Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پیش بینی می شودحدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون‌ مورد غربالگری قرار گیرند گفت:‌ تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر از مردم استان مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند. ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی  صبح امروز در بازدید از مراکز ثابت وسیار غربالگری فشار خون در بیرجند اظهار داشت: به همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، همیاری دستگاه های مرتبط و همراهی اصحاب رسانه از 27 اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی فشار خون بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح تا 15 تیرماه ادامه دارد افزود: از آغاز اجرای این برنامه تا کنون فشارخون 85  هزار و 502 نفر ازافراد گروه جامعه هدف این طرح اندازه گیری شده است.

رئیس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون در استان  خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گروه هدف این طرح تمامی افراد بالای 30 سال استان، زنان باردار در هر گروه سنی و افراد دچار بیماری‌های مزمن کلیوی هستند که در این طرح به صورت رایگان غربالگری شده و در صورت نیاز به پزشک مربوطه ارجاع می‌شوند.

25 درصد مردم قزوین فشار خون دارندآیت‌الله مکارم شیرازی به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوست670 ایستگاه‌های سیار و ثابت برای اندازه‌گیری فشار خون در فارس راه‌اندازی شد

دهقانی فیروزآبادی  افزود: سامانه خود اظهاری به نشانی http://salamat.gov.ir راه اندازی شده است از گروه هدف مذکور ساکن در استان دعوت می شود با اندازه گیری فشارخون و ثبت اطلاعات مربوط در سامانه در این برنامه ملی مشارکت نمایید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند یادآور شد: در مدت اجرای این طرح تیم‌های ثابت و سیار در تمامی بیمارستان ها، پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، خانه های بهداشت اقدام به اندازه گیری فشارخون مراجعین خواهند نمود.

وی با اشاره فعالیت های گسترده دانشگاه در مرحله اطلاع رسانی طرح و برپایی ایستگاه های متعدد اطلاع رسانی و غربالگری در محل برگزاری نماز جمعه،راهپیمایی روز قدس، لیالی قدر و ... از انعکاس مناسب اخبار و رویدادهای این طرح توسط صدا و سیما و سایر اصحاب رسانه فعال استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی. چتر باران و سیلاب در خراسان جنوبی از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال استان گسترده شد.

باران‌هایی که از روز گذشته جَو استان را تحت تاثیر قرار داده از عصر امروز به اوج رسید به طوری که جانی تازه به رودخانه‌های فصلی بخشید و البته در برخی مناطق سیل هم به راه انداخت.

تهیه کننده: زهرا فلاحی نسب
تدوینگر: حمید خراشادیزاده
نریتور: فرزانه مولایی

 

                                                                          کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند