Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حسین عابدینی مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راهکار حمایت از تولید داخلی کاغذ و آینده صنعت نشر اظهار کرد: اگر یک کارخانه تولید کاغذ با هر شرایط و کیفیتی در کشور راه اندازی شود، التهاب موجود در بازار کاغذ کم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ناشران اصلاً برایمان مهم نیست که کاغذ درجه یک اندونزی یا کاغذ خارجی را برای تولید کتاب استفاده کنیم. روی کاغذ معمولی هم امکان چاپ کتاب وجود دارد.

وی افزود: اگر بخش کوچکی از ارزی که برای واردات کاغذ اختصاص دادند، برای تاسیس چنین کارخانه‌هایی کنار می‌گذاشتند این مسئله به راحتی حل می‌شد. دیگر نیازی هم به واردات نداشتیم و هرروز شاهد افزایش سر سام آور قیمت کاغذ نبودیم. ولی گویا کسانی که در سود واردات کاغذ سهیم هستند، اجازه چنین کاری را نمی‌دهند. هر بند کاغذ امسال به مرز ۵۲۰ هزار تومان رسید و این افزایش قیمت‌ها ربطی به دلار و ارز ندارد.

عابدینی با اشاره به تاثیر گرانی کاغذ بر کم‌تر شدن کتاب سازی‌ها گفت: خیلی از ناشران که به دنبال کتاب سازی هستند، با گرانی کاغذ دیگر قادر به چنین کاری نمی شوند. زمانی که کاغذ گران می‌شود، عده‌ای که حرفه‌ای نیستند و با کتاب سازی ادعای ناشری می‌کنند، از دور خارج می‌شوند و حرفه ای‌ها با تخصص لازم این حرفه را با جان و دل دنبال می‌کنند.

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال درباره تأثیر گرانی کاغذ بر کار خود بیان کرد: کتاب‌های ما تقریباً تخصصی هستند؛ قیمت بعضی کتاب‌ها با توجه به افزایش قیمت کاغذ بالا رفته و در فروش آن‌ها تأثیر گذاشته است. ما در سال گذشته، ۸۰۰ بند کاغذ دولتی گرفتیم. ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ اول و ۲۰ الی ۳۰ عنوان هم چاپ مجدد داشتیم.

عابدینی در پایان تاکید کرد: البته ما سعی کرده ایم از عرف بازار خیلی پایین‌تر کتاب‌ها را بفروشیم؛ مثلا کتاب‌هایی که مخاطب عمومی دارد و پرفروش هستند را با قیمت کم‌تری به دست مخاطب می‌رسانیم. اما کتاب‌های تخصصی به دلیل مخاطب کم و هزینه تولید بالا، قیمتشان بیشتر است. در کل ۳۰ الی ۴۰ درصد کم‌تر از قیمتی که در بازار است، آثارمان را قیمت گذاری می‌کنیم. در واقع آن کسی که باید از خرید کتاب راضی باشد، مخاطب است نه پخش کننده کتاب.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از فارس؛ با ناکامی دولت مصر در پایان دادن به گرانی و بالا رفتن بی رویه قیمت‌ها مردم در این کشور به پویش‌های بزرگ تحریم ملحق شدند.

قیمت دلار در بانک‌‎های مصر و بازار سیاه موازی پس از دو ماه ثبات در این کشور از هفته گذشته بار دیگر روند صعودی گرفته است.. این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم این کشور در زمینه تشدید درد و رنج اقتصادی آن ها به دنبال داشت.

کارشناسان بدهی بالای مصر، تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه، کاهش درآمدهای قاهره از کانال سوئز، افزایش تورم و گرانی و افت سرمایه‌گذاری‌های خارجی از دلایل تشدید بحران اقتصادی مصر خواندند.هفته گذشته پویش تحریم خرید ماهی در سراسر مصر با استقبال خوب شهروندان این کشور روبه رو شده بود و این هفته موج تحریم به گوشت، تخم مرغ و دیگر کالاهای اساسی رسیده است.

بر اساس داده‌های آژانس مرکزی آمار مصر در ماه مارس، تورم سالانه قیمت مصرف کننده در شهرهای مصر به 35.7 درصد رسید، پس از آن که ژانویه گذشته 29.8 درصد بود.پس از اینکه موج گسترده تحریم انواع ماهی های خودراکی در مصر طی روزهای گذشته بالا گرفت حالا مردم مصر در اماکن عمومی و سایت های رسانه‌های اجتماعی مشغول مبارزه با قیمت‌های بالای گوشت هستند که قیمت آن به بیش از 400 پوند مصر (یک دلار = حدود 48 پوند) رسیده است.

کساد بازار در بازار معروف ماهی فروشی شهر اسکندریه مصر فروشنده‌ها انواع ماهی‌ها را به شکل‌های جذاب در یخچال‌های شیشه‌ای چیده‌اند اما مردم به آن نگاه هم نمی‌اندازند محمد یکی از فروشندگان می گوید که استقبال مردم از پویش «بگذار بگندد تا قیمتش کم شود» غافلگیر کننده بوده است.این کمپین‌ها به سرعت محبوبیت و استقبال زیادی را در بین شهروندان مصری پیدا کرده و شرکت‌کنندگان در آن از رسانه‌های اجتماعی برای هماهنگی و تبادل نظر و برنامه ریزی استفاده می‌کنند که باعث افزایش قدرت جنبش و گسترش دامنه نفوذ آن شده است.   در همین حال، کمپین‌های مشابهی در قاهره، سوئز، کفر الشیخ، اسماعیلیه و دیگر شهرهای بزرگ مصر برای تحریم بیشتر کالاهای اساسی که قیمت شاهد تورم گسترده بوده، آغاز شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین کمپین جدیدی را با همین نام «بگذارید بگندد» برای تحریم خرید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز راه اندازی کردند تا تجار را مجبور به کاهش قیمت کنند.اگرچه برخی از مردم مصر نسبت به تاثیرگذاری این پویش‌های تحریم تردید داشتند، اما فعالان و تعداد زیادی از شهروندان پس از اینکه توانست عده‌ای را برای شرکت در آن جذب کند از کاهش نسبی قیمت‌ها و زیان‌های قابل توجه به برخی از بازرگانان، اشتیاق زیادی نشان دادند.   فؤاد عبدالفتاح، هماهنگ‌کننده کمپین «بگذارید بگندد» در استان اسکندریه، گفت: مصر شاهد وضعیت افزایش قیمت‌ها برای اکثر کالاهای اساسی است و از جمله محصولاتی که اخیراً شاهد افزایش قیمت محسوس بوده است، ماهی است که به قیمت بی سابقه‌ای رسیده است که برای افراد کم درآمد مناسب نیست. عبدالفتاح در مصاحبه خود با العربی الجدید افزود: تحریم ماهی پیام روشن ما به بازرگانان و صاحبان مغازه‌ها است، زیرا می‌خواهیم این پیام قوی را ارسال کنیم که این بی عدالتی اقتصادی را در سکوت نخواهیم پذیرفت.   یک شهروند دیگر می‌گوید: ما خواستار قیمت‌های مقرون به صرفه و منصفانه برای ماهی هستیم تا در دسترس اکثر مردم باشد و همه بتوانند در شرایط سخت با هم کنار بیایند. ما در یک شهر ساحلی زندگی می‌کنیم و ماهی‌ها جزء ضروری فرهنگ و میراث دریایی ما به حساب می‌آیند، اما به دلیل سوء استفاده برخی، تصمیم گرفته ایم که در برابر گرانی سرسام آور سکوت نکنیم.علا حامد، کارشناس اقتصادی گفت که کمپین تحریم انواع گوشت‌ها در مصر نشان دهنده به ستوه آمدن شهروندان از مشکل گرانی و تمایل آنها برای یافتن راه حل هایی برای شرایط دشوار اقتصادی است آنها خواستار بررسی مسائل فوری اقتصادی و اتخاذ تدابیر موثر برای بهبود زندگی شهروندان توسط دولت السیسی هستند.  

دیگر خبرها

  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است