Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:47:19 GMT

اراده سیاسی ایران جلوی طرح فریب آمریکا را می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۱۶۶۱

اراده سیاسی ایران جلوی طرح فریب آمریکا را می‌گیرد

جمشیدی با اشاره به اینکه آمریکا از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران به دنبال ایجاد کانال ارتباطی است، گفت: اراده سیاسی ایران مستحکم است و جلوی طرح فریب آمریکا را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «محمد جمشیدی» شب گذشته (پنجشنبه 23 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما با موضوع بررسی ابعاد پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن با اشاره به اینکه آمریکا در مواجهه با کشورمان فشار خود را به حداکثر رسانده است، گفت: ایران در مقابل اقدامات آمریکا ساکت نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ایران اعلام کرده است که در مقابل این فشارها یک سری اقدامات و تحرکاتی را انجام می‌دهد، گفت: ایران اعلام کرده است که به عنوان نمونه در برنامه هسته‌ای برخی از تعهدات خود را کاهش داده است و این حرکت برای آمریکا و غرب یک سیگنال تهدید آمیز است.

 

وی با اشاره به اینکه آنها فضای جنگ را برای نشان دادن تهدید معتبر نظامی در دستور کار خود قرار دادند، گفت: ایران در مواجهه با این صحنه کوتاه نمی‌آید از این رو ترامپ به دنبال ایجاد یک سیگنال متناقض است.

 

جمشیدی با اشاره به اینکه آمریکا وارد سیگنال دیپلماتیک شده است، گفت: آمریکا گفته است که به‌ دنبال ممانعت ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است. آمریکا به دنبال اثر گذاشتن بر محاسبات ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران به دنبال ایجاد کانال ارتباطی است، گفت: اراده سیاسی ایران مستحکم است و جلوی طرح فریب آمریکا را می‌گیرد.

 

این تحلیگر سیاسی با بیان اینکه تحریم مهم‌ترین ابزاری است که آمریکا برای تحت فشار قراردادن ایران در نظر گرفته است، گفت: این امر به آن دلیل است که آنها عدم واکنش برخی‌ها را دیده اند و امیدوار شدند.

 

جمشیدی ادامه داد: هیاهو آمریکا نشان دهنده‌ خارج شدن از منطقه است. ما باید به یک مسئله مهم توجه لازم را داشته باشیم و آن پرسیدن این سوال است که استراتژی آمریکا چه چیزی است؟ این هیاهو نشان دهنده‌ کسانی است که از منطقه خارج می‌شود نه کسانی که وارد می‌شوند، ما لازم است که اصل سیاست منطقه‌ای آمریکا را بشناسیم.

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این موضوع فقط مخصوص آقای ترامپ نیست، ما در دوره اوباما هم شاهد آن بودیم و اوباما هم رویکرد ترامپ را دنبال می‌کرد./
 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خبرگزاری شبستان اردبیل استان بوشهر شیراز تشییع بیرجند دهه کرامت محقق جنوب کرمان سفر شینزوآبه به ایران شینزو آبه آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد

به گزارش "ورزش سه"، پی اس جی دیشب حریف دورتموند نشد. بسیاری اعتقاد داشتند پاریس می تواند در سیگنال ایدونا پارک حداقل یک مساوی بگیرد ولی در نهایت با یک گل بازنده شد و سه شنبه بعد در پارک دو پرنس باید این نتیجه را برگرداند. کار سختی است ولی پی اس جی در زمین خود قدرتی مضاعف خواهد داشت.

اریک دی‌مکو، اسطوره مارسی، در انتقاد از بازی پی اس جی به رادیو RMC گفت: «این نمونه یکی دیگر از بازی های ضعیف این فصل پی اس جی بود. تیم واقعا بد کار کرد و شایسته شکست بود.»

دی مکو ادامه داد: «بعضی ها انگار حافظه خود را از دست داده اند. پی اس جی از این دست بازی ها در فصل جاری زیاد داشته است. همه فریب پیروزی برابر بارسا را خوردند اما یادشان رفته که اخراج آرائوخو ورق را برگرداند و بعید بود در غیر این صورت پی اس جی به این مرحله برسد.»

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اراده‌ای قوی برای ادای نماز + فیلم
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد
  • سلیمی نمین: همه حواسشان باشد فریب تندروها را نخورند / هدف تندروها بالاکشیدن خودشان است /نیاز به مجلس عقلانی داریم نه شعاری
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق