعودی همچنین این ادعا آمده است که «کارشناسان خارجی از سازمان‌های تروریستی، با حوثی‌ها همکاری می‌کنند». 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به محاصره عربستان که بر یمن و فرودگاه‌های این کشور تحمیل کرده است، روز چهارشنبه 22 خرداد، برج مراقبت فرودگاه أبها در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان را منهدم کردند.

ارتش یمن با اعلام این خبر، صبح دیروز چهارشنبه خبر داد که این عملیات با شلیک یک فروند موشک کروز انجام و با موفقیت اجرا شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن پایتخت جنگ عربستان سعودی عربستان برج فرودگاه پایتخت عربستان فرودگاه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است

اندیشکده «شورای آتلانتیک» با ابراز شگفتی از توانایی موشکی و پهپادی ایران عنوان داشت که ایران کمبودها و نقایص در صنعت هوایی خود را با توسعه این تسلیحات جبران کرده است.

به گزارش ایرنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیل واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می برد، تصریح دارد: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی تاکید دارد: حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این‌حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) عنوان داشت و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند