Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - در20 ساعت تازه سپری شده از حمله به نفت کش ها دردریای عمان تفسیرهای گوناگونی از سوی رسانه های جهان از جمله خبرگزاری اسپوتنیک روسیه شده است که نشان دهنده اختلاف دیدگاههای معنادار است.

 خبرگزاری اسپوتنیک نوشته است : "همزمان با وقتی که نخست وزیر ژاپن آقای شنزو آبه در حال ملاقات با آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی بود دو نفتکش در مقابل سواحل عمان هدف حمله قرار گرفتند تا بسیاری هاج و واج بمانند که چه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم اینکه عربستان سعودی و امارات عربی متحده خود را درگیر جنگ یمن و بسیاری دیگر از مشکلات منطقه ای و جهانی کرده اند و خوب بسیاری باور دارند که همین ماجرا کافی است که دشمنان اینان از جمله انصار الله بخواهند واکنش نشان دهند اما شواهد و قراین نکاتی را نشان می دهد که بسیار قابل تامل است.البته اگر انصار الله چنین کاری را انجام داده باشند قطعا مسئولیت آن را با افتخار به عهده می گیرند و هیچ کس حق ندارد با توجه به فجایع و بلایایی که سر مردم یمن می آید حتی از این کار آنها انتقاد کند.انتخاب کشتی حامل کالای ژاپنی و آن هم همزمان با ملاقات آقای شینزو ابه با آیت الله خامنه ای این نکته را در اذهان تداعی می کند که هر که چنین حمله ای را انجام داده به اطلاعات خیلی محرمانه و موثقی دسترسی داشته که نشان دهد کدام کشتی محموله ژاپنی حمل می کند تا پیغام خود را برساند. بسیار بعید به نظر می آید که این اتفاق تصادفی بوده باشد و میان اینهمه کشتی هایی که در این مسیر عبور می کنند بصورت تصادفی کشتی هایی که حامل کالای ژاپنی بودند هدف قرار گیرند و ظاهرا حمله کنندگان وقتی که متوجه شدند یکی از کشتی ها بگونه ای مورد اصابت قرار گرفته که غرق نمی شود مجددا به آن حمله کردند.یعنی حمله کننده اصرار داشته کشتی حامل کالای ژاپنی حتما غرق شود.با توجه به اینکه این منطقه توسط دستگاه های جاسوسی متعددی کنترل می شود و ده ها ماهواره و رادار در حال رصد ثانیه به ثانیه همه تحرکات در این منطقه می باشند قطعا حمله کنندگان اطلاعاتی را در اختیار داشتند که بر اساس آن می توانستند از شرایطی استفاده کنند تا رصد نشوند وگرنه قطعا بزودی این رصد کنندگان می توانند دست آنها را رو کنند. اینکه آقای دونالد ترامپ به آقای شینزو مسئولیت داده از طرف او برای میانجی گری به ایران بیاید و آقای شینزو اعلام کرده که با این هدف به ایران می آید و ایرانی ها وی را به حضور پذیرفته اند به زبان دیپلماتیک به معنای آن است که آمریکایی ها به آبه چراغ سبز نشان داده اند و ایرانی ها هم متقابلا، حد اقل برای شنیدن پیشنهادات شینزو، به او چراغ سبز نشان داده اند. اینجا بد نیست اشاره کنم که بر اساس عرف ژاپنی ها فامیل مقدم بر نام است یعنی نام آقای شینزو آبه ، آبه است و فامیل او شینزو.مشخص است که بسیاری از این اقدام وزیر امور خارجه ژاپن ناراحت بودند و به دنبال برهم زدن تلاشهای وی در ایران بودند. آقای شینزو دقیقا بر عکس وزیر امور خارجه آلمان به جای اینکه وقتی وارد ایران می شود به دنبال ایجاد تنش از طریق صحبت های خود باشد سخنانی را مطرح کرد تا دل ایرانی ها را بتواند به دست بیاورد. واحتمالا همین ماجرا دشمنان صلح در منطقه را بیش از پیش نگران کرد. بیشتر تحلیلگران باور دارند مجموعه معروف به B4 (جان بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن زاید و بن سلمان) اولین متهمان این عملیات به حساب می آیند. با توجه به سابقه های خراب این مجموعه ترتیب دادن چنین عملیات جسورانه ای  از طرف آنها به هیچ وجه بعید نیست. همچنین برخی باور دارند حتی ممکن است ایالات متحده خود چنین کاری را انجام داده باشد تا بخواهد به نوعی پیغامی به ایران برساند که اگر با مذاکرات و پیشنهادات آقای شینزو همراهی نکنند قطعا آنها به راحتی می توانند بهانه ای برای راه اندازی یک جنگ در منطقه پیدا کنند."

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد؛ او فضا‌ها را باز می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

دانیله آدانی درباره وضعیت خط حمله نراتزوری در فصل آینده سری A گفت: لائوتارو مارتینس تاکنون چیز‌هایی از خودش نشان داده که به ندرت از ستاره‌ها می‌بینیم؛ مواردی، چون رد کردن پیشنهاد‌های تیم‌های بزرگی، چون بارسلونا و رئال مادرید. او می‌خواهد قراردادش با اینتر را تمدید کند و با رفتار خود نشان می‌دهد که پیراهن اینتر را دوست دارد.

مدافع پیشین اینتر که پنج بازی ملی در کارنامه دارد، در مورد اینکه علاوه بر مارکوس تورام، مهدی طارمی یا یوشوا زیرکزی هم می‌توانند زوج خوبی با مارتینس در خط حمله اینتر تشکیل بدهند، خاطرنشان کرد: تورام به‌عنوان یک مهاجم پُرتحرک، فضا‌ها را باز می‌کند و به نظرم هیچ‌یک از آن‌ها (طارمی یا زیرکزی) کار او را انجام نمی‌دهند.

طارمی در ۱۷۸ دیداری که برای پورتو به میدان رفته، ۸۸ گل و ۵۴ پاس گل به نام خود ثبت کرده و در فصل ۲۵-۲۰۲۴ به اینتر ملحق می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تصاویر حمله پهپادی یمن به کشتی سیکلادیس آمریکا
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • تصاویر حمله پهپادی انصارالله یمن به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ + فیلم
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد؛ او فضا‌ها را باز می‌کند
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • اطلاعات و تصاویر تلویزیون قطر از حمله ایران به اسرائیل
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود