Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز جمعه همسایه جنوبی خود را ترغیب کرد برای تسریع روند آشتی در منطقه تمرینات نظامی خود را متوقف کند.

در آستانه نوزدهمین سالگرد انتشار بیانیه مشترک دو کره که پانزدهم ژوئن سال ۲۰۰۰ در پیونگ یانگ به امضای کیم دائه-جونگ، رئیس جمهور فقید کره جنوبی و کیم جونگ-ایل، رهبر پیشین کره شمالی رسید، پیونگ یانگ امروز از کره جنوبی خواست هر گونه اقدام خصمانه را در منطقه متوقف کند تا شرایطی مناسب برای تحقق آشتی حاصل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه اینترنتی تبلیغاتی اوریمینزوکری با انتشار مقاله‌ای ضمن انتقاد از سیاست‌های کره جنوبی تاکید کرد سئول از یک طرف از گفتگو و همکاری صحبت می‌کند، اما از طرف دیگر به تمرینات نظامی مشترک خود با نیرو‌های خارجی ادامه می‌دهد و با این کار روح حاکم بر توافقنامه دو کره را نقض می‌کند.

در این مقاله آمده است: " آنچه ملت کره شمالی می‌خواهد رویارویی یا جنگ نیست بلکه آشتی و صلح است؛ بنابراین اگر همه اقدامات خصمانه بر ضد این ملت متوقف گردد، تنش‌های نظامی در منطقه محو خواهد شد و یک فضای آشتی و اعتماد میان دو کره به وجود خواهد آمد و این اتفاق می‌تواند راه را برای همکاری و تبادلات دو کشور همسایه هموار کند."

هم زمان با انتشار این مقاله، پایگاه اینترنتی تبلیغاتی اوریمینزوکری کره شمالی در مقاله‌ای دیگر تحت "اقدامات جاویدان" رهبر فقید این کشور کیم جونگ-ایل را مورد تمجید قرار داد و تاکید کرد این اقدامات آغازگر دوره وحدت در منطقه بود.

در این مقاله آمده است سه نشست سران دو کره میان کیم جونگ-اون و مون جائه این به بهبود روابط میان دو کشور کمک کرده و امید‌ها را برای تحقق آشتی و توسعه مسالمت آمیز دو کره افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به گزارش ایسنا، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: کمک‌های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیستی چراغ سبزی برای حمله به رفح و تشویق دشمن به گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

به نقل از النشره، وی گفت: صحنه سرکوب تحصن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا نقاب را از چهره واقعی آمریکا بر انداخت و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره آزادی بیان را در مقابل دنیا آشکار کرد اما غزه ‌بی باک بر جامعه بین‌المللی که با دشمن همدست است و کشورهایی که با رژیم صهیونیستی در منطقه سازش کرده‌اند حساب باز نمی‌کند بلکه به جبهه‌های مقاومت در لبنان عراق و یمن تکیه می‌کند.

وی گفت: ادامه فعالیت جبهه‌های پشتیبان غزه بعد از ۲۰۰ روز از درگیری‌ها از کریات تا ایلات و دریای سرخ و مابعد آن، نشان دهنده قدرت جبهه‌های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق افزود: رسیدن پهپادهای مقاومت به عمق اراضی اشغالی در عکا، بیت هیلل و عرب العرامشه نشان دهنده قدرت این پهپادها برای عبور از تمام سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل است. پهپادهای مقاومت از سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند و به جایی که مقاومت بخواهد می‌رسند و این یک موفقیت استراتژیک برای مقاومت در این درگیری است.

وی گفت: کثرت تهدیدات رژیم صهیونیستی دلیل قدرت نیست بلکه دلیل آشفتگی و ترس و نگرانی دشمن است. دشمن قبل از اینکه به فکر جنگ با حزب‌الله در لبنان بیفتد بیش از هزار محاسبه انجام می‌دهد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: میانجی‌گری‌ها و پیام‌های بین‌المللی به خاطر نجات غزه یا کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات دشمن جنایتکار صهیونیستی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها