Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب اظهارات نخست وزیر ژاپن بسیار دیپلماتیک بود سخنانی که که به زودی تحلیل‌های مختلفی از سوی کشورهای مختلف درباره‌اش ارائه می‌شود. ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله علی خاتمی شامگاه پنجشنبه در بیست و ششمین مجمع پیشکسوتان با بیان اینکه جمعی زیادی از جمعیت کشور را در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب جوانان تشکیل می‌دادند که همان‌ها نیز به جبهه‌های جنگ رفتند، اظهارداشت: امروز بسیاری از جوان‌ها که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند می‌خواهند بدانند ما برای چه جنگ کرده‌ایم، برای چه 250 هزار شهید، چند هزار جانباز داده‌ایم و یا اینکه اصلا آیا جنگ را خوب می‌دانیم یا نه و این حق آنها است که ما به سوالاتشان جواب دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جوانان باید بدانند که ما آغاز کننده جنگ نبودیم چرا که تازه انقلاب کرده و از زیر ستم طاغوت در آمده بودیم، افزود: مردم ما در سال 57 با حرکت پشت سر امام (ره) علیه طاغوت قیام کرده و به پیروزی رسیدند.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه به محض پیروزی انقلاب اسلامی غایله های قومیتی مانند خلق عرب، بلوچ، ترکمن و غیره در کشور آغاز شد، گفت: این افراد می‌گفتند ما علیه ظلم قیام کرده‌ایم در حالیکه به تازگی در کشور انقلاب شده بود و آنها اگر می‌خواستند چنین کاری انجام دهند باید در زمان طاغوت این کار را می‌کردند.

لاریجانی: پاسخ مقام معظم رهبری بسیار روشن بود؛ با آمریکا مذاکره نمی‌کنیمپاسخ قاطع امام خامنه‌ای به نخست‌وزیر ژاپن: ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم/ با آمریکا مذاکره نخواهیم کردلاریجانی: تمام اظهارات آمریکایی‌ها دروغ محض است / با هیچ ‌کشور‌ی ‌بنای جنگ نداریم

  وی بیان کرد: همزمان با اتفاقات کردستان و شوروش های قومیتی دشمن به کشور ما حمله کرده و مرزهای آبی و خاکی ما را اشغال کرد به گونه‌ای چندین شهر ما در تیررس مستقیم دشمن بوده  و بسیاری از روستاها و شهرها نیز به دلیل بمباران‌های متعدد نابود شدند.

خاتمی با تاکید براینکه دشمن از سال‌ها قبل بر اساس طراحی‌های مختلف در تلاش بود کشور ایران را به بخش‌های مختلف تقسیم کند، مطرح کرد: امیرالمومنین (ع) در یکی از خطبه‌های خود که مربوط به جنگ صفین است پس از بسته شدن آب توسط دشمن، اصحابشان را جمع کرده و به آنها گفتند شما دو راه  بیشتر ندارید، یا اینکه به ذلت اقرار کرده و زیر پرچم معاویه بروید و یا اینکه شمشیر به دست گرفته و با خون دشمن شمشیر خود را سیراب کنید تا بتوانید به آب برسیم.

وی با تاکید براینکه در جنگ تحمیلی کشور عراق  به همراه  آمریکا و 38 کشور دیگر جنگ جهانی سوم را علیه ما آغاز کرد، عنوان کرد: ما مطابق فرمورده حضرت امیر(ع) راه دوم که مقاومت بود را انتخاب کردیم یعنی اگر قرار بود زیر بار ذلت رفته و در برابر دشمن سر خم کنیم انقلاب نمی‌کردیم آنهم انقلابی که تنها در یک روز خود چند هزار شهید را تقدیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به جایگاه مهم دفاع مقدس در حفظ انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند عاشورا  تنها در یک نیم روز رخ داد و توانست تا امروز اسلام را حفظ کند و این یعنی دفاع مقدس ما باید بتواند تا 800 سال انقلاب اسلامی را بیمه کند.

وی ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس مردم فرزندانشان را راهی جبهه ها جنگ کردند و چون صداقت داشتند نصرت الهی نیز نصیب آنها شد یعنی بعد از 8 سال دیدیم صدام و حامیانش کجا بودند و ما کجا قرار گرفتیم، موضوع مهمی که باید برای نسل جوان تبیین شود.

