Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@15:23:20 GMT

بهره‌برداری دوجانبه تهران و توکیو از سفر تاریخی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۲۱۷۶

بهره‌برداری دوجانبه تهران و توکیو از سفر تاریخی

ژاپن وارد کننده بزرگ نفت از خلیج فارس و ایران است و متوجه این واقعیت  است که روابط دو کشور در بلند مدت با توجه به افزایش مصرف انرژی وابسته به منطقه خواهد بود و بر این اساس یکی از مهمترین محورهای این سفر پیرامون این مساله است. از سویی دیگر این سفر برای ایران نیز حائز اهمیت است و می تواند زمینه را برای نقش آفرینی بیشتر کشورمان در رابطه با قدرت های نوظهور جدید در آسیا فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش عمده ای از این سفر به همکاری های تکنیکی و فنی ایران و ژاپن بازمی گردد. انتقال دانش فنی از سوی ژاپن برای ایران و همچنین پتانسیل های اقتصادی کشورمان برای ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار است. این واقعیت روشن است که رسیدن به این پتانسیل نیازمند رفع تحریم های یکجانبه آمریکاست و ژاپن به عنوان متحد آمریکا می تواند برای منافع خود تلاش و آمریکا را متقاعد به کنار گذاشتن این سیاست قدیمی و شکست خورده در خصوص ایران کند.

اقدام ژاپن برای میانجی گری بین تهران و واشنگتن نشانه حسن نیت این کشور برای حل اختلافات و کاهش مناقشات در منطقه است.  نباید در این خصوص برداشتی فراتر داشته باشیم؛ چراکه زمانی میانجی گری موثر خواهد بود که طرفین  حداقل به یک زمینه های مشترک لازمی رسیده باشند. این مساله در صورتی محقق می شود که آمریکا تصمیم بگیرد به عنوان یک کشور مسئول آنچه را بر عهده دارد انجام دهد و در غیر این صورت میانجی گری نتیجه ای حاصل نمی کند و در نهایت ممکن است تسهیل کننده انتقال خواسته های ایران به طرف آمریکایی باشد.

*کارشناس ارشد مسائل بین الملل

311 50

کد خبر 1269474

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دیاکو حسینی ایران و ژاپن شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

درویشعلی حسن زاده به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت: ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحد‌های تولیدی افزود: این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود: سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت