Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛فرد متهم به ۹۲ فقره جرم در پرونده حمله به دو مسجد در کرایست‌چرچ نیوزیلند امروز جمعه خود را "بی‌گناه" دانست. او در ماه مه سال آینده میلادی محاکمه خواهد شد.

به گزارش خرداد، این متهم در تاریخ ۱۵ مارس با سلاح نیمه‌اتوماتیک به مسلمانانی که برای اقامه نماز جمعه به مسجد رفته بودند، تیراندازی کرد و ۵۱ نفر را به قتل رساند و فیلم این تیراندازی را به طور زنده در فیسبوک پخش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برنتون تارانت ۲۹ ساله به صورت ویدئویی و از تاسیساتی با تدابیر امنیتی حداکثری در اوکلند در جریان این جلسه حضور داشت و وکیل او ادعای بی‌گناهی او را در دادگاه مطرح کرد. اتهامات مطرح شده علیه تارانت شامل یک اتهام تروریستی نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود ۸۰ تن از اعضای جامعه مسلمانان کرایست‌چرچ و ده‌ها تن از نمایندگان رسانه‌ها در این جلسه استماع حضور یافتند. جمعیت حاضر در این جلسه به اندازه‌ای بود که عده‌ای از حضار در اتاق دیگری نشستند و به طور ویدئویی دادگاه را دنبال کردند.

کامرون مندر، قاضی دادگاه عالی اظهار کرده است که محاکمه این متهم در تاریخ ۴ مه سال آینده آغاز خواهد شد. پیش‌بینی‌شده است که محاکمه تارانت حدود شش هفته به طول بینجامد، با این حال به گفته مندر، وکلای مدافع بر این باورند که این روند می‌تواند به طرز قابل توجهی طولانی‌تر شود.

دادگاه‌ها معمولاً سعی می‌کنند روند محاکمه پرونده‌ها را ظرف یک سال آغاز کنند اما مندر در خصوص این پرونده گفت: ابعاد و پیچیدگی این پرونده، محاکمه را چالش‌برانگیز می‌کند.

به گفته مندر، پس از ارزیابی روانی مشخص شده است که تارانت مشکل خاصی ندارد و این پرونده بدون نیاز به برگزاری جلسه استماع مربوط به سلامت روانی می‌تواند وارد مرحله محاکمه شود.

انتهای پیام

برچسب ها: حمله مسلحانه ، مساجد نیوزیلند

منبع: خرداد

کلیدواژه: حمله مسلحانه مساجد نیوزیلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، این پرونده توسط رئیس دادگاه شماره 18 تحقیقاتی بارسلونا به دلیل شعارهای نژادپرستانه و توهین علیه فوتبالیست برزیلی رئال تشکیل شده است.

قاضی تحقیقاتی را در مورد دو هوادار باشگاه بارسلونا به اتهام توهین نژادپرستانه به وینیسیوس در جریان مسابقه ال‌کلاسیکوی اکتبر گذشته در استادیوم المپیک مونتجوئیک (برتری 1-2 رئال) آغاز کرده است.

همانطور که منابع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری EFE اطلاع داده اند، با درخواست لالیگا این دو فرد که بازداشت شده اند، احتمالا با مجازات سنگین روبرو خواهند شد و وینیسیوس نیز اعلام کرده می خواهد در دادگاه علیه آنها شهادت بدهد.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!