Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:55:08 GMT

رؤسای جمهوری ایران و چین دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۲۲۱۴

رؤسای جمهوری ایران و چین دیدار کردند

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر دیروز – پنجشنبه- به منظور حضور در نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرده است، صبح امروز با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری خلق چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، «حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهوری و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای ۲۳ و ۲۴ خرداد با حضور سران ۱۱ کشور از جمله روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند، پاکستان و ایران در شهر بیشکک برگزار می‌شود.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی بین دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بنیان گذاشته شد. چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای اصلی و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

روحانی همچنین پس از حضور در اجلاس شانگهای در دومین مرحله از سفر سه روزه خود به منظور شرکت در پنجمین کنفرانس «تعادل و اعتمادسازی در آسیا» (سیکا) از بیشکک عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان خواهد شد.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سازمان سیکا هستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور