Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، درباره طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری گفت: این اصلا اتفاق خوبی نیست و باید مراقبت و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین این اقدام از سوی برخی زنان می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد، چراکه این کار یک فریب و تخلف بزرگ قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم آموزش‌های لازم به زنان ارائه شود تا شاهد این نوع تخلفات نباشیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره اظهارات اخیر رییس قوه قضاییه دربارهه کاهش زندانیان مهریه گفت: در حال حاضر قوانین و مقرراتی در خصوص مهریه وجود دارد و ما امیدواریم چنانچه قرار است در رویه قانون تغییری ایجاد شود با بررسی کامل و همه‌جانبه باشد، چراکه مسئله مهریه، موضوعی است که مربوط به خانواده است و باید همه جوانب آن بررسی شود.

ابتکار تصریح کرد: نباید در این خصوص افراط و تفریط داشته باشیم و سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که زنان در بحث مهریه آسیب ببینند. بنابراین تقاضای من این است، حتما بررسی‌های لازم قبل از هر گونه تصمیم در این خصوص صورت گیرد.

ابتکار تصریح کرد: نباید به دلیل یک سری فشارها در این خصوص در تصمیم‌گیری‌ها تعجیل کرد، درست است که در حال حاضر یک سری افراد به دلیل مهریه مشکل دارند و در زندان هستند، اما این مسئله آن وسعت و گستردگی را ندارد که بخواهیم به دلیل آن یک سیاست کلان ملی را تغییر دهیم.

برچسب ها: رویداد24 ، معصومه ابتکار ، دریافت مستمری ، مستمری حقوق بگیران ، طلاق صوری ، آگاهی زنان ، آسیب های اجتماعی ، قوانین سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 معصومه ابتکار دریافت مستمری مستمری حقوق بگیران طلاق صوری آگاهی زنان آسیب های اجتماعی قوانین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • (ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • آب قنات؛ مهریه زنان طرشتی | ۵ قنات باغ‌های روستا را سیراب می‌کرد
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی