Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران که طی روزهای گذشته انجام شد، گفت: رهبر انقلاب با صراحت و قاطعانه پاسخ مطالبات نخست‌وزیر ژاپن را داد و فکر می‌کنم که طرف ژاپنی هم زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها شده باشد.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران ، پاسخ رهبر به او را قاطعانه ارزیابی کرد و گفت: از ابتدا مسئولین رده‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بودند که نگاه ما به سفر آقای "آبه" به تهران، نگاه به روابط دوجانبه است و در این زمینه هم از مجموعه مذاکرات و پیشنهادات استقبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران رابطه خوبی، به‌خصوص در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کشور ژاپن  دارد، اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و ژاپن در این سال‌ها علی‌غم مانع آمریکا، همواره رو به گسترش بوده است.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران را از ابتدا منهای آمریکا عنوان کرد و گفت: در سفر وزیر خارجه ایران به توکیو که قبل از سفر آقای "آبه" به تهران انجام شد، آقای ظریف هم به وزیر خارجه ژاپن و هم به شخص آقای "آبه" این موضوع را مطرح کرده بود که ما به هیج‌وجه نمی‌توانیم با آمریکایی‌ها مذاکره‌ای داشته باشیم و هیچ مذاکره‌ای هم نخواهیم داشت.

بروجردی اضافه کرد: پیشتر نیز قبل از سفر نخست‌وزیر ژاپن به کشورمان، تذکرات لازم به او داده شده بود که این سفر فقط و فقط در چارچوب روابط دوجانبه است، زیرا آمریکا کاملا غیرقابل اعتماد است و این مسئله را با نقض برجام که از پشتوانه چندین سال مذاکره برخوردار بود، نشان داد و از طرفی نیز ثابت کرد که غیرقابل اتکا و غیرقابل مذاکره است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز با صراحت و قاطعانه پاسخ مطالبات و درخواست‌های نخست‌وزیر ژاپن را داد و فکر می‌کنم که طرف ژاپنی هم متوجه زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها شده باشد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دیدار رهبری با آبه شینزو آبه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس علاء الدین بروجردی کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری های دو طرف افزود:   برای حل مسائل امنیتی منطقه ای و بین المللی ، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب اسیا،  حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین  بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • پاسخ شاعرانه افشین علا به شعر رهبر انقلاب
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی