Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، شرکت‌های آمریکایی نسبت به بالاگرفتن جنگ تعرفه‌های گمرکی ابراز نگرانی کرده و تأکید کردند که تعرفه‌های گمرکی ابزار مناسبی برای تغییر رفتار چین در زمینه تجارت نیست.

به گزارش اقتصاادآنلاین به نقل از ایرنا، نویسندگان این نامه اعلام کردند؛ این شرکت‌های آمریکایی هستند که سنگینی مالیات را به خاطر اعمال تعرفه‌ها بر دوش خواهند کشید و نه چین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان امضا کنندگان این نامه، شرکت‌های بزرگی مانند «Walmart In» و «Target Corp» به چشم می‌خورد.

این نامه در حالی نوشته شده که احتمالاً رؤسای جمهوری آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ که قرار است در روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن (هفتم و هشتم تیرماه) در شهر اوزاکای ژاپن برگزار شود با هم دیدار کنند.

ترامپ در مورد دیدار با «شیء جی پینگ» در نشست جی ۲۰ گفت: اگر رئیس جمهوری چین حاضر به دیدار با وی نشود، تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را فوراً عملی خواهد کرد.

پیش از این آمریکا اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر کالاهای چینی را از ۱۱ خرداد تا ۲۵ خرداد به تعویق انداخته بود.

برخلاف گفته‌های ترامپ بر تحت فشار بودن اقتصاد چین، رویترز به نقل از تحلیلگران گزارش داد: صادرات چین به رغم افزایش تعرفه‌های واشنگتن علیه پکن در ماه گذشته میلادی به طور غیر منتظره‌ای افزایش یافته است.

اطلاعات گمرکی نشان می‌دهد که با وجود انتظارها برای کاهش در صادرات ماه مه (اردیبهشت- خرداد)، میزان صادرات چین در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ شرکت ها شرکت های آمریکایی جنگ تجاری چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»

 اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد