Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ داریوش نسبی طهرانی، در کارگاه آموزش و آشنایی فیزیوتراپیست ها با دستگاه رباتیک دست که در حاشیه کنگره فیزیوتراپی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: توانبخشی موضوع بسیار مهمی در حوادث تروما، سکته‌های مغزی، ام اس و آسیب‌هایی است که سیستم اعصاب را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص مغز و اعصاب، با عنوان این مطلب که امروزه توانبخشی از مسیر سنتی خارج شده است، ادامه داد: امروز دیگر نمی‌توان بیماران و افراد ضایعه نخاعی را با حرکت‌های ورزشی، توانمند ساخت.

نسبی طهرانی، بر ضرورت استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته در مسیر باز توانی بیماران ضایعه نخاعی و…، تاکید کرد و افزود: این تجهیزات پیشرفته، مسیر درمان را بهبود می بخشد.

رضا بهروزی فیزیوتراپیست، با عنوان این مطلب که توانبخشی و فیزیوتراپی بیماران ام اس، ضایعه نخاعی، سکته مغزی و پارکینسون نیازمند استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته است، گفت: در فاز توانبخشی، شاهد استفاده از تجهیزات رباتیک در دنیا هستیم که ما توانسته ایم در این کنگره، استفاده از رباتیک دست را برای فیزیوتراپیست ها آموزش دهیم.

وی با اشاره به وجود ۲۶ دستگاه از این تجهیزات رباتیک در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بیش از ۱۰ دستگاه در ترکیه، ادامه داد: استفاده از این تجهیزات پیشرفته، فرایند درمان را بهبود می بخشد و تسریع می‌کند.

حمیدرضا امامی جو مدیر شرکت وارد کننده تجهیزات رباتیک پزشکی، مشکل اصلی در تأمین نیاز کشور به این قبیل تجهیزات پیشرفته را، انتقال ارز عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها باعث شده انتقال ارز با دشواری صورت بگیرد و در نتیجه هزینه‌های خرید و تأمین این قبیل تجهیزات بالا برود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ترکیه حاشیه خلیج فارس مغز هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ زمان اله کریمی گفت: بر اساس خبرهای مردمی مبنی بر فعالیت افرادی سودجو در یکی از روستا‌های این شهرستان بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از گرفتن مجوز قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل یک دستگاه کمپرسور که در حال فعالیت حفاری بود را به همراه ۲ دستگاه خودرو توقیف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان این که وسایط توقیفی به پارکینگ انتقال داده شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است