خاتمی تصریح کرد: امروز پس از دوران دفاع مقدس، دشمن به این نتیجه رسید که نمی‌تواند با جنگ نظامی انقلاب اسلامی را شکست دهد به همین دلیل تصمیم گرفت با سست کردن اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی آنهم با استفاده از دروغ و تهمت به هدف خود برسد به همین دلیل نیز رهبری فرمودند:" جنگ امروز جنگ اراده ها است".

وی با اشاره به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن گفت: معتقدم از 30 سال پیش تا کنون هیچ کسی به اندازه رهبر معظم انقلاب به راه امام(ره) و گفتمان انقلاب اسلامی معتقد نبوده و هیچ کس نیز به اندازه ایشان از این مسیر شناخت ندارد.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه دشمن هر آنچه که می توانسته انجام داده تا ما را سرنگون کند، ابراز کرد: قدرت مقاومت و ایمان بیشتر است یا بمب اتم؟  تا همین چد روز پیش بود که وزیر امور خارجه آمریکا می‌گفت ما برای اینکه بخواهیم سخنان ایران را بشنویم 12 شرط داریم و یا اینکه چندین ناو جنگی خود را به خلیج فارس فرستادند تا ما رابترسانند اما وقتی بی اعتنایی ما را دیدند از مواضع خود عقب نشینی کردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها پس از بی‌اعتنایی ما به رفتارشان گفتند ما برای حفظ منافع خود در آب‌های خلیج فارس حضور یافتیم، در حالیکه منافع یک کشور در درون مرزهای داخلی‌اش تعریف می‌شود، مطرح کرد: سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب اظهارات نخست وزیر ژاپن بسیار دیپلماتیک بود  سخنانی که که به زودی تحلیل‌های مختلفی از سوی کشورهای مختلف درباره‌اش ارائه می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه عقب‌نشینی امروز دشمن در نتیجه مقاومت، ایمان و شجاعت ماست، گفت: امروز دشمن با پیچیدگی‌های فراوان جلو می‌آید تا به اهداف خود دست یابد آنهم در شرایطی که رهبر انقلاب در سخنرانی 14  خرداد خود ضمن تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و دیگر مسائل راهبردی، تحقق بیانیه گام دم انقلاب را مطالبه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اگرچه هنگام صدور بیانیه گام دوم انقلاب بار اصلی این کار را به دوش جوانان گذاشتند اما بدانید این شما هستید که باید با  تشریح این بیانیه فضا را برای ریل گذاری جوانان در این عرصه مهیا سازید.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه وضعیت کنونی ما در جبهه مقاومت نیز به دلیل ایستادگی ما است، ابراز کرد: اگر دقت کرده باشید مردم سوریه امروز شهید همدانی را کمتر از ما نمی شناسند فرمانده‌ای که با اقدامات خود و شهادت در راه خدا برای همیشه فرماندهی خود را جاودانه کرد.

وی با تاکید بر اینکه ترویج نام و یاد شهدا،  انقلاب را بیمه کرده و روح مقاومت را در مردم تقویت می‌کند، تصریح کرد: امروز علاوه بر ترویج نام و راه شهدا باید برنامه‌هایی مانند مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت نیز با برجستگی بیشتری در جامعه برگزار شوند.

خاتمی با بیان اینکه درمان درد ما در مقابل دشمن، حفظ و ترویج نام شهدا است، افزود: از جمله شهدای مظلوم دوران دفاع مقدس، شهدای جهاد سازندگی هستند چرا که برای انجام وظیفه خود مجبور بودند در تیررس مستقیم دشمن اقدام به سنگر سازی، پل سازی و یا جاده سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه از جمله افتخارات رزمندگان استان همدان در عرصه جهاد سازندگی در منطقه حساس و بسیار مهم بازی دراز شکل گرفت، اظهار داشت: ما در این منطقه نیازمند احداث جاده‌ای به طول دو کیلومتر بودیم اما این کار به دلیل در تیررس بودن منطقه تقریبا ناممکن بود هرچند رزمندگان همدان با پذیرفتن این مسئولیت ظرف مدت 48 ساعت این جاده را احداث کردند.

نماینده ولی فقیه در زنجان عنوان کرد: دیروز دست در دست هم پشت سر امام (ره) حرکت کرده و انقلاب را به پیروزی رساندیم امروز نیز باید مانند همان دوران دست در دست هم پشت سر رهبری حرکت کنیم تا انقلاب را حفظ کنیم و بدانیم که پیروزی از جانب خدای متعال است.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند

نوه امام خمینی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند، گفت: امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه های امام، رهبر معظم انقلاب هستند. وی در ادامه سخنانش افزود: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضاهای مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» با تقدیر از عباس سلیمی نمین به خاطر تألیف این کتاب، گفت: امروز با توجه به  گسترش فضای رسانه‌ای و مجازی و به تبع آن، خبررسانی و انتشار اخبار در این فضا و اثرگذاری آن بر روی افکار عمومی، حقایق وقایع در بعضی از اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود و در واقع قلب حقیقت پیش می‌آید و بالتبع آن تحریف در یک واقعه رخ می‌دهد.

نوه امام خمینی(س)، با اشاره به برنامه‌ریزی معاندین انقلاب برای تحریف اندیشه‌های حضرت امام، تأکید کرد: امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف شده و به جامعه عرضه می‌شود. نمونه‌های بسیاری را هم در شبکه‌های مجازی و هم رسانه‌های معاند شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام همچنان ناشناخته است، افزود: در واقع نسل کنونی انقلاب، به خصوص نسل نوجوان و جوان، امام را به درستی نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکرده‌اند. لذا وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند. در اینجا وظیفه یک مورخ جلوگیری از تحریف چنین شخصیتی است.

اشراقی با تأکید بر اینکه یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد، اظهار داشت: تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی(ص) است. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشت چون آنان نیز با برنامه و هدفمند هجمه فرهنگی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز باید برنامه داشته باشیم و یکی از مهمترین کارهایی که ما می‌توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انجام دهیم، «جهاد تبیین» است؛ جهاد تبیین در خصوص انقلاب، امام و دفاع مقدس.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضاهای مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

نوه امام خمینی(س)، یادآور شد: تا کنون چندین مستند برای تحریف انقلاب و امام توسط رسانه‌های بیگانه ساخته شده است. ما چقدر توانسته‌ایم پاسخ آنان را بدهیم؟ چقدر در جهاد تبیین موفق بوده‌ایم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهه‌افکنی بیگانگان درست کرده‌ایم؟ مراقب باشیم که دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است و ما هم باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه یک مورخ «تبیین حقایق» است، افزود: تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمند که با قلمش هنر خود را به منصه ظهور می‌رساند و قلمی که جلوی تحریف را بگیرد و در جهت تبیین حقایق به نگارش در آید، «قلم مقدس» است.

اشراقی با اشاره به آیه 71 سوره آل عمران، گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب برای هجوم فرهنگی به کشور، به صورت آگاهانه و هدفمند اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند. امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند و یک مورخ انقلابی وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام به شاخص و ملاک رجوع نماید و نگاه به کلام رهبری داشته باشد.

وی یادآور شد: امام خمینی(س) 25 دی ماه 67 در نامه‌ای به سید حمید روحانی نوشتند و او را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، امام در این نامه می‌فرمایند «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‌دار چه کارِ عظیمی شده‌اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‌اند می‌نویسند، نه آن گونه که اتفاق افتاده است... از شما می‌خواهم هر چه می‌توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید... شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی(ص) را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند».(صحیفه امام، جلد 21، صفحه 239)

نوه امام خمینی(س)، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین داده‌اند، اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم در رسانه‌های معاند، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی، نظامی و اجتماعی بوده است را قلب‌گونه تفسیر می‌کنند. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی ایران است که از لحاظ سیاست خارجی و نظامی، کاملا استقلال داشته و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟! تبیین چنین مسأله‌ای وظیفه همگانی و به خصوص خواص است.

وی حضرت زینب(ع) را بزرگترین جهادگر تبیین تاریخ اسلام دانست. 

اشراقی در پایان سخنان خود به مساله روز جهان اسلام، فلسطین پرداخته و گفت: تاریخ را مورخین نمی‌سازند؛ بلکه تاریخ‌سازان می‌سازند. امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ‌ساز یک حماسه عظیم هستند؛ حماسه پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و نور بر ظلمت؛ و بر مورخین فرض است که وقایع دردناک غزه را بدون کوچک‌ترین تحریف به رشته تحریر در آورند. مورخ یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از پروپاگاندای رسانه‌ای بترسد و مهمترین ویژگی یک مورخ شجاعت است و شجاعت او اثر مستقیم بر قلم او دارد.

اشراقی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در بحث جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب در فضای مجازی مناسب عمل نکرده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بتوانیم این کم‌کاری را جبران کنیم.

دیگر خبرها

  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند