Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «محمد جواد ظریف» با رجوع به توئیتر اتهام‌زنی‌های مقام‌های آمریکایی درباره حمله روز گذشته به دو نفتکش در دریای عمان را به تحرکات ضد ایرانی «جان بولتون»، «بنیامین نتانیاهو»، «محمد بن سلمان» و «محمد بن زاید» مرتبط دانست و درباره این اتهام‌زنی‌های بی‌سند هشدار داده است.

صبح روز پنجشنبه «منابع محلی عمان» اعلام کردند که دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرجم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول» بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان سعودی، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بامداد امروز جمعه به حادثه رخ داده برای این دو نفتکش واکنش نشان داد. او روز گذشته این حادثه را «مشکوک» توصیف کرده و در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته بود: «در حالی که آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن در حال ملاقات با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بود، گزارش‌هایی از حملاتی به نفکتش‌های مرتبط با ژاپن منتشر شد.

ظریف در پیامی تازه توئیتری خود به ادعا‌های ضد ایرانی آمریکایی‌ها واکنش نشان داد و نوشت: ««ایالات متحده بدون ارائه شواهد واقعی یا ضمنی، فورا اتهام‌هایی علیه ایران زده است؛ موضوعی که روشن می‌کند که تیم ب در حال حرکت به سمت طرح ثانویه خود است: بر هم زدن دیپلماسی شامل اقدامات آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن و لاپوشانی کردن تروریسم اقتصادی خود علیه ایران».

وزیر خارجه ایران افزود: «من چند ماه قبل دقیقا درباره این سناریو هشدار داده بودم البته من غیبگو نیستم، اما تیم ب را می‌شناسم».

ظریف در ماه‌های گذشته بار‌ها درباره مواضع «تیم ب» که شامل «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی امارات متحده عربی سخن گفته است.

روز گذشته پس از انتشار خبر‌ها درباره حادثه رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان، مقام‌های آمریکایی از قبیل وزیر خارجه این کشور بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی ایران را مسبب این حادثه خواندند.

اخبار داغ همتی: منتظر اتفاقات مهم در حوزه مسکن باشید پنهان‌کاری درباره یک اتفاق تلخ در استقلال؟ آیا مغز هسته زردآلو به درمان سرطان کمک می‌کند؟ شاکی جدید پرسپولیس از راه رسید آمار ناامیدکننده بازیکنی که قرار است جانشین مسی و رونالدو باشد

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر خارجه ایران ظریف تیم ب حادثه نفتکش ها دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت