Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مراسم بیستمین سالگرد شهادت حجت الاسلام مزاری همراه با قرائت دعای پر فیض کمیل با نوی محمدرضا منصوری در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان با حضور پرشور مردم برگزار شد.

 شهید والامقام حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی مزاری در سال ۱۳۲۳ در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود و از همان کودکی به تحصیل علم و دانش پرداخت در سال ۱۳۴۰ نزد اساتیدی، چون آیت الله مشکینی، شهید هاشمی نژاد و آیت الله کفعمی به کسب علوم مذهبی و علوم دینی پرداخت و سپس با هجرت به زاهدان با احساس عمیق محرومیت منطقه، در کنار فعالیت‌های علمی به جهاد علمی و انجام خدمات فرهنگی و اجتماعی پرداخت و این تلاش مقدس خویش را تا لحظه شهادت ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت در منطقه‌ای که از لطف و عنایت سایر مراکز فرهنگی و علمی کشور محروم مانده و به واسطه مسایل و مشکلاتی که رژیم ستمشاهی و عوامل ساواک به وجود می‌آوردند بسیار سخت و طاقت فرسا بود، ولی در عین حال شهید مزاری هیچ گاه تسلیم مشکلات نشد و وظایف اسلامی و انسانی خود را تا آنجا که توان داشت به انجام رساند.

شهید مزاری فعالیت خود را در زمینه تبلیغ و وعظ و مبارزه با رژیم طاغوت، همیاری و مساعدت با روحانیون در تبعید سازماندهی مبارزان کمک به محرومان و نیازمندان سرپرستی ایتام و سادات نیازمند، توزیع کتب اسلامی و رساله‌های حضرت امام (ره) نمایندگی حضرت امام در وجوهات شرعیه، سرپرستی کاروان‌های حج سیستان و بلوچستان، ساختمساجد و مدارس را همراه و همگام با امام جمعه وقت زاهدان مرحوم آیت الله کفعمی خراسانی ادامه داد و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز در سنگر امور سیاسی و اجتماعی استمرار بخشید، ولی محور اصلی فعالیت خود را جهت تبلیغ مسایل فرهنگی قرار داد و با ساده زیستی، مردمداری، حسن خلق و اخلاق و تواضع خاص خود به سادگی در دل عامه مردم و بخصوص نسل جوان و محرومان نفوذ کرد.

در زمانی که آوازه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شهید مزاری به خصوص ساخت مدارس چهارده معصوم علیهم السلام در منطقه پیچیده بود وهابیت کوردل اقدام به ترور این عالم خدوم گرفتند و می‌توان گفت ترور این شهید عزیز از نخستین اقدامات تروریستی تکفیری‌های وهابی در ایران به شمار می‌آید.

تیم ۱۲ نفره تروریستی در ساعت ۲۱:۰۰ تاریخ ۱۸ خرداد ۶۹ هنگامی که شهید مزاری از اقامه نماز جماعت برگشته بود منزل را محاصره کرده و از تردد افراد به کوچه جلوگیری کردند.

در این هنگام که شهید مزاری امور منزل را شخصا انجام می‌داد قصد داشت برای آوردن آب شیرین به محل تصفیه خانه مراجعه کند که هدف آماج گلوله‌های ددمنشان قرار گرفت که ۱۴ گلوله به نشان ارادتش به چهارده معصوم (ع) بر بدن وی اصابت کرد.

در این حادثه تروریستی حسن مزاری برادر زاده و داماد شهید مزاری به اسارت منافقین کور دل در آمدند و ۲ فرزند خردسال شهید به نام هایعمادالدین هشت ساله و عبدالرسول یک و نیم ساله مجروح شدند.

انتهای پیام/ع

سالگرد شهادت شهید مزاری در زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری

(تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری

دیگر خبرها

  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس
  • (تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری
  • سوزوکی هایابوسا ؛ شاهین ژاپنی نسخه بیست و پنجمین سالگرد (اینفوگرافی)
  • غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